Spoedvraag over zwembad met kleine kindjes

Discussion in 'De lounge' started by Bloem1981, Jul 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou vanmiddag bij mijn ouders gaan zwemmen, ze hebben zo'n groot opblaasbaar zwembad, maar ze hebben hier donderdag (vorige week) water ingedaan en een zeil erover als ze er niet in zijn. Maar ze hebben er nog geen chloortabletten ingedaan.

Kan ik er wel gewoon in met mijn dochter van bijna 3? En mijn zoontje van 10 maanden misschien eventjes??

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Volgens mij moet het prima kunnen.. in natuurlijke meren en zeeen worden ook geen chloortabletjes gedaan :)
    Als het er nog schoon uit ziet zou ik t doen, en anders verversen :)

3. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja dat klopt van die natuurbaden! Dan gaan we vanmiddag lekker zwemmen!!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Ja maar meertjes en andere natuurlijke zwemgelegenheden hebben vaak stromend water.

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ehm ja maar in meren en dergelijke zwemmen vissen, en er staan waterplanten in. (Ook daar kan blauwalg voorkomen) Ik zou niet in een bad waar sinds donderdag stilstaand water in heeft gezeten gaan zitten met kleine kinderen!

Je kunt ook van de staafjes halen waarmee je de waterkwaliteit kunt controleren.

6. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

Mar 17, 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou net hetzelfde zeggen, meertjes etc. stromen.

Als het water er nu langer dan een week (stilstaand) in staat zonder iets erbij, dan zou ik het water vervangen.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hm das wel een goeie.. ik heb mijn water ook al een tijdje staan omadt het weer het niet toe liet om te zwemmen erin. Dus ik zal hem zo ook eens leeg laten lopen (al is mini nu ziek dus weinig zwemmen even.)

8. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Ben ik t ook mee eens, of toch echt eerst alles checken mbv die teststaafjes er chloor in doen en t pompje aansluiten dat er normaal gesproken bij zit!

9. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan er niets van vinden op google.

Ik weet het nu niet hoor

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Bij twijfel: niet doen.

11. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Mijn vriend houd het water altijd in beweging door meerdere keren per dag het bad te ''schudden''. Maar goed wij hebben er wel chloor in.

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Water mag maximaal 3 dagen in een zwembadje blijven zitten.
    Dus ik zal het niet doen.

13. Alita

Alita Niet meer actief

Hoe groot is het zwembad eigenlijk...
    Hier hebben we constant chloortabletjes erin zo overleven geen beestjes enz...maar ik zou wel ook kijken of het water wel warm genoeg is voor je kleinste...

@Chantal nou wij hebben hier altijd een groot zwembad opstaan en we doen nooit het water verversen hoor, je moet gewoon testen en ph waarde en chloor bijhouden en de pomp regelmatig aanzetten...

14. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou d'r zelf niet over piekeren.hoef ik niet eens over na te denken, alles ouder dan 2 dagen is hier not done! dan ben ik maar een zeikerd. maar goed blijkbaar vinden sommige mensen het geen probleem.

en los van dat is een groot zwembad vaak veels te koud voor keline kindjes.

15. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het niet. We blijven lekker binnen vanmiddag, misschien dat ik het kleine badje opzet!

Bedankt!!

16. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hahahahaha dat is het grappigste wat ik vandaag gehoord heb. en denken jullie dat dat helpt? ik zie hem al 3 keer per nacht gaan zeg. hilarisch :D

17. Alita

Alita Niet meer actief

denk jij dat mensen die zo`n groot zwembad hebben opstaan elke 2a3 dagen gaan verschonen
    Als jij het goed bijhoudt met al die spulletjes wat je ervoor hebt is er niks aan de hand hoor....je gaat wel naar zwembaden enzo!?

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het ook niet gedaan hebben. Wij hebben hier een pomp met filter aangesloten, checken regelmatig PH waarde en chloor en vullen dit zonodig bij met de tabletjes/poeders.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    we hadden eht over zwembadjes zonder spul erin hé.

20. Alita

Alita Niet meer actief

dacht al.....;)

Share This Page