Heerst er buikgriep?

Discussie in 'De lounge' gestart door chipje, 7 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Mijn dochter is al een week ziek, Wat begon met hoesten, koorts en een verkoudheid. Corona test negatief, sinds 3 dagen klaagt ze savonds over buikpijn rond haar navel wat steeds erger word, nu net voor het eerst overgegeven maar geen diaree? Eerder verstopping. Is het mogelijk om buikgriep te hebben zonder diaree?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Eigenlijk niet. Buikgriep is een infectie aan je maag en darmen en begint eigenlijk altijd met diarree en overgeven. Maar zeg nooit nooit. Infecties hebben geen geschreven symptomen die voor móeten komen natuurlijk.

3. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Er heerst momenteel wel buikgriep, maar dit klinkt niet echt als buikgriep eigenlijk.

Eerlijk gezegd zou ik persoonlijk, met een kind dat zieker lijkt te worden en na een week nog niet is opgeknapt en klaagt over pijn rondom de navel, morgenochtend een afspraak willen bij de huisarts.

Zeebra, Prettykitty, Felice en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Blindedarmontsteking?
    Bij kind hier in de buurt dachten ze eerst ook dat het griep was, maar bleek dus blindedarmontsteking te zijn.
    (Hoop het niet voor je dochter natuurlijk)

Edit: omdat je schrijft over buikpijn rond haar navel die steeds erger wordt

Prettykitty en Pompidom vinden dit leuk.
  5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben vorige week buikgriep gehad zonder diarree. Heftig spugen en koorts (een dag). Helaas waren wij niet de enige in het dorp. Waren meer met dezelfde klachten, flink spugen en sommigen hadden koorts erbij.

Ik zou morgen de huisarts bellen op basis van de klachten. Erger wordende pijn is niet goed. Ik vind het niet typisch iets voor buikgriep wat je beschrijft.

6. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Dit hadden wij ook vorige week. Op school hoorde ik achteraf wel dat het heerst.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier een kind die buikpijn had. Zei ze…
    Ze had het ‘gewoon’ benauwd, ( dus pijn rondom haar ribben) inmiddels puffer en alles maar dat terzijde.

Weet je zeker dat ze buikpijn heeft?
    Kan de pijn niet ergens anders vandaan komen?
    Vaak geven ze buikpijn aan omdat ze niet precies weten wat het wel is

8. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Hier ook één dag koorts en diarree. Verder alleen misselijk en koud. Herken wat je beschrijft niet als typische buikgriep klachten. Zou het in de gaten houden in elk geval

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

Ik heb altijd buikgriep waar ik alleen maar non stop braak. Duurt 24 uur en dan gaat het weer. Waar mijn gezinsleden weer meer diarree hebben dan braken. Dus ja, buikgriep ik bij mij non stop overgeven! ;)

@TS geen idee of het heerst! Sterkte iig!

10. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Buikgriep heerst helaas ontzettend erg op dit moment. Vreselijkste wat er is in een gezin als je het mij vraagt…

Maar on topic, de klachten wat jij omschrijft vindt ik niet per direct bij buikgriep passen. Voor de zekerheid zou ik vanochtend even contact opnemen met de huisarts. Beterschap!

11. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ik ben ook al de hele week ziek. Begon met keelpijn en verkoudheid,daarna 2 dagen diarree en eindigde met koorts en hoesten. Ik werk in een verpleegtehuis en de ene na de andere client op onze afdeling gaat in quarantaine vanwege griepverschijnselen. Ze waren tot nu toe allemaal negatief. Dus er gaat zeker wat rond momenteel.

12. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ja hier ook met zijn allen ziek geweest, zonder diarree. Alleen ontzettend misselijk en buik en maag pijn.

13. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Huisarts bellen…. Je kind is ziek en knapt niet op, je moederinstinct zeg genoeg. Zwangerschapspagina gaat je daar niet bij helpen.

Jessi79 vindt dit leuk.
  14. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Ik zou even overleggen met de HA zeker omdat het zo lang duurt.

Buikgriep heerst wel wij waren dit weekend ook de klos met heel het gezin pfff

15. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Een buikgriep duurt over het algemeen 3 dagen. Kan 5 zijn. Met meestal 1 of 2 heftige dagen. Ik ben natuurlijk geen dokter maar dit is wat de huisarts ons zei toen wij een buikgriep hadden.

Als dit al een week aanhoudt dan zou ik toch naar de dokter gaan.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    @chipje hoe gaat het met je dochter?

17. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Vanmorgen bij de huisarts geweest en hij kon niks geks vinden. Hij gooide het op buikgriep. Overdag gaat het goed maar savonds last van krampen en net weer overgegeven. Ik ben nu ook misselijk bah. Ze heeft zakjes gekregen voor als het een verstopping is, nu afwachten. Zoon is vandaag ook ziek naar huis gekomen maar heeft erge hoofdpijn en keelpijn nog geen misselijkheid.

18. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Dat heb ik uiteraard ook gedaan, maar vond het toch wat geruststellend om wat ervaringen te horen voordat ze kon gaan. Soms is zwangerschapspagina daar ook heel fijn voor

Zeebra vindt dit leuk.
  19. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Bah wat naar! Ook verstopping of geen ontlasting toevallig?

20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Oei, klinkt dan toch als een (griep)virus!
    Veel beterschap gewenst met z'n allen ...

Deel Deze Pagina