heerlijk hollandse pot

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

*proest* Hier moest ik even smakelijk om lachen.

Hier eet ik afwisselend Hollandse pot en 'buitenlands' eten. Ik hou zelf meer van pasta, rijst, wraps etc., maar af en toe lekker aardappelen vlees en groente is ook lekker. Alhoewel wij dan meer gebakken aardappelen of puree eten i.p.v. gekookte aardappelen.

2. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Heerlijk hoor aardappels. Stamppot ik hou er van. Kan me nu al verheugen op me stamppot rauwe andijvie met gehaktballen van vanavond.. Smullen..

3. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heeerlijk, wij hebben gister nog wortelstamppot op met een gehaktbal!

Hier ook veel hollandse kost,ik houd niet van rijst. Pasta maak ik wel eens per week klaar maar dan vooral omdat de meiden dat zo lekker vinden.

4. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Lekkkerrr. Mijn vriend houdt er niet van.. zeurzak.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ja hier ook wel lekker simpel en makkelijk eten en ook nog eens gezond meestal. Prei ovenschotel, spinazie schotel, zuurkool sch. Etc

Gister sperzieboontjes met sate saus, is dat ook iets typisch nl? Van mn schoonma geleerd:D

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hihi, ja satesaus bij boontjes nederlands???;)

ik wok mn spruitjes en dan ook verdunde satesaus erdoor, misschien niet nederlands, maar wel errug lekker, aardappels erbij jummie!

hier ook nederlands eten, ik gooi er wel eens wraps/rijst/pasta in, maar dat wordt niet heeeeel goed ontvangen, zoals vanavond chili con carne, jummie, maar manlief kijkt dan wel beetje boos:D

stamppotjes altijd goed!

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik hou er ook van heerlijk, zuurkool met een hemaworst erbij..
    Of draadjes vlees met gekookte piepers en snijboontjes.
    Pff.. heerlijk.
    Daar kan geen pizza tegenop hoor. :D

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hee wat een goed idee van die spruitjes! Kijken of mn man en dochter nu wel we willen eten;)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha Neeee absoluut niet :(

Kinderen lusten het ook niet. Enige wat ik weleens maakte is hutspot, maar meer wanneer de kinderen echt nog klein zijn..

Heb verder ook altijd het idee dat de gekookte groenten bij zo'n Hollandse pot altijd een beetje 'verpest' zijn haha.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Gek op stamppotten!!

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Hier absoluut geen liefhebbers van de hollandse pot.
    Ik eet aardappelen voor de kinderen...maar niet voor mezelf.
    En de hollandse gekookte groenten vind ik helemaal niet lekker.
    Doe mij maar rijst of pasta's, gelukkig vinden de kids dat ook lekker.
    Enige aardappelen die ik lekker vind zijn gebakken aardappelen of frietjes

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hier ook echt gek op hollandse pot mmm

heb pas nog stamp potje ondekt
    slastampot met beenham en gekookte ei mmm echt heerlijk:D

13. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Wij eten nooit Hollandse pot.
    Gekookte aardappels maak ik alleen om ze vervolgens te bakken of voor aardappelsalade. Of bij diarree. (In kleine stukjes met wat zout, helpt echt).

Is echt heel lang geleden dat ik een bord gekookte aardappels-vlees-groente op heb. Was bij mijn ouders. Ik ben wel dol op runderrollade, eens in het jaar. Dat eet ik dan bij mijn ouders.

Ik maak wel boerenkoolstampot, maar die maak ik heel anders.
    Smeuig, met extra melk erdoor, en kaas. En sambal erdoor en kipfrikandellen ipv rookworst. Heerlijk!
    Daar is mijn man dol op.

Hollandse groentes geef ik een andere twist.
    Een beetje zoals ik van huis heb geleerd, een beetje afgekeken van mijn schoonmoeder, en wat eigen probeersel.
    We eten wel gewoon groentes, aardappels en vlees maar niet op de Nederlandse manier zeg maar.

Jus eet ik nooit. Heel af en toe groentesaus, als we gebakken aardappels eten met vis ofzo.

Het zal ook wel schelen dat we geen varkensvlees eten en dat mijn man Turks is. Een bal gehakt is op z'n Turks al heel anders dan een Hollandse bal.

14. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Hier ook het culinaire van 2 culture hihi, mn man turks ik nederlands. Maar we houden van het eten van beide culturen. Ook maak ik vaak hollandse pot maar ook beetje met n turkse touch dan haha. Zoals turkse gehaktballetjes in plaats van nederlandse. Stamppot vind mn man ook heerlijk vooral met boerenkool of andijvie, lekker met stukje kip of turkse gehaktballetjes.
    Ook geen saus eten we dan bij de stamppot dat eten turkse niet zo jus enzo volgens mij. Wel lekker met appelmoes erbij. Dus ook lekker hollands.
    Maar ben ook gek op turks eten hihi, kan niet wachten tot we weer op vakantie gaan en kan gaan genieten van de echte turkse keuken van mn schoonma en de restaurants :)
    Maar eerst bevalling komende maand haha dus wordt dit jaar niks met vakantie.
    Volgend jaar gaan we dan weer lekker naar turkije. En nemen ook veel nlse dingetjes mee voor de familie, zoals pindakaas, dropjes en speculoos pasta haha altijd leuk en lekker plakkerig :)

15. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Ohja en echte hollandse verse asperges zijn we ook gek op :)

16. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Jaaa asperges, heerlijk!!
    Maar dan niet met beenham maar lekkere kiprollade ofzo.
    En bulgur pilav ipv aardappels ;)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben Nederlands-Indonesisch en mijn man Turks.. je wilt niet weten wat voor rare combi's hier soms voorbij komen haha.

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow, heerlijk hoor.
    Zuurkool is hier echt dikke favoriet. Eten we in de winter bijna wekelijks. In stamppot of als ovenschotel! Heb nog een zakje liggen, denk dat we dat binnenkort maar is soldaat maken!

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Huh?
    Ik maak de beste gehaktballen, maar daar komt geen gram varkensvlees aan te pas, want dat eet ik niet.
    Niet alle Hollanders eten varken hoor.

20. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Ik bedoel meer dat bij standaard aardappels-vlees-groente er vrij weinig keus is buiten varkensvlees.
    Het is toch (over het algemeen) vaak karbonade, bal gehakt, schnitzel, speklap enzo wat bij de Hollandse pot 'hoort'.

Deel Deze Pagina