vanmorgen heeft ze wel haar boterham met flesje melk gedronken en gegeten, ze zit nu op het kdv (ga haar zo halen ) dus weet niet hoe ze het gedaan heeft. Vanavond krijgt ze een potje wss dus ben benieuwd hoe ze is. Ik moet ook zeggen dat ik op het moment gestressed ben, denk dat dat ook op haar werkt.
Hier ook een dreumes die op het moment mega slecht eet! 16 maanden is Niels nu en hij heeft echt heel goed gegeten, maar de laatste tijd is het echt slecht! Moeilijk om er mee om te gaan vind ik. Je wil toch dat ze genoeg eten! De enigste manier om hem wat binnen te laten krijgen is om hem zelf te laten eten maar dit wordt echt een zooitje. Vooruit stofzuiger en de hond erbij en klaar is kees! Het is al geen zware jongen(10,5 kilo), maar dwingen gaat ook niet! Maar hopen dat het snel overgaat en tot die tijd af en toe maar een extra kinderchocolaatje
Hier vanavond mega drama. Ze had maar 1x geslapen op het kdv, vanmorgen dus!! Ze was dus hartstikke moe. Vlak voor het eten begint ze veel te vallen en te huilen. Dus ik geef haar haar potje en ze begint te krijsen, gillen, slaan, eten weggooien etc. Was niet te troosten, dus ik een fles melk gemaakt en ik moest het bij haar dwingen echt in de houdgreep houden en toen nam ze het, ze had 250 cc op (!!) En toen wilde ze haar potje eten .
Ja, dat zou ik dan weer niet doen! Dat zijn toch vullertjes en dan is er nog minder trek in gezond eten!
Gisteravond heeft Ebbie weer 2 hele muizehapjes van haar pasta met zalm en spinazie op . Gelukkig kon ik me inhouden en nadat ze 3x had gejengeld + eten weggeslagen hebben we haar bordje weggehaald en haar van tafel gehaald. Later nog een paar slokken yoghurt uit de oefenbeker en dan naar bed. Ik neem me echt voor om er zo min mogelijk strijd van te maken en als het me teveel wordt neemt mijn vriend het over, want die heeft een soort van engelengeduld.
ach, dat kinderchoco;aatje was bij wijze van! Meestal gaat er een sneetje peperkoek of een eierkoekje of banaan in! Dat zijn toch wel de favoriete tussendoortjes! En verantwoordt ook dacht ik! Dus maak jullie geen zorgen hoor
O wat fijn dat meer mensen eetstrijd hebben! Normaal gesproken at Thijs echt alles wat los en vast zat. Maar nu... om gek van te worden! Er zit geen gang in. Hij moet alles zelf eten, wat dan weer niet goed in zijn mond komt. Huilen is het dan. Als het op de grond komt, moet er eerst een paar minuten naar gezwaaid worden. Dan wordt er bij de volgende hap gekeken of die in de buurt van het andere hapje op de grond kan vallen. Zo niet weer huilen. En ga zo maar door! Het grappige is dat een toetje (fruit) altijd wel gegeten wordt. Het gaat dus weer over (voordat ze 18 zijn?)...
Hier nog 1, mijn zoontje van 15 maanden! Eerst een super goede eten, hij at werkelijk alles en ook veel maar nu weigert hij gewoon zijn avondeten! Hij draait gewoon zn hoofd weg. Zal hopelijk wel weer overgaan want dit is niet echt leuk
Onze meid van anderhalf eet sinds deze week ook geen hap avondeten meer. Hoop dat deze fase snel voorbij is!!
We hebben gisteren gezien dat er een kies is doorgekomen, dat heeft ook niet geholpen... Blijven aanbieden dan maar, en net wat Sweetlakecity zegt: creatief eten maken.
oja we hebben een dieselmotortje kom ik achter. Ze komt langzaam op gang. Maar het eten gaat nu wel goed! HOERA! Van haar bord wegscheppen, net doen dan het van ons afkomt, en geven. Hahahha. Werkt uitermatend goed! En het plastic bestek...nee dat moet ze niet. Zelfde als ons maar dan de kinderversie.
Hier hetzelfde verhaal maar dan met brood en fruit. Mijn dochter van 14 maanden eet al maandenlang zelf en altijd met veel smaak en plezier, maar op dit moment is het huilen met de pet op voor wat betreft die 2 dingen. Avondeten gaat er met grote porties tegelijk in, dat is gelukkig geen probleem. Ze wordt vreselijk kieskeurig en heeft nu in de gaten dat ze zoet wel errug lekker vind. Zodoende slaat ze brood met kaas of ander hartig van haar bordje en 'eist' zoetigheid door naar de stroop en honing te wijzen. Ik ben als de dood dat ze straks alleen nog maar zoet wil, dus ik hou nu voet bij stuk en ze krijgt voorlopig alleen hartig op brood. Ik gaf vaak toe en smeerde dan alsnog zoet erop, om haar maar te laten eten. Ze is namelijk zeker niet dik te noemen. Maar ik geloof dat nu de opvoeding toch echt gaat beginnen! Even volhouden dan maar, al baal ik ervan want je wilt toch dat je kindje lekker smult van alles wat je haar voorzet.... Cat
Heeeee, daar heeft ze dus last van hahahaha, ik herken het!! Echt het avondeten is een drama! De rest van de dag eet ze haar boterhammetje (meestal) zonder problemen. Was 2 weken geleden ook anders, want alles wat niet zoet was werd eraf geplukt en alleen het brood ging erin. Maar dat avondeten....ppfff. Bij de eerste hap zitten die handen al voor haar mond. Vind ik op zich niet erg, dan eet ze maar niet. Maar vervolgens wordt ze wel om half 6 's morgens wakker omdat ze honger heeft! Dus nu krijgt ze om half 1 een boterham, om 2 uur een stuk fruit en daarna krijgt ze helemaal niks meer tot aan het avondeten (wel drinken) en dan heeft ze waarschijnlijk toch wel behoorlijk honger, dus dan eet ze nog wel redelijk!! Hoop dat deze periode snel voorbij gaat. Iemand een idee hoe lang dit ongeveer duurt???
hier ook herkenning....ik dacht dat het heimwee was omdat het begonnen was op vakantie * LOl * maar nu we thuis zijn heeft ze het nog...ene dag gaat het redelijk andere dag leeft ze op lucht en borstvoeding....blij dat ze niet de enige is
ik mag het voorlopig nog afkloppen. net 15 maanden geworden maar gelukkig nog geen drama's hier. ik heb zeer veel ervaring met dat gedoe met de middelste opgedaan ( meer dan me lief is ) die heeft tot hij 10 was een machtstrijd gevoerd als het over eten een vooral drinken ging. en eet inmiddels de oren van mijn hoofd. ik ga er dus dit keer wat relaxter in. over het algemeen is onze jongste wat meegaander dus hopelijk ook hierin als de beruchte fase aanbreekt.want dát ie komt dáár ben ik niet bang voor