Na aanleiding van de vele recepten topics heb ik een ander topic geopend. Ik zie altijd veel recepten en hier zit dan heel vaak kaas in verwerkt En dat is nu net een ingredient waar ik allergisch op reageer met een migraine aanval En wat vind ik kaas lekker. Heel soms kan ik de verleiding niet weerstaan en eet ik iets kaas en dan gelijk een aanval Dus we eten heel vaak de standaard dingen. Kijk ik op internet een keer naar een ander recept dan zit er dus vaak kaas in Dus ben ik opzoek naar meer inspiratie. Zondag ga ik maar eens de kapsalon zonder kaas uitproberen. We eten heel vaak: *gewoon aardappels, vlees, groente *de wereldgerechten van knorr zonder kaas * zelfgemaakte pizza zonder kaas *pannenkoek Dus wie heeft er nog lekkere gerechten/recepten zonder kaas?
ovenschotel van spinazie in bladerdeeg. nodig: diepvries gehakte spinazie puree ovenschotel 500 gr gehakt mix ovenschotel witlof bladerdeeg spinzie ontdooien in pannetje puree en mix ovenschotel klaar maken zoals op pakje staat gehakt rul bakken bladerdeeg ontdooien ovenschotel invetten de bodem met bladerdeeg dichtleggen puree erin gehakt erin ovenschotelmix eroverheen bovenkant met bladerdeeg dichtmaken oven voorverwarmen op 200 graden ovenschotel ongeveer 30 minuten in de oven totdat bladerdeeg mooi bruin is evt kan je er ook uitgebakken spekjes door doen. (helaas vind hier verder niemand dat lekker) wij vinden het heerlijk, zelfs mensen die eerst geen spinazie lustte vinden het heerlijk!
Verse Spinazie 450 Gr. Gerookte zalm 200 Gr. Crème Fraiche (bleuband is minder vet) half kuipje 3 middelgrote of 4 kleine eieren Bladerdeeg (roomboter is het lekkerst) Zout, peper, paprikapoeder Ontdooi de plakjes bladerdeeg. Zoveel als nodig. 6 of zo. Was de spinazie goed. Laat wat uitlekken. Doe een beetje olijfolie in een grote pan en bak de spinazie heel kort tot het geslonken is. Doe in een vergiet en laat uitlekken . Vet het bakblik goed in, en of gebruik bakpapier. Bekleed het blik met bladerdeeg. Zorg dat de deegplakjes goed aan elkaar vastzitten of stapel ze eerst op elkaar en rol ze uit tot de gewenste grootte. Leg eerst wat zalm op de bodem, daarna wat spinazie en eindig weer met wat zalm. Mix in een hoge kom de eieren, crème Fraiche en de kruiden schuimig en romig. Niet te kort, de eiwitten moeten wat stijf geklopt zijn. Verdeel het mengsel over de taart. Zet de taart in een voorverwarmde oven 180 - 200 graden en bak de taart in een half uur, 45 minuten goudbruin. Kun je ook niet tegen Hüttenkase?