Ik wou vanmiddag bij mijn ouders gaan zwemmen, ze hebben zo'n groot opblaasbaar zwembad, maar ze hebben hier donderdag (vorige week) water ingedaan en een zeil erover als ze er niet in zijn. Maar ze hebben er nog geen chloortabletten ingedaan. Kan ik er wel gewoon in met mijn dochter van bijna 3? En mijn zoontje van 10 maanden misschien eventjes??
Volgens mij moet het prima kunnen.. in natuurlijke meren en zeeen worden ook geen chloortabletjes gedaan Als het er nog schoon uit ziet zou ik t doen, en anders verversen
Ehm ja maar in meren en dergelijke zwemmen vissen, en er staan waterplanten in. (Ook daar kan blauwalg voorkomen) Ik zou niet in een bad waar sinds donderdag stilstaand water in heeft gezeten gaan zitten met kleine kinderen! Je kunt ook van de staafjes halen waarmee je de waterkwaliteit kunt controleren.
Ik wou net hetzelfde zeggen, meertjes etc. stromen. Als het water er nu langer dan een week (stilstaand) in staat zonder iets erbij, dan zou ik het water vervangen.
Hm das wel een goeie.. ik heb mijn water ook al een tijdje staan omadt het weer het niet toe liet om te zwemmen erin. Dus ik zal hem zo ook eens leeg laten lopen (al is mini nu ziek dus weinig zwemmen even.)
Ben ik t ook mee eens, of toch echt eerst alles checken mbv die teststaafjes er chloor in doen en t pompje aansluiten dat er normaal gesproken bij zit!
Ik zou het niet doen. Mijn vriend houd het water altijd in beweging door meerdere keren per dag het bad te ''schudden''. Maar goed wij hebben er wel chloor in.
Hoe groot is het zwembad eigenlijk... Hier hebben we constant chloortabletjes erin zo overleven geen beestjes enz...maar ik zou wel ook kijken of het water wel warm genoeg is voor je kleinste... @Chantal nou wij hebben hier altijd een groot zwembad opstaan en we doen nooit het water verversen hoor, je moet gewoon testen en ph waarde en chloor bijhouden en de pomp regelmatig aanzetten...
ik zou d'r zelf niet over piekeren.hoef ik niet eens over na te denken, alles ouder dan 2 dagen is hier not done! dan ben ik maar een zeikerd. maar goed blijkbaar vinden sommige mensen het geen probleem. en los van dat is een groot zwembad vaak veels te koud voor keline kindjes.
Ik doe het niet. We blijven lekker binnen vanmiddag, misschien dat ik het kleine badje opzet! Bedankt!!
hahahahaha dat is het grappigste wat ik vandaag gehoord heb. en denken jullie dat dat helpt? ik zie hem al 3 keer per nacht gaan zeg. hilarisch
denk jij dat mensen die zo`n groot zwembad hebben opstaan elke 2a3 dagen gaan verschonen Als jij het goed bijhoudt met al die spulletjes wat je ervoor hebt is er niks aan de hand hoor....je gaat wel naar zwembaden enzo!?
Ik zou het ook niet gedaan hebben. Wij hebben hier een pomp met filter aangesloten, checken regelmatig PH waarde en chloor en vullen dit zonodig bij met de tabletjes/poeders.