Bakfiets.

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames,

Ff een vraagje... zou graag een bakfiets aan willen schaffen liefst 2dehands. Maar waar moet je allemaal naar kijken, het is voor mij en m'n zoontje.

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Kijk eerst wat je zelf wil. 2 of 3 wielen, trapondersteuning enz... Ik rij al 5 jaar op de al2gether en hiervan is in 2011 een productiefout gemaakt

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Poeh... ik heb een bepaald iets in mijn hoofd. Haha.. Voor de rest weet ik het eigenlijk niet.

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat heb je in je hoofd?

Neem iemand mee die verstand heeft van fietsen. Kennis van mij kocht een tweedehands bakfiets en daarvan bleek een paar maanden later de as bijna doorgeroest. Geld weg en fiets weg.

Wij hebben een tweedehands bakfiets.nl gekocht. Heerlijk ding. We hebben hem laten taxeren bij de fietsenmaker en in de verzekering gedaan. Geen overbodige luxe want het is roversgoed. Hij bleek overigens €400 meer waard dan wat we ervoor betaald hebben 😊

Bedenk voor jezelf of je twee of drie wielen wilt. Maak bij voorkeur proefritten, dan weet je of je het ook echt het fijnst vindt rijden.
    Goedkoop is bij bakfietsen vaak duurkoop. Je kunt beter iets meer uitgeven aan een goede fiets, dan minder aan een b-merk en er dan niet lang plezier van hebben.

Ga eventueel langs fietsenmakers voor proefritten en vraag hen naar de voor en nadelen. De onderdelen die het snelst stukgaan etc.

5. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Dat zijn idd wel goede punten. Had ik nog niet over nagedacht! Bedankt.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Kijk goed uit bij wie je hem koopt; sommige dieven zetten hem eerst op internet en gaan hem stelen zodra iemand hem komt bekijken/kopen en dus direct afhalen.

Zo is een kennis van mij haar bakfiets kwijtgeraakt. Hij stond eerst te koop op MP, werd daarna ingeladen en de advertentie gauw verwijderd voordat ze goed en wel wist dat haar bakfiets weg was.

7. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Zo dan.. zal je maar gebeuren....

8. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Als je nog niet weet of je een 2 of 3 wiel fiets wil, moet je op allebei eens een proefrit maken. Ik dacht dat ik een 3 wiel wilde, maar vond dat toch erg tegenvallen met de proefrit. De 2 wieler vond ik veel fijner fietsen. En ik zou ook eerder een goede tweedehands kopen dan een goedkope(re) nieuwe. Ik ben heel blij met de Gazelle Cabby. Alleen de regentent vind ik wat slapjes. Na 2 jaar intensief gebruik waren de stokken kapot en heb ik een nieuwe gekocht

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Ik heb ook een gazelle cabby en ben hier erg tevreden over.
    Voordat ik deze kocht heb ik verschillende bakfietsen uitgeprobeerd. Ik was er gelijk over uit dat een tweewieler beter bij mij paste.

10. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Framenummer laten controleren bij de politie in ieder geval.

11. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik ga voor een 3 wieler kijken.

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wat een aantal boven mij ook al gezegd hebben: maak eerst een proefrit!
    Wil je een elektrische of een gewone?

13. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Doe ik ook! Ik wil een elektrische

14. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Dan zou ik wel oppassen met een tweedehands.... De accu gaat een jaar of 5 goed mee en gaat dan hard achteruit. Als je die vervolgens moet vervangen ben je het voordeel van tweedehands kopen alweer kwijt. Tenminste, dat is wat ik regelmatig las toen ik voor een bakfiets ging kijken.

15. Sue87

Sue87 Niet meer actief

En inderdaad goed verzekerin. Hoor regelematig van een politieagent in de familie dat die dingen ontzettend veel gestolen worden.

16. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik heb besloten om voor een nieuwe te gaan! En maak een proefrit. Ja dat zei m'n vriend en m'n schoonmoeder ook al laten verzekeren... Zou dat echt helpen?

17. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Een verzekering voorkomt natuurlijk niet dat je fiets wordt gestolen, maar je krijgt dan in elk geval geld uitgekeerd zodat je een nieuwe /andere kunt kopen. Zeker niet onverstandig dus!

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Zo'n duur ding zou ik absoluut verzekeren!

19. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Heb ook idd besloten dat ik hem gaat verzekeren. Bedankt voor jullie reacties!

20. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben en Johnny Loco bakfiets, rijdt ech super en genoeg ruimte voor 2 kids en heel veel boodschappen!

Deel Deze Pagina