Tweede kind, precies hetzelfde probleem! Ik las mijn eigen topic terug van toen onze dochter 4/5 weken was en we zitten nu weer met precies hetzelfde... http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-lactatiekundige/174472-huilen-de-borst.html) Het vervelende is, bij haar is de BV toen minder gegaan, totdat ze bij 12 weken niet meer bleek te groeien en ik KV bij moest geven. (mevrouw wilde geen werk doen aan de borst) Dat wil ik nu niet weer! Onze zoon is 5 weken oud en groeit hartstikke goed. Hij drinkt de hele dag door heel mooi en komt 's nachts nog 2 keer. We zitten op 9 a 10 voedingen per dag. Vanaf een uur of 6 wordt meneer alleen onrustiger en dan vooral tijdens en na het drinken. Vooral de voeding voordat we de nacht in gaan is een ramp Hij drinkt dan goed totdat het 'op' is of niet meer snel genoeg komt. Dan wordt hij heel onrustig en begint te huilen, waarbij hij zich vaak overstrekt. Hij beweegt dan heel wild, met zijn mondje wijdopen en doet alsof hij zoekt, maar wil niet goed happen en drinken. Ook niet als je hem daarin stuurt. Gevolg is eigenlijk dat we de hele avond met een hele onrustige baby zitten die niet wil gaan slapen en ik behoorlijk op ben. In de nacht gaan de voedingen gewoon weer goed. Overigens heb ik voordat ik overging op kv (met pijn in mn hart...) destijds ook een lactatiekundige over de vloer gehad en die kon er helemaal niets mee. Ze dacht aan spruw, maar dat had ik destijds niet. Nu hebben we alweer 10 dagen medicatie voor spruw (nystatine/ miconazol zalf), maar van de spruw merk ik niets. Zijn gedrag lijkt daar ook los van te staan. Het vervelende van het gedrag is ook dat hij 's avonds dus last heeft van zijn maagje en meer spuugt en slikt. Het maakt het inslapen ook heel moeilijk. Voor de beeldvorming, ik ben om 8 uur begonnen met voeden en sindsdien heeft hij nog niet (langer dan 5 minuten) geslapen en raad eens wie er hikkend op mn arm ligt (overdag geeft slapen niet zoveel drama) Wie o wie weet raad!?
Ik herken dit heel erg, mijn zoontje is 's avonds ook heel onrustig met drinken en vooral het overstrekken en huilen Het is elke avond weer een strijd.. Nu heb ik in het begin met tepelhoedje gevoed en ik heb sindskort het tepelhoedje bij de avondvoeding er weer bij.. en dit brengt ons allebei een hoop rust. Ook merk ik dat ik hem vaak gewoon in bed moet leggen als hij dan niet wil drinken (daar lijkt het op..) en vaak een kwartier later wil hij wel omdat hij dan wat meer beseft dat hij echt honger heeft.. Misschien dat dit nog een idee is om te proberen? Heel veel succes, ik weet wat voor strijd het is en hoe moe je er van kan worden.. KNUF!
Misschien is het clustergedrag en wil je kleine 'gewoon' (zo gewoon voelt het niet natuurlijk) vaak drinken zo voor de nacht. Dennis heeft dat ook een tijdje gehad, een maandje of zo, inclusief krampjes en spugen wat ook zorgde voor onrustige avonden hier. Maar de krampjes werden op een gegeven moment minder en heel langzaam ging het beter. Als je het gevoel hebt dat je 's avonds minder of te weinig melk hebt (wat vaak zo is 's avonds) kun je misschien wisselvoeden (dus steeds om en om beide borsten geven dan komt er als het goed steeds een nieuwe tsr en krijgt hij meer melk binnen. En ik weet niet of je zoontje al uit een flesje drinkt, maar wij hebben destijds af en toe ook gekolfde melk uit een flesje gegeven, dan dronk Dennis een stuk rustiger dan aan de borst en kreeg hij toch binnen wat ie nodig had. Nu geven we als laatste voeding nog steeds een flesje gekolfde melk, dan slaapt meneertje lekker door tot half 7, 7 uur en dat is erg fijn. Succes ermee, ik weet hoe vermoeiend 't kan zijn!!
Waarschijnlijk idd clustervoeden met de onrust wat je 's avonds vaak ziet bij baby's. Begon hier zo rond 3 weken en stopte toen ze 3 maanden oud was. Het gaat dus weer over. Probeer zoveel mogelijk je zoontje te volgen. Als hij wil drinken, blijven aanleggen. Gewoon steeds van borst wisselen. Voor mijn eigen rust, kolfde ik 's morgens nog wel eens even wat tussendoor zodat papa het 's avonds even kon overnemen (maar dat hielp dan ook maar voor even, al gaf het mij wel wat meer rust). Wat hier ook goed werkte was een vast ritueel 's avonds. Hier gingen we standaard half 10 naar boven, ging ze met papa mee onder de douche, zo tegen 22u dus een voeding op bed en dan ging ze de nacht in. Dat werkte hier prima en was voor ons ook even een iets om de onrust te onderbreken en daarna sliep ze ook heerlijk de nacht door. Met 3 maanden was het over. Ze was dan 's avonds nog wel wakker tot 21/22u maar gewoon lief aan het spelen. Met 4 maanden ging ze om 19u de nacht in. Ik heb toen wel een tijdje gehad dat ze meer wilde drinken dan ik had (alleen 's avonds dus voor het slapen gaan). Toen ook een tijdje 's morgens een voeding gekolfd en die 's avonds er nog achteraan gegeven. Op die manier had ik geen strijd meer en gaf mij een stuk rust en ze sliep heerlijk tot een uur of 6.