Hoi dames, Vandaag voor het eerst therapie gehad bij een psychiater en ik weet niet wat ik er van moet denken. Het was een gesprek maar begreep niet echt wat ze hier mee wilde bereiken. Heb al 1x eerder een intake gehad en dit was eigenlijk weer het zelfde gesprek. Weet niet zo goed wat dit voor me moet doen.... Over 2 weken moet ik weer heen ik krijg in totaal 15 gesprekken. Ik ga Inter persoonlijke therapie (ipt) geen idee wat dit bij mij moet gaan doen. Enige wat ik weet is dat het me energie kost die ik niet heb.... Weet ook niet zo goed wat ik met dit topic aan moet maar vooruit. X Jessi
Heb je gevraagd waar hij heen wil ? Wat hij wil bereiken ? Of hij uit kan leggen wat de therapie inhoudt en hoe de gesprekken zullen verlopen? Of er een opbouw in zit iedere keer een ander onderwerp ? of je je moet voorbereiden ? Ik zou het gewoon vragen. Als je nu al denkt dat het niets wordt is het zonde van de energie die je blijkbaar weinig hebt. Dat zou ik ook bespreken. Sterkte !
In het begin is het zwaar. Kost energie, kan onduidelijk zijn en je kan je er rot door voelen. Geef het de tijd. Als je echt geen klik hebt met je behandelaar vragen om een ander.
Mij werkt verteld toen ik in therapie ging: de eerste vijf keer zijn zwaar daarna krijg je er pas energie van. Dus even door bijten heel veel succes gewenst
Mij hebben ze twee jaar uitgehoord om vervolgens het contact af te bouwen want het was niet meer zo nodig... Wat ze gedaan hebben? Beats me MAAR, dit was wel de derde keer dat ik een therapie-traject ingegaan ben. De eerste twee keren hielp het beter dan de laatste 2 jaar. Daar zat ik eigenlijk meer voor de koffie, ofzo? Het is afhankelijk van je behandelaar... !