Hoe hebben jullie je baby andere dingen dan melk laten drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mary1981, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Mijn jongste drinkt buiten haar melk eigenlijk maar weinig. Net als bij mijn oudste krijgt ze slokjes water nadat ze wat gegeten heeft, maar dit wil ze alleen uit een bekertje en drinkt ze echt niet uit een flesje of tuitbeker.

Ben bang dat ik het eea bij mijn oudste verkeerd heb aangepakt. Bij haar deed ik het nl op dezelfde manier (naast haar flesjes slokjes water na het eten uit een beker) maar die drinkt tot op de dag van vandaag nooit, werkelijk nooit iets anders dan water of warme melk. Soms zou het heel handig en gezond zijn als ze bv ook verse jus ofzo zou drinken.

Ik vraag me af hoe jullie het hebben aangepakt om je kindje ook een grotere hoeveelheid ander drinken te laten drinken uit een flesje of tuitbeker. Met welk drinken begin je dan? Waar doe je het in? En vond je kindje het direct lekker of moest je het blijven proberen?

Dank alvast voor je reactie.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben haar verschillende soorten drinken altijd aangeboden, water, verse sap, thee, diksap. Diksap vindt ze het lekkerst en ik vind dat prima. Persoonlijk vind ik het onzin dat kleine kindjes alleen water krijgen. Zo leren ze toch niet dat er verschillende smaken zijn?
    Met vier maanden zijn wij twee weken met haar in Spanje geweest, daar heeft ze van die potjes drinken gehad (schijn je hier ook van olvarit te hebben) dit vond ze meteen heerlijk!

Misschien eens iets aanbieden met echt smaak! Zoals perensap ofzo?

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het lijkt me juist lastiger als een kindje geen water lust.
    Hier krijgt de jongste water of slappe rooibosthee, het 1e jaar geen zoete sapjes en straks misschien af en toe.
    Oudste krijgt 1x per dag aangelengd sap en drinkt verder water of thee.
    Jongste drinkt nog geen hele grote hoeveelheden, bij elkaar een bekertje per dag denk ik.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Waarom is het een probleem als je kind alleen melk en water drinkt? Diksap, sap etc zitten vol suikers en zijn echt geen toevoeging. De vitaminen halen ze uit vers fruit en groente.

Daarnaast vinden de tandjes een slok water fijner dan verse sap.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zie het probleem ook niet zo eigenlijk...
    Aan smaakjes wennen doe je niet door ze allerlei sapjes te geven natuurlijk!
    Hier ook altijd water aangeboden naast de melk en dat dronk en drinkt ze gewoon prima! Inmiddels krijgt ze vanaf 1,5 jaar ongeveer ook iedere dag 1 of 2 bekers diksap... of als we ergens eten appelsap of zo!

Deed hier ander drinken overigens nooit in de fles, maar altijd in tuitbeker/rietjesbeker/open beker oid. Ze ging er vanzelf steeds meer van drinken...

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    in het begin nam hij geen water en thee dus gaf ik sterk aangelengd diksap. dit dronk hij wel. nu drinkt hij inmiddels gewoon water en thee dus krijgt hij dat.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben begonnen met rooibosthee in een tuitbeker en duurde wel even voor ie de beker snapte en ook echt ging drinken.
    Hij is nu 17 maanden en drinkt uit een rietjesbeker of gewone beker en drinkt dan meest melk, diksap of water...heel soms een pakje wicky of iets van yokidrink.

Deel Deze Pagina