Is dit gebruikelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Dat ze je op je op net consultatiebureau (bijvoorbeeld) of bij de ha vragen stellen zoals: helpt je man je mee? Verschoont hij ook luiers en wil hij weleens oppassen zodat jij iets voor jezelf kunt doen?

Ben ik wel benieuwd naar.

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Nee, aan mij nog nooit gevraagd

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hier is het wel een keer gevraagd. Hun vroegen hoe het met me ging en ik zei dat ik het zwaar vond en toen vroegen ze of ik genoeg hulp kreeg van anderen.

4. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    hier is het me wel vaker gevraagd. Heb toen drie keer verteld dat ik het alleen doe omdat de vader niet in beeld is. Laatste keer dat ze het vroegen heb ik maar geantwoord met 'nee, de vader niet. Maar de held die zich mijn vriend mag noemen wel, ondanks dat het niet zijn kind is. Ik ben niet zielig, hoor. Hou eens op!'

Punt was duidelijk ;)

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    nee hier nog nooit gevraagd. Vind het ook een beetje raar als ze vragen of de vader ook wel eens oppast, ik bedoel het is toch ook zijn kind ik pas toch ook niet op maar verzorg gewoon mijn kinderen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier wel.. maar ze hebben wel meer aparte vragen gesteld (verpleegkundige dan).

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bij mij vroegen ze de eerste keer of de vader wel in beeld was ?!!
    Stonden hun versteld toen hij de keer daarop alleen met haar kwam ;)

Dus ja er worden wel vaker rare vragen gesteld :D

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ja,

Hier wel meer rare vragen gesteld: helpt je man, hoe staat hij tov de kinderen, tov jou (hij mept mij elke dag het ziekenhuis in DUH). En de allerraarste naar welke creche gaat de oudste en staat hij al ingeschreven in de kleuterschool en is de pasgeborene al ingeschreven in een creche
    WTF?????

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik vind het niet raar dat ze het vragen. Er zijn in mijn omgeving veel mannen die niet veel uitvoeren met de kids. Vooral het eerste jaar. Mijn partner moest ik ook even wakker krijgen ... maar we hebben nu een goed ritme gevonden.

10. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem die troela's van het CB sowieso niet serieus.. Wat een rare snuiters. Dan is je kind weer te groot, te klein, te dun, te dik, praat niet genoeg, of praat teveel, bla bla bla.

Mijn mening; het is nooit goed en bij mij gaat hetgeen zij zeggen dus ook het ene oor in en het andere oor uit.

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Aan de posts en de naman tezien van iedereen die rare vragen kreeg, zouden ze niet een beetje bevooroordeeld zijn.
    Mijn zus kreeg die vragen niet, maar ik wel.
    Ik zie er mss uit als een sloofje (GNIF) en mss ook naar andere culturen toe?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Mijn man verschoont ook nooit luiers, maar daar heeft het cb dan toch niet zoveel mee te maken?

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja bij mij vroegen ze ook of mijn man niet liever een jongen had gehad toen mijn dochter was geboren.. of ook een keer de vraag of mijn dochter op school wel met jongens zou mogen spelen :(.

Nu kennen ze me ondertussen wel na 4 jaar en mijn regelmatige bezoekjes daar met kleine kinderen en die vragen krijg ik nooit meer (moeten ze ook niet proberen :p)

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier in het begin heel veel van dat soort vragen inderdaad..
    Terwijl mijn man altijd mee was/is. Ik heb toen maar voor de 3e of 4e keer gezegd dat het heel goed ging, we het redden en mijn man me inderdaad heel goed hielp en dat daar niet steeds om gevraagd hoefde te worden...

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ze vroegen ook of het wel gepland was.
    Dat vond ik echt heel erg.. Ja we waren jong, maar om dat nou te vragen.
    Ik heb toen ook heel duidelijk gezegd dat ze absoluut gepland is en dat ik niet gediend ben van dat soort vragen.
    Nooit meer iets over gehoord :D

16. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @Umm85,

Ik was opgenomen geweest in de psych na de geboorte van de oudste, maar verder nooit iets aan de hand gehad. Ik en manlief werken ook gewoon, geen strafblad oid
    Ik vond die vragen vooral denigrerend en ook naar mijn man toe.
    Ook stomme vragen naar jou toe zeg.

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier is dat regelmatig gevraagd. Of soortgelijke vragen.
    Ze vragen ook elke keer (en ik ga natuurlijk al 3 jaar heen met de oudste), hoe ik het moederschap ervaar.....
    Zucht, prima zeg ik dan maar!

Ik denk dat er best mensen zijn die het echt moeilijk vinden/hebben met de verzorging van een kind en misschien 'hopen' ze dat die mensen tijdens zo'n gesprek een beetje 'breken'/los komen. Zodat ze eventueel begeleiding kunnen regelen.
    Het zal allemaal goed bedoeld zijn denk ik, maar hier gaat het ook het ene oor in het het andere uit!

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Dat is ook precies mijn gevoel er bij. Toen ik tegen de ha zei dat we bezig waren voor een kindje en dat ik me een beetje zorgen maakte dat het langer duurde vroeg ze of mijn man mij onder druk zette om zwanger te worden?! Ik zat echt met een mond vol tanden what the heck:( En ik zie er echt niet uit als een zielig vrouwtje dat door haar man wordt onderdrukt. Ik draag wel een hoofddoek ja;)

Gister dus ook die vragen op het cb en ik was echt benieuwd of ze dat nou bij iedereen doen of weer specifiek gerichte vragen.

19. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh ja ik heb die vraag ook gekregen, heb 2 dochters wow wat een drama:D of mijn man daar wel blij mee was?
    Maaar wij behoren ook tot dezelfde doelgroep he:p

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Het is mij nooit gevraagd, maar ik vind het niet raar als ze zoiets vragen hoor. Ze willen je alleen maar helpen.

Deel Deze Pagina