Ik werk sinds een maand als jongerenwerker en heb gister telefonisch mn ontslag gekregen. Helaas zit/zat ik nog steeds in mn proeftijd van 2 maanden! Mijn dochter ligt sinds donderdag in het ZH en ze vond het niet kunnen dat ik 'zo lang' wegbleef/blijf. Ze eiste dat ik kwam werken en dat kon ik niet. Toen zei ze dat het niet zo kon en dat ze het contract wilde beeindigen. Ik stemde mee in want ik was zo boos! En nu? Heb ik ergens recht op of hoe zit dat? En ik zit er zo mee dat dat wijf mij zo wreed heeft aangepakt. Mij dwingen of te werken terwijl mijn kind in het ZH ligt of anders lig ik eruit (en dat is ook gebeurd).
Jemig.. dat je om die reden dan ontslagen word. Geen advies , alleen heel veel sterkte met je kleine meisje.
Je bent ermee accoord gegaan, MAAR zij heeft jou ontslagen, dus heb je recht op een ww uitkering. FF snel langs het cwi gaan dus.
Inderdaad, zij heeft jou ontslagen dus je hebt recht op een uitkering! Ben je lid van een vakbond? Dan zou ik die inschakelen, en ben je geen lid, ga dan eens kijken op een site (bv, fnv of cnv) daar kun je vast wel informatie vinden! Succes ermee,
In je proeftijd kan je zonder opgave van reden ontslagen worden. Daar kan je denk ik weinig aan doen. De manier hoe ze hier even mee omgaan, vind ik echt absurt. Ik weet niet of er nog iemand boven je leidinggevende staat, anders zou ik die hiervan toch op de hoogte stellen. Veel sterkte met je meisje.
heel lullig maar je zit nog in je proeftijd dus dan mogen ze zelfs zonder reden ontslaan, net zo goed als dat jij in die 2 maanden je biezen kan en mag pakken zonder hun een reden te geven, daar is die proeftijd voor, de reden waarom is wat minder, maar jammer genoeg mogen ze het wel. Ik zou zeker zo snel mogelijk contact opnemen met het cwi want het is zeker niet zo dat je recht hebt op ww, daar heb je pas recht op als je de voorgaande 26 weken (of meer dat weet ik niet precies) van ? weken gewerkt hebt. dus gauw even navragen voordat je straks zonder geld zit.
In de proeftijd mogen ze je op elk moment laten weten dat ze niet met je verder willen. De omstandigheden zijn verre van ideaal, dat moet ik toegeven, maar van "onterecht" is hier zeker geen sprake........
Wat kl*te! Pffff dat ze je om zulke reden ontslaan... nouja je bent die baas ook beter kwijt als ze zulke manieren hebben! Veel sterkte met je meisje hoor!
Oh en ik wil nog even iets toevoegen...... Natuurlijk is het heel vervelend dat je nu even zonder werk zit, maar denk even verder....een baas die zo vol onbegrip zit, wíl je daar wel voor werken? Ik neem aan dat het antwoord op die vraag "nee" is.... Sterkte met je dochter. Wil je vertellen wat er met haar aan de hand is? Sterkte en een dikke knuffel. Ilja
Meiden ff voor de duidelijkheid! Ik WEET dat ik GEEN recht heb op WW! Ik heb 'maar' een maandje gewerkt en heb heel eerlijk tijdens sollicitatiegesprek aangegeven dat ik een 'zorgkindje' heb! Ze vond het op dat moment geen probleem. Ik vind het héél lullig dat ze mij in een 'moeilijke' periode heeft ontslagen. En de keuze maken tussen óf werken óf ontslag!
Mijn dochter heeft BPD (chronisch longbeeld)! Sinds een week heeft ze last van haar longen en ademen kost haar te veel energie. Ze ligt nu aan de zuurstof (2l) en de monitor. Verder wordt ze om de 2 uurtjes gesprayd! Helaas is haar toestand nog steeds niet verbeterd maar ook niet verslechterd gelukkig!
Wil je zeggen wie die werkgever was? Via pb eventueel? Ik doe mijn onderzoek naar balans werk en prive, en dit zijn zeer interessante dingen ( erg vervelend voor jou)
Balen dat je geen recht hebt op een uitkering... ik weet niet of er in Nederland zoiets bestaat als een zorgpremie? Of vrijstelling wegens familiale of sociale problemen? Hier in België kan je namelijk, als je geen job hebt, die vrijstelling aanvragen om bvb voor je kindje te zorgen en dan krijg je zo'n 250 euro per maand. Het is niet superveel maar toch beter dan niks. Ik hoop echt dat je meisje heel snel beter is, je kindje die in het ziekenhuis ligt is helemaal niks
Ik ben weer gaan werken omdat ik ff wat afleiding wilde hebben en geen hele dagen wilde werken. Na geboorte van mn prinsesje ben ik 3 maanden gana werken in het onderwijs (ik werkte al 1,5 jaar daar) en heb zelf ontslag genomen. Ik wilde voor mijn dochter zorgen en wilde het ZW niet in. iedereen vond dat ik verkeerd handelde. Maar ik wilde geen gezeur en mijn hoofd en financieel gaat het prima. Mijn man werkt en heeft eigen bedrijf.
Hoe weetje dat je geen uitkering gaat krijgen? Ik zou toch het cwi eens bellen en het voorleggen.. Zo niet en je werkt niet, heb je recht op een "aanrechtsubsidie" zoals het in de volksmond genoemd word van de belastingdienst omdat je niet werkt. Ik weet alleen niet hoe dat gaat als je man een eigen zaak heeft, maar daar kun je de belastingdienst eens voor bellen. Je hebt iig altijd recht op IETS als je man werkt en dus belasting afdraagt. Check ook eens of je recht hebt op combinatiekortingen oid..... Beterschap voor je prinsesje!
Je hebt in ieder geval recht op die algemene heffingskorting als jij niet werkt, dat is iets van 170 euro per maand, en al naar het inkomen van je man hebben jullie recht op kindertoeslag-aanvullende kindertoeslag- combinatiekorting weet ik veel, er zijn genoeg dingen waar je recht op kunt hebben, in ieder geval die 170 euro per maand. Maar als ik het zo lees is juffie juist gaan werken om iets anders te doen en niet voor het geld. het is gewoon balen dat je om deze reden je ontslag krijgt kitty, recht op ww uitkering heb je alleen als je in een periode van 36 weken er minimaal 26 gewerkt hebt anders niet, en dat bij juffie dus niet het geval, dus zij heeft wat betreft een uitkering inderdaad nergens recht op behalve de belastingvoordelen. Succes juffie, hopelijk vindt je iets anders waarbij ze wat makkelijker zijn wat het indelen van de tijd betreft.
Getsie wijffie, wat vervelend allemaal.... Dat hadden ze wel op een wat nettere manier kunnen doen! Ik lees dat het nog steeds een beetje hetzelfde gaat met Jayda, ik vind het zo zielig voor je kleine moppie.. Ik hoop echt dat ze heel snel weer opknapt en lekker met papa & mama mee mag. Liefs Es