Toch niet nóg sneller? Hoe moet dit...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Naduah, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi allemaal,

Misschien een hele stomme vraag, hoor. Maar wil mijn verhaaltje toch even kwijt. :oops:

Mijn eerste bevalling duurde van de eerste wee tot het moment dat mijn zoontje geboren werd 3,5 uur. Nu heb ik begrepen dat het bij een tweede nog sneller zal gaan (of dat er in ieder geval een goede kans op is).
    Nu zit ik me vreselijk druk te maken of ik het allemaal wel ga redden.

Door mijn niet zo goede eerste bevalling (vond het zelf nogal traumatisch, veel bloed verloren en zowel mijn zoontje als ik hebben er erg lang over gedaan om er een beetje bovenop te komen) ben ik nu bij een andere vk. Deze zit in dezelfde plaats als het ziekenhuis, waar ik moet bevallen omdat ik een medische indicatie heb vanwege een fluxus bij de eerste bevalling.
    Ja, nou komt 'ie:
    Mijn vriend werkt hier zo'n 45-60 minuten rijden vandaan, het ziekenhuis is 30 minuten rijden.
    Dus zelfs als iedereen direct vertrekt als ik de allereerste wee heb, duurt het zo'n 1,5 uur (ervan uitgaande dat alles vlekkeloos verloopt) voordat ik daadwerkelijk in het ziekenhuis ben.
    Nu ben ik dus als de dood dat ik het niet ga redden, de vk gaat wel direct naar het zkh in plaats van eerst thuis te komen kijken, maar het wordt zo krap, lijkt me.

Iemand tips?

Maak me weer vreselijk druk om niks waarschijnlijk, maar ben gewoon echt als de dood voor alles wat met de bevalling te maken heeft... :oops:

Sorry voor mijn gezeur...

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

He joh, je bent geen zeur. Natuurlijk denk je daar over na..

Is er niet iemend in je omgeving die je kan brengen, buurvrouw, buurman of taxi bellen, wel vragen hoe lang het duurt op maandag overdag zijn ze er waarschijnlijk met 5 min. maar vrijdag nacht niet..

vk komt naar zieknhuis en manlief ook. heb je al 3 kwartier minimaal gewonnen.
    Verder je er bij proberen neer te leggen, jij kan toch van te voren niet beslissen hoe het nu gaat...

misschien begint het wel op zondag middaf, manlief thuis.. en kleine wordt opgevangen en met 30 min . in het ziekenhuis is het ook nog lekker rustig op de weg..

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    ...................Ik mag het misschien niet hardop zeggen, want er rust toch een beetje een taboe op dat grotendeels terecht is, maar mijn situatie wel vergelijkbaar met de jouwe.... Nou ja, vrijwel identiek zelfs! Supersnel bevallen, veel bloedverlies, licht trauma aan overgehouden en ziekenhuis op meer dan 30/40 minuten afstand.. En de oplossing bij mij: ik ben bij mijn tweede en derde kindje ingeleid, vlak voor de uitgerekende datum, mede door mijn snelle bevallingen! Mijn oudste was er op 4 uurtjes, mijn middelste (schrik niet) in 24 minuten en de jongste in 54 minuten.. Sterkte!

Liefs
    Esther

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    sluit me aan bij mimi!
    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar een bevalling gaat toch altijd anders dat wat je verwacht. Je kunt het nog allemaal plannen van tevoren maar je weet niet hoe het zal gaan.
    Probeer je er niet te druk om te maken meis hoe moeilijk dat misschien nu is.

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    ik heb hier geen ervaring mee (mijn bevalling duurde 80 uur dus jah..)
    Ik zou het goed met je vk overleggen

6. romytamara

romytamara Fanatiek lid

23 mrt 2008
    1.360
    0
    0
    Purmerend
    Je bent helemaal geen zeur en begrijp je ongerustheid helemaal!
    Maar ik sluit me er bij aan wat hierboven al is gezegd.
    En misschien is een second opinion zoals de buurvrouw/man vriendin die in de buurt woont? idd wel helemaal niet zo'n slecht idee!
    Misschien word je er dan wat geruster op als je weet dat iemand je naar het ziekehuis kunt brengen?

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Je zou geld bij je kunnen houden voor een taxi zodat je altijd binnen een half uur in het zkh kan zijn. Dan kan je man rechtstreeks daar naartoe als het niet anders kan. Dat scheelt weer een uur. Is dat geen idee?

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik zou proberen om familie of buren standby te hebben.

1,5 uur wachten is waarschijnlijk geen optie, en de taxi misschien wel, maar met weeën in de taxi lijkt me zelf echt erg naar.

succes!

9. Dankjulliewel voor de antwoorden! :D Hartstikke lief!

Met de buren heb ik nou ook weer niet zo'n goed contact, en het enige familielid wat in de buurt woont heeft geen rijbewijs... :( De taxi schijnt je niet mee te willen nemen als je weeën hebt of je vliezen gebroken zijn, dus dat schiet ook al niet op. Stomme taxi's... ;)

Maar hopen dat het in het wekend of 's nachts begint, dan...

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    ik had zelf ook geen verbvoer bij de eerste en de verloskundge heeft me mee genomen in haar auto omdat ze eerst wou checken of ik vruchtwater verloor en omdat ik geen weeen had.
    Anders zou je kunnne overleggen met je vk of dat bij jullie ook mogelijk is als er geen andere keuze is?

Taxi's nemen idd liever geen vrouwen mee met gebroken vliezen!

11. Vk komt hier uit dezelfde plaats als het ziekenhuis (heb een andere dit keer) en die gaat dus ook direct naar het ziekenhuis. ;)

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Jeee, wat ben je een vreselijke zeur ;)

Nee, ik snap je gevoel en onzekerheid. Het is inderdaad wel een probleem dat je geen mensen in de buurt hebt die je naar het ziekenhuis kunnen brengen in geval van nood. Maar... ik zou als ik jou was toch eens bellen met een taxibedrijf en het gewoon vragen. Want wie weet kunnen/willen ze een uitzondering maken.

En anders dan moet je er inderdaad maar op vertrouwen dat je mannetje snel naar huis kan racen en samen naar het ziekenhuis.
    Ik weet niet wat voor werk hij doet, maar is eventueel vanaf huis werken geen mogelijkheid voor hem in de laatste weken?

Zorg in ieder geval dat je op tijd de vluchtkoffers klaar hebt zodat je ook direct kan vertrekken.

Sorry, kan verder helaas niets bedenken waardoor het gevoel minder zal worden bij je!

13. 4days

4days Niet meer actief

Pfff jeetje, nooit erbij stil gestaan dat te SNEL bevallen ook een probleem kan zijn... (mijn bevalling duurde 28 uur, dus in die tijd had ik op mn knieen naar t ziekenhuis kunnen kruipen :)) Maarja, dat is het in dit geval natuurlijk wel. Thuis bevallen is ook geen optie voor je zeker? Ik heb ook wel eens gehoord dat ze vrouwen die geen vervoer hadden met de ambulance kwamen halen hoor.

14. leylaNB

leylaNB Actief lid

18 jan 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    Naduah;

natuurlijk ben je geen zeur.
    Mijn eerste bevalling ging ook zo snel, ongeveer 3,5 uur. De 2e heeft wat langer geduurd, zo'n 6 uur in totaal. Dus dat wil niets zeggen. Het kan zomaar langer duren! Je weet het nooit van te voren.
    Het is wel slim om in elk geval alvast voorbereidingen te treffen. Misschien kun je regelen dat iemand anders je naar het ziekenhuis rijdt? Dat hoeft je vriend alleen nog naar het ziekenhuis te rijden. Of zoiets dergelijks.

Succes in elk geval en wie weet gaat deze bevalling wel anders als de eerste. Succes met je bevalling XX

15. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Tja, ik dacht ook aan een ambulance. Als het echt snel gaat en er is geen vervoer...
    Toch vind ik de tip van nu al eens informeren bij taxibedrijven geen slechte. Ik heb nl ook van taxi's gehoord die een wel een barende vrouw meenemen. Stel dat die in jouw regio ook zitten, dan heb je een oplossing.

16. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Inderdaad gewoon eventjes de taxi-bedrijven afbellen en willen die echt niet mee werken en je hebt zelf op dat moment echt het idee dat het snel gaat gewoon 112 bellen...

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn eerste bevalling duurde ook maar 3 uur, dus ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Mijn vk heeft me ook al gewaarschuwd. Ze zei ook dat ik moet bellen zodra ik ook maar denk dat de bevalling begonnen kan zijn en dan komt ze gelijk.
    Ik heb met mijn man afgesproken dat hij nu al zijn mobiele telefoon op z'n werk aan laat staan (vorige keer kon ik hem niet bereiken, want eigenlijk mag hij zijn telefoon niet aan hebben staan op z'n werk). En verder is het maar een kwestie van afwachten.
    Heb je behalve dat ene familielid geen vrienden die een auto hebben om je weg te brengen? Of een collega, of medemoeder van het kinderdagverblijf, ik noem maar wat.
    En inderdaad, als het echt niet lukt en het gaat weer zo snel, gewoon 112 bellen voor een ambulance.

18. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

29 jan 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ik zou ook eerst een taxi proberen te bellen en als die niet komen, nou dan maar een ambulance toch.
    Wel lastig dat er verder niemand in de buurt woont waar je echt wat aan hebt.
    Dikke knuffel voor jou!

19. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    mijn bevalling duurde ook maar 3,5uur, en mijn vriend werkt in een kroeg en hoort zijn tel ook vaak niet.. dus ik ben er zelf ook bang voor hoor maar ik heb mn moeder nog die 5min rijden bij mij vandaan woont als ik hem niet optijd kan bereiken.. ik zou ook even wat taxi bedrijven gaan bellen en inderdaad anders gewoon 112!

Deel Deze Pagina