Hoe haar beschermen tegen zon

Discussion in 'De lounge' started by cowgirl80, Mar 8, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,997
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Helaas is mijn haar bovenop mijn hoofd nogal dun geworden door haaruitval. Volgens de dermatoloog komt het waarschijnlijk door stress en dan zou het weer goed moeten komen... maar het is wel belangrijk dat ik mijn haar goed bescherm tegen de zon. En het liefst door het te bedekken met een hoed/doek en niet door er iets chemisch in te smeren.

Nu is het probleem dat ik echt geen figuur heb voor een hoed. Ik ben groot en stevig 1.85 lang, 90 kg zwaar en heb een rond hoofd. Met een grote klassieke zonnehoed voel ik me een beetje als een schilderij van een dikke dame... met een bandana zie ik eruit als Axl Rose in zn nadagen.. wat is nu wel een beetje flatteus waar ik mee op straat zou durven? Denkt er iemand mee?

Popidepi, Ukkie1 and Youtan like this.
  2. vinorosso

vinorosso Bekend lid

Oct 12, 2015
    798
    472
    63
    Female
    Van hoofddeksels heb ik niet zoveel verstand, wil weet ik dat er producten bestaan voor je haar met uv filters erin. :)

3. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Een simpel vissershoedje, of een klassieke panamahoed?

4. Anonise

Anonise Bekend lid

Feb 21, 2017
    588
    315
    63
    Ik zou toch gewoon eens gaan passen bij een winkel Accessoires heeft altijd veel hoofddeksels. Je hebt namelijk zo veel verschillende modellen hoeden, petjes etc. Ik heb ook geen hoeden hoofd maar heb er toch 2 voor de zomer die leuk staan (na veel hoeden gepast te hebben)

fafa and cowgirl80 like this.
  5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Leave in conditioner, daar zit een bescherming in en een olie zodat je haar niet uitdroogt of verkleurt.
    Je kunt het van verschillende merken kopen en zit vaak in een sprayflacon.

Je hebt het dus op basis van natuurlijke olie

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Misschien een bandana of shawl omdoen. Anders een Uv protectie spray speciaal voor haar. Zonnebrand verdunnen met water en dan over je haar vernevelen kan ook.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Een leuke pet?

cowgirl80 and DastyQueen like this.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,997
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Een star wars pet dan :roflmao:

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik wou het niet zeggen. :D

10. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,238
    1,892
    113
    Female
    Je hebt toch ook van die haarstukjes/lokken die je op je haar kunt (laten) klemmen?
    Heb je ook gelijk weer een volle haardos..

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zet zomers op hele hete dagen vaak een pet op. Gewoon 1 van Deus of zo.
    Ik doe dat omdat mijn haar donker is en het dan zo zeer op je hoofd gaat doen met de zon :roflmao:

12. fafa

fafa Niet meer actief

Nee, geen pet... Dat is alleen leuk als je onder de 25 bent, supermodel en verder ook gekleed gaat alsof je naar de tennisbaan of het honkbalveld onderweg bent ;)

cowgirl80 and Triangel like this.
  13. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb zelf heel erg snel last van zonnesteken, meerdere keren gehad, dus moest van de huisarts écht voortaan boven de 25 graden iets op mijn hoofd zetten. En geloof me, ik doe het met plezier, want alles is beter dan kotsend en met verschrikkelijke hoofdpijn boven de wc te hangen, om maar te zwijgen van het flauwvallen......

En ik ben geen pet type, een hoed vind ik helemaal niks, dus ik draag altijd in de zomer een hoofddoek die ik flatteus om wikkel (geloof me, je krijgt er vanzelf routine in). Ik leuk hem op met een broche, zet hem vast met knopspelden en ik loop erbij alsof ik op een Franse boulevard loop. chic, dat wel,mijn collega's moeten er altijd wel om lachen, al krijg ik ook vaak complimenten, maar goed, het voordeel is dat ik met shawls alle kleuren kan combineren met mijn kleding.

en sommige zien me dan aan als Moslima, nou, ook niks mis mee toch? Beter dan flauw te vallen en doodziek te worden!!

cowgirl80 likes this.
  14. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    Een sjaal dragen als een afrikaanse vrouw je kan combineren met kleuren en manier van dragen

mamabri and cowgirl80 like this.
  15. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik weet niet waar je haar precies dun is, maar als het vooral op je kruin is, kun je je haar misschien ook eens opsteken in een slordige knot ofzo, precies op de kale plek. Ik verbrand mn hoofdhuid ook makkelijk, doordat ik een hele duidelijk scheiding heb van nature. Met zo'n dikke knot op die plek, komt de zon er niet.

Verder zijn er toch ook wel leuke zonnehoedjes die bij iedereen passen? Het hoeft echt niet gelijk zo'n enorm rieten ding te zijn. Ik zie genoeg hoedjes, die ik ook leuk vindt staan bij grote, stevige vrouwen, maar misschien verschillen we hierin van mening.

En voor even boodschappen doen, vind ik een pet ook prima kunnen. doe ik zelf ook vaak genoeg als mn haar een zooitje is en ik geen zin/tijd heb om er iets mee te doen voor ik de deur uit moet.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Was dus ook wat ik bedoelde...alleen tegen mij zeggen ze dan dat ik een francaise op de boulevard ben...Maar ik ben niet zo groot en tenger gebouwd,, daar zit misschien het verschil in :roflmao:

Overigens TS: mocht je dat willen doen met hoofddoeken is het handig om onder je sjaal een ondermuts te dragen. Te koop bij de Turkse winkels of Alie express. Op die manier glijdt je sjaal niet van je hoofd af (en is veiliger met de spelden in je sjaal prikken :p) Een soort antislip voor sjaaltjes.

cowgirl80 likes this.
  17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha nou ik ben 32 en als ik een pet draag krijg ik altijd complimenten :roflmao:
    Nu moet ik zelf ook wel zeggen dat ik er ook echt goed mee sta.
    Heb wel een sportief uiterlijk maar luier dan mij bestaat bijna niet. Zie er alleen zo uit :D

18. mamaki

mamaki Lid

Jul 4, 2016
    91
    23
    8
    Ze hebben van Keune een speciale sun line. Hier zit een sun block in. Deze is echt speciaal gemaakt voor het haar te beschermen met de zon. Ze hebben shampoo, conditioner, en spray. Ik zou zelf kiezen voor de spray. Insprayen na het wassen van het haar. En evt. tegelijk met de zonnebrand weer herhalen ;)

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,997
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb sowieso heel dun/weinig haar. Lengte tot iets boven mn schouders. Een dikke knot gaat het niet worden helaas.

Ik dacht dus ook dat er vast wel ergens een leuk hoedje moest zijn, maar bij alle webwinkels waar ik nu kijk zie ik ze niet. Wel hoeden die ik mooi vind bij een slank model ofzo, maar niet bij mij denk ik dan.

20. HvO

HvO Niet meer actief

Maar wordt je haar niet nog dunner door het dragen van petjes etc?

Er zijn speciale olies met uv bescherming die je ter bescherming in je haar kunt doen.

autumn86 and Ysabella like this.

Share This Page