En by the way, de autorit was helemaal super, precies tijdens haar middagslaapje en toen ze wakker was, was ze helemaal gelukkig, ook daar gaat het niet om.
Ik vind dat jullie een goeie keuze hebben gemaakt. Want je moet toch ontspannen/genieten enz op vakantie, en als dat voor jullie beter thuis gaat? Dan is dat toch ook prima? Ga je vanuit huis vakantie dingen doen Met mn zoon ook vaak genoeg gedaan, bij gebrek aan middelen, lekker op de fiets, ijsje eten op een camping, wij hadden het campeer gevoel wel hoor haha
Pff, gaat hier dan ook weer een discussie over starten? Ik snap best dat het niet bij iedereen past om met kleine kinderen op vakantie te gaan maar waarom meteen zo'n generaliserende en afkeurende post? Persoonlijk kan ik niet wachten om strakjes lekker naar Z-Italië op vakantie te gaan met de kleine. heerlijk weg uit de dagelijkse beslommeringen, een andere omgeving, wij vinden het heerlijk! Natuurlijk is het op een andere manier vakantie vieren dan zonder kindje en ook wij passen ons grotendeels aan aan het ritme van de kleine. En ook gaan we niet meer op de bonnefooi maar hebben we al huisjes geboekt (met 2 slaapkamers, we hadden er op onze vorige vakantie maar 1 en dat was geen succes, haha!). Maar als mensen lekker met de baby in de rugzak willen gaan backpacken of gaan kamperen ofzo, mogen ze dat van mij helemaal zelf weten hoor! (sterker nog, dan ben ik jaloers op de relaxedheid die ze op kunnen brengen )
Ja, het was ook echt heerlijk en onze dochter heeft er ontzettend van genoten alleen waren wij doodop. Wij werken allebei fulltime dus we moeten echt wat rust pakken en het lukt nu gelukkig heel goed! Ze wordt nu wakker en gaan we hier zwemmen in het meer en zandschepje mee e.d. Maar ben nu dus een stuk relaxter! Wat ik abslouut ook niet met dit topic wil zeggen is dat jullie niet met een dreumes op vakantie moeten gaan! Ik wilde alleen even kwijt dat wij het totaal verkeerd hadden ingeschat en dat het echt stevig aanpoten is en dus misschien slimmer was geweest als we gelijk maar een weekendje waren gegaan... Maar ik ben jaloers hoor, op de ouders die wel heerlijk kunnen genieten en tot rust kunnen komen op vakantie! Chapeau!
Tja dat kan.. een vakantie met een kleine dreumes is nou eenmaal heel anders dan een vakantie zonder. Ik denk dat je je komende aantal jaar toch op moet instellen dat je een rondrennend kind hebt op vakantie, of anders gewoon thuis blijven inderdaad. ps: ik heet geen ALDI
Hier gaan we lekker 2 weken naar bulgarije met het vliegtuig (wat sommige mensen dan vast ook wel weer afkeuren ) Ik denk zeer zeker dat het aan je kind en je eigen instelling ligt. Vorig jaar zijn we met de auto naar de belgische ardennen geweest. Onze dochter heeft nooit in de kinderwagenbak geslapen en daardoor zaten we meer aan ons huisje vast, maar dat wisten we van te voren.8) Wij gaan ook 2 weken omdat we nu al verwachten dat ze de eerste 3 dagen van slag zal zijn door het reizen, de hitte en de vreemde omgeving. Wij hebben ook besloten om gewoon af te spreken wie er een uurtje niks gaat doen en wie onze dochter gaat entertainen. En hopelijk komt ze dan weer in een redelijk ritme. En als dat betekent om 20.00 uur naar bed, dan is dat zo en zullen we vroeger moeten eten dan in dat land gebruikelijk is, en als ze een lekkere lange middagdut doet en daardoor tot 22.00 wakker is, is dat ook prima. Ik ben gelukkig voor en na onze vakantie nog een week vrij, dus kan met haar alvast een beetje in het ritme komen en heb daarna nog een week om weer in het nederlandse ritme te komen. Denk zeker dat je met kleine kinderen prima op reis kan, je moet alleen niet verwachten dat je alles kan plannen zoals je het zelf wilt. Edit: en als je met 3 dagen al weer terug bent heeft je kindje natuurlijk ook niet echt de tijd gehad om aan het nieuwe te wennen.
Dit was ook mijn gedachte . Wij zijn vorig jaar, met onze toen 14 maanden oude dochter wezen kamperen in zuid Frankrijk. En we wisten van tevoren dat we daar niet voor onze rust heen hoefden te gaan. Ze kon net een maandje lopen en ze vloog van links naar rechts, we moesten haar geregeld bij de buren uit de tent vissen of ze at de cornflakes van de achterburen van tafel . En dit gebeurde in een oogwenk, je moest ogen in je achterhoofd hebben. Maar we hebben desondanks een heerlijke vakantie gehad. En 's avond als ze in bed lag staken wij de bbq aan en kwam er een fles wijn op tafel om zo nog even heerlijk te kunnen ontspannen. Ik verheug me nu alweer op volgend jaar! Dan wordt het ws weer frankrijk, maar dan met 2 kids
Tjonge, wat jammer van je vakantie zeg. Wij gaan komend weekend vier weken kamperen met 2 kinderen van 3,5 en 15 maanden en ik verheug me er enorm op. Tuurlijk, het is niet zo relaxed als vroeger met z'n tweetjes, maar om er nou zo gestressed over te doen, lijkt me ook wat overdreven. Wat geeft het als je kind lekker over de camping loopt te struinen? Waarom zoek je in vredesnaam een plek aan het water als je een weglopertje hebt (wij hebben er ook zo een, dus merencampings zijn dit jaar even taboe)? En op de meeste campings is wel een speeltuin, dus dan ga je toch gewoon lekker met ze naar de speeltuin en kun je terwijl je peuter in de zandbak zit, toch lekker even in een stoel of op een bankje ontspannen. De eerste nacht slapen zal bij ons ook wel weer even moeilijk gaan, dat is altijd zo als we ergens anders slapen. Maar daarna zijn ze er wel weer aan gewend en verwacht ik niet al te grote problemen. Nee hoor, ik ga me niet zo druk maken, maar gewoon heerlijk genieten van mijn welverdiende vakantie in een nieuwe leuke omgeving en hopelijk met heel mooi weer.
Wij hebben een heerlijke eerste vakantie gehad, maar toen was ze nog maar 8 weken. (weekje zeeland) De 2e vakantie met 10 maand ( 2 weken Frankrijk met auto) was ook heerlijk, de 3e met 14 maand ook (10 dagen turkije met vliegtuig)net als de 4e (weekje drenthe) en nu gaan we over 3 weken 2 weken naar Texel. In het najaar gaan we waarschijnlijk naar Aruba. Ik zie totaal niet tegen de vakanties op en geniet onwijs van mijn meisje. Ook al vind mijn meisje ook alles interessant, slaapt dan minder dan normaal en zitten we 's avonds vaak aan de hotelkamer gebonden omdat zij slaapt. Ze geniet van het water, strand en alle aandacht die voor haar is.
Ondanks sommige topics..zie ik er vreselijk naar uit om op vakantie te gaan met Léonie. Wij gaan naar Noord Italie en willen s'nachts gaan rijden. De caravan die we hebben gehuurd wordt voor ons afgebakend (want ligt direct aan meer van Lugano...) Heb er onwijs veel zin in, maar ben ben me er enorm van bewust dat alles om Léonie zal draaien. Haar schema en haar doen en laten. We zien wel hoe het daar gaat! Heb goede moed en heb er waanzinnig veel zin in. Hhet enige waar ik me wat dat betreft tot op heden druk heb gemaakt, is of ze daar wel Pampers verkopen ..Léonie kan alleen maar daartegen namelijk ...
Neem dan toch pampers uit NL mee joh, dadelijk zit je met een kind met rode jeukende billen. En die extra pak prop je wel ergens in de auto (onder je stoel )
Hé Adi, Jij off all people moet toch weten dat er zoveel mee moet in een auto Misschien heb je wel gelijk hoor...maar zal voor de zekerheid eens internet checken. Waar we heen gaan is een grote supermarkt dichtbij. Maar als ik het niet vindt, dan neem ik ze zeker mee. Dat risico wil dus niet lopen. Gaan jullie weg met jullie dreumesjes?
hahahaha inderdaad.. Nou wij hadden gepland om een week naar centerparks te gaan. Toen heb ik een lijstje gemaakt van alles wat ik mee moet nemen, en alles wat ik daar moet huren, en toen hebben we maar besloten dat we deze zomer thuis blijven en dagjes weggaan Volgend jaar gaan we overigens gewoon een week (of 2) naar zo'n All-in babypark in Turkije, nemen mijn ouders mee als hulptroepen. En gaan daar genieten van alle aanwezige fasciliteiten en het eten dat voor me wordt gemaakt (normaal waren wij helemaal niet van dit soort vakantie, maar ja, gemak dient de mens in deze situatie )
Met drie dreumessen, ik geef je meer dan gelijk! Leuk, dat je ouders dan meekomen, kom je zelf ook even aan vakantie toe, zo nu en dan. Gaat hard he, met je kleintjes..nou ja klein. Als ik naar Léonie kijk en dat keer 3 doe.... ik heb bewondering voor je! Gaat het goed met ze verder? (en jezelf uiteraard)
Tja, de ene vindt het geweldig om een wereldreis te maken met een dreumes en de ander vindt een weekend Veluwe al 'gedoe'. Het is dus maar net wat je ontspanning vindt en wat je als leuke vakantie ziet. Ieder voor zich toch? Wij zijn vorig jaar een week naar Frankrijk geweest met onze dochter van toen 1,5 jaar, in een chalet. Was prima te doen! Wel 'lastige' dingen zoals slaapjes waardoor je weinig of kort dingen kan ondernemen en de autoreis terug was een stuk minder gezellig dan de heenweg. Het gaat echt niet op: 'ouders rustig, kind rustig'. Was dat maar zo. Wat zou het leven dan simpel zijn Dit jaar blijven we thuis (ik zwanger, geen zin en geld kunnen we goed gebruiken). Volgend jaar maar weer kijken.
Hmmm ik herken het eigenlijk niet Wij zin vorig jaar met Nathan op vakantie geweest, 2 weken naar Zuid Frankrijk, en het was geweldig. Ja wel druk, maar je gaat toch dingen ondernemen? Wij waren vaak óf aan het zwemmen óf in de speeltuin met hem. Tussendoor lekker eten met hem. Hij sliep van 12 tot een uur of 16 en ging rond 21 uur weer op bed. In die tijd gingen wij lekker zonnen, boekje lezen etc. Hoezo niet tot rust komen? Volgens mij hebben wij meer in het zwembad doorgebracht dan bij de stacaravan.
Hier niet wezen kamperen, maar wel een ondernemende dreumes die lekker van rennen en ravotten houdt en gewoon op vakantie gegaan! Heerlijk! En die slaaptijden, tsja, er was geen regelmaat in te bekennen... De ene dag lag ze er om 9 uur in en de andere dag om 11 uur! Overdag ook geen ritme en ze heeft zich prima vermaakt en deze boekenwurm ook, heerlijk als ze even in de middag op bed lag lezen!!! Ik kan niet wachten tot de volgende vakantie!
Ah, ik had het over mensen die zeiden in de trant van: "ik snap écht niet dat mensen met kleine kinderen persé op vakantie willen gaan". Dat vind ik generaliserend en oordelend maar zo ga ik misschien zelf ook weer ergens op reageren waar het niet om ging... Voor jullie vind ik het fijn dat je niet heel erg ervan baalt dat het zo tegenviel maar dan thuis er het meeste van weten te maken! Maar je hebt gelijk: het is hard werken met een kleintje op vakantie, haha! (tenminste, ik werk ook nog eens 4 dgn per week, waar ik kan "uitrusten" )