heerlijk zuurkool!

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja het is weer herfst en dus dacht ik: ga vanavond eens zuurkool eten.
    alleen voor mij de eerste keer dat ik het ga maken dus even een vraag.
    moet je zuurkool nu van te voren eerst wassen of niet? heb zon zakje van krautboy. wie kan mij hierbij helpen?
    ben nog niet zolang huisvrouw dus vandaar. nou, zullen we eens gaan kijken vanavond of de kleine in mijn buik het ook lekker vind hahahaha.

xxx

2. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    nee, je hoeft het niet van te voren te wassen
    eetsmakelijk vanavond

3. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hmm..
    Ik koop ook altijd zuurkool in een zakje..
    Dat was je niet is al kant en klaar ;)
    Ik leg het bovenop de geschilde aardappels in de pan (wel water bij doen he)met het sap van de zuurkool erbij..
    Lekker laten koken tot de aardappels gaar zijn..
    Dan haal ik de zuurkool eraf..(beetje gepieter) en snij de zuurkool voor de kindjes..
    Stamp de aardappels met warme melk en (room)boter.
    Eventueel als je er gebakken spekjes bij doet die erbij plus de jus ervan.
    Naar smaak kun je altijd zout en peper toevoegen.
    Als je er rookworst bij eet leg je die ook bovenop de zuurkool in de pan om te verwarmen.
    Hoeft niet maar doe ik persoonlijk zelf wel altijd.
    Ben ook gek op zuurkool..
    Doe er altijd een beetje mosterd bij....hmmmm

Succes en hoop dat ik je een beetje geholpen heb.. :D
    Eet smaklijk

Liefs Eefje

4. Niet meer actief

Ik doe de zuurkool altijd zo uit het zakje in de pan, en giet er flink wat appelsap bij (totdat het ongeveer onder staat). Dit laat ik ongeveer een half uur tot 3 kwartier doorpruttelen en klaar. Ik maak er altijd aardappeltjes en gehakt bij, en maak hier een stampot van. Gisteren toevallig nog gemaakt. Ook rozijntjes is erg lekker hier doorheen!

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ooh das wel lekker ja :)
    Ik doe altijd aardappelen schillen en koken
    en tegelijk in een andere pan de zuurkool met n beetje appelsap ( 5 eetlepels ofzo) of anders water opzetten en heel zachtjes warmen netzolang tot de aardappelen gaar zijn .
    ondertussen ook spekkies bakken zonder boter
    Aardappelen afgieten en stampen zuurkool met vocht erbij en nog n keer stampen of roeren spekkies erdoor en eten .... :)
    smakelijk

6. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    wat ook lekker is om er door heen te doen, zijn stukjes anenas.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmmm zuurkool! Jullie brengen me op ideeën :D
    Had het zelf ook nog nooit gemaakt, maar hier heb ik al genoeg tips opgedaan! Thnx :D

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Heerlijk zuurkool! Jammie, ik heb vorige maand al 3x zuurkool gegeten! Schandalig, maar had zo'n trek erin steeds! Met een Hema-worst!

Toen ik 1 1/2 maand terug in de supermarkt vroeg waar de zuurkool lag keek die man mij knap beroerd aan! haha!

Eet smakelijk!

9. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik maak er meestal zuurkoolschotel van.
    Gehakt rul bakken in een pan, kruiden erover heen. Aardappelpuree maken voor in de oven, de zuurkool, gehakt en puree door elkaar heen husselen, stukjes ananas erdoor, kaas erover heen, heerlijk.

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    maak vaak de overnschotel van maggi met zuurkool....echt heerlijk en lekker makkelijk.

Maar eventjes @lola1982: hoezo keek die man raar dan? Zuurool kun je ook heel best in de zomer eten, van unox hebben ze een kant-en-klaar-maaltijd met zomerzuurkool..... Vind het dus best vreemd dat die man raar keek dat jij in de zomer zuurkool wilt eten....maakt toch niet uit? Als jij er toch zin in hebt?

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Vroeger maakte iemand voor mij altijd zuurkoolstampot daarna deed ze die in de oven. Een laagje paneermeel er over heen en dan in de oven. Dan krijg je een heerlijk crocant laagje.
    Ik weet alleen niet hoelang en op welke temperatuur het dan in de oven moet en ik kan dat ook nergens bij recepten vinden. Weet iemand het toevallig?

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Er is een lopende receptentopic. Deze gaat dicht.

Kwebbel

Deel Deze Pagina