Hoi allemaal, Zit toch even met de vraag..wat te doen? Wij hebben ons zoontje van 2 aangemeld op de creche/psz met het idee dat het goed voor hem was om onder de kindjes te komen en lekker te spelen en nieuwe dingen te leren,alleen de laatste paar keer heb ik hem na een telefoontje vd leidster na een uurtje al kunnen ophalen hij begint al met huilen zodra hij in de gaten heeft waar ik hem naartoe breng en doet dit vrolijk verder zodra ik vertrek en stopt daarna niet meer wat ze ook proberen van ellende gaan er nog meer kinderen huilen dus haal ik hem maar weer op,nu zit ik alleen met een dilemma stoppen ermee of zo blijven doorgaan? het ging de eerste paar keer juist zo goed en ineens niet meer,ben er al eens iets langer bijgebleven maar zodra ik vertek begint t weer...nu had ik zelf het idee om evt opa/oma een keer met hem te sturen om te kijken hoe het dan gaat,maar of dat n goede oplossing is???????graag hoor ik jullie mening
Als het niet nodig is om oppas te hebben omdat je bv werkt dan zou ik hem eraf halen en over een tijdje nog eens proberen. Normaliter is de PSZ toch vanaf 2,5 jaar? Denk dat hij er nog niet aan toe is
Tja, een periode van wennen is er altijd wel. Mijn dochter heeft nooit gehuild, maar heeft wel een paar maanden moeten wennen op de psz, ze was niet zichzelf. Vanaf 2,5 was t opeens helemaal over. Er zijn veel kindjes die huilen bij het wegbrengen, maar meestal is t na een paar minuten wel over. Ook sommige kleuters hebben er nog last van. Heeft hij het ook als hij bv een dagje bij oma is ofzo? En heb je het idee dat hij al graag wíl spelen met andere kindjes? Ik vond het vooral zelf ook erg prettig dat ik een paar uurtjes per week 'vrij' was. Verder ook dat ze wende aan andere kindjes en nieuwe uitdagingen/speelgoed. Maar het echte samenspelen en behoefte daaraan kwam pas langzaam vanaf 3 jaar.
Ik zou zeker een keertje proberen te laten brengen door oma. Maar mocht dat niet gaan... stop er dan een tijdje mee.. Misschien over een paar maanden weer proberen?
Hoi nee als opvang hebben we het niet nodig in principe gaat hij vanaf 3 maanden al naar oma en daar huilt hij eigenlijk vrijwel nooit als ik wegga,ik dacht ook als het een paar min maar is geen probleem,maar hij gaat door totdat ik m ophaal en zodra we buiten staan is het een blij/vrolijk kind juist als we thuis visite krijgen met kinderen is hij altijd zo blij en aan t spelen dat ik juist dacht dat het voor hem goed zou zijn... tja zelf had ik zoiets dan haal ik hem er maar af,maar manlief heeft zoiets van nog even doorzettenniet gelijk opgeven. het gaat me nog niet zozeer om het geld,maar om nu te betalen elke maand voor t pleziertje van je kind die het eigenlijk niet zo plezierig vind tja ...daarom dat ik wel prettig vind om eens wat andere meningen te horen ik twijfel nu dus heel erg afbellen of nog s proberen met oma om te kijken of dat beter gaat...
Dit hadden wij bij de oudste ook. Met 2 jaar en 2/3 maanden naar de PSZ. Dat ging niet. Er even vanaf gehaald. 6 maanden later weer geprobeerd en toen was ze er helemaal aan toe. Onze jongste gaat zo over 2 weken voor het eerst. Mocht dat eerst ook niet goed gaan wachten we gewoon nog even. Maar ik verwacht van wel omdat hij nu al 2 jaar en 8 maanden is.
Ik vind zelf 2 jaar best jong om al naar de psz te gaan. Op die leeftijd was mijn dochtertje er echt nog niet aan toe. Hier is ze net 2 weken geleden begonnen en het gaat super, ze kijkt niet eens om als ik wegga. Ik zou even een paar maanden wachten.
Misschien is hij er nog niet aan toe omdat hij nog iets te jong is, bij ons is het ook pas vanaf 2.5 jaar! Misschien beter om hem er ff vanaf te halen en over 3 maandjes nog eens proberen?