verdrietig om einde opleiding en toekomst :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Novy4, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    k zit er zooo doorheen , ik baaal zoo ontiegelijk dat ik straks zonder werk thuis zit
    Heb 2,5 jaar geleden mijn vaste baan opgegeven om de opleiding VIG te volgen , het heeft me heel veel tranen , moeite en gedonder gekost om het goochelen tussen gezin en werk voor elkaar te krijgen maar toch heb ik op 3 !!!! opdrachten na niet alles behaald , op school wel alle toetsen en onderdelen , portfolio's met ruime voldoendes behaald .
    nou kan ik waarschijnlijk wel het laatste jaar over doen om als nog het diploma te halen , mijn motivatie is er , ik wil eigenlijk ook nog een andere opleiding doen ( maatschappelijke zorg / activiteiten begeleider ) , heel leuk die ambities .... maaruuhm ik weet nu al dat het de komende jaren niet gaat lukken icm mijn gezinnetje .

opleiding volgen met een kind onder 4 en 2 schoolgaande kinderen is zwaar ,al helemaal wanneer je dan ook nog eens alleen komt te staan ( wel op eigen keus maar toch )
    heb tot februari 2016 een ww/ziekte uitkering zie daar ook al tegen op omdat ik nog nooit werkloos ben geweest , vanaf mijn 15e werk ik al , altijd in de verzorgings sector dat is echt waar ik hoor , ik hou er vn om mensen te helpen , verzorgen en te begeleiden in hun leven en helpen met het houden van de regie over hun eigen leven .
    Dus vanaf februari moet ik weer werk gaan zoeken ,en ben zooo bang dat ik dan langs de weg blaadjes moet gaan prikken omdat er geen passend werk te vinden is

ik ben boos en verdrietig omdat ze mij op mijn werk niet de kans gegeven hebben te laten zien wat ik kan , de opdrachten die gedaan moesten worden waren organisatie en kwaliteitszorg opdrachten , nu weet ik wel dat ik geen leider ben en een heel team aansturen of afdeling runnen is niet mijn sterke kant , maar ben zo boos dat ze me niet n beetje respijt gegeven hebben en de kans om het dan maar langzamer te ontwikkelen als een geboren leider zou doen, ergens voelt het alsof ik n mega loser ben , want waarom kan ik as 32 jarige vrouw en moeder geen leiding geven ? blurgh t is echt een hap uit mijn zelf vertrouwen
    Zo ik ben uitgezanikt ...

2. Debby3110

Debby3110 Lid

1 jul 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Ik ben per 1-7-2015 verplichte Van Werk Naar Werk- kandidaat na een reorganisatie.
    Ook ik heb mijn functie opgegeven omdat ik verder wilde in het leven. Dit was echter niet mogelijk als ik in dezelfde functie (13 jaar) bleef zitten.
    Na twee afgeronde opleidingen loop ik nog steeds stage binnen de organisatie waar ik werk, maar ook dit houdt eens op.
    Solliciteer genoeg, maar krijg steeds te horen dat ik niet aan het profiel voldoe, ook al zijn de opleidingen in orde.
    Waarschijnlijk toch de leeftijd tegen. (38)

Groetjes,
    Debby

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en je ziet het echt niet zitten om dat jaar nog over te doen? je hebt het er wel bijna op zitten dus dat zou wel zonde wezen..

ik heb getwijfeld over de opleiding vig maar heb het niet gedaan. ik ben alleen met 2 kinderen en de opleiding op zich zou al een aanslag op me zijn aangezien ik erg onzeker ben en faalangst heb. de opleiding op zich is dan al zwaar, laat staan met daarnaast 2 kinderen EN nog 28 uur werken in de zorg in wisselende diensten. ik maak me ook best zorgen om mn toekomst aangezien ik "Maar' verzorgende c ben die ze overal eruit gooien. weinig kans dat ik met dit diploma ergens aan genomen word. maar goed, niemand heeft er wat aan als ik helemaal over de kop ga toch? mn gezin gaat voor. als de opleiding een jaar had geduurd dan had ik mezelf wel een schop onder mn kont kunnen geven. 2 jaar misschien ook nog maar het zou super zwaar worden. maar 3 jaar?? nee, dat ga ik echt niet trekken icm alleen met 2 kinderen en werken.

4. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Nou , ik WIL het wel alleen hebben ze op mijn werk besloten dat ik niet voldoe aan hun criteria , en mijn contract niet verlengd zal worden en ik dus ook de mogelijkheid niet heb om bij hun de opleiding af te maken ... krijg gewoon geen diploma :(
    Wil het wel heel graag afmaken , desnoods 3e leerjaar over doen , geloof dat het binnen 5 jaar kan zonder de toetsen over te doen , maar in november verwachten wij ons 4e kindje, dochter gaat in oktober naar school dus heb ik ukkie nog thuis en die zou dan ook naar de opvang moeten , heel gedoe hebben we de afgelopen 2 jaar gemerkt met 3 kinderen , dat is niet leuk voor je relatie , werk motivatie en gezinsritme .

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ah, dat is inderdaad k*t. en ook erg jammer dat bedrijven zo vasthouden aan die criteria's. ik heb hierdoor vroeger al mijn stages verpest. het was onvoldoende of voldoende en daarmee klaar. ik had super cijfers en alle handelingen deed ik prima, alleen op communicatief gebied was ik niet sterk. hierop werd ik afgebrand. totdat ik bij mn huidige werkgever stage kwam lopen. die zeiden gewoon, je voldoet niet aan de stage eisen maar we zien dat je super je best doet. kreeg een vakantiebaan aangeboden in de zorg zodat ik mezelf onder hun begeleiding verder kon ontwikkelen. dit werkte super en ik mocht meteen blijven. ik ben nog steeds niet super sterk qua communicatie en hierdoor vinden ze ook dat ik minder geschikt zal zijn als vig'er. ik werk al 15 jaar als verzorgende C dus al enige ervaring zou je zeggen maar daar kijken ze niet naar;)

oh, en zie nu pas dat je zwanger bent en er nog een kleine aan komt. ja, dat maakt het extra zwaar.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Balen meid !

Kan je niet als helpende verder?

Een VIG-er (ben het zelf) moet, helaas voor jou, wel een afdeling kunnen runnen. Als jij als enige gediplomeerde zou staan en jij kan het niet delegeren en een afdeling draaiende houden dan heeft jou werkgever daar niet veel aan, om het zo maar te zeggen.

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit idd.
    Heel erg balen natuurlijk dat het zo is gelopen en je werkgever je contract nu niet verlengd. Maar sniffy heeft wel gelijk. Je moet als vig-er wel de verantwoordelijkheid over een afdeling hebben en deze kunnen dragen voor je clienten.
    Is er misschien een mogelijkheid bij een andere stichting te solliciteren en daar bijvoorbeeld de verkorte opleiding met eventueel vrijstellingen te kunnen volgen? Of evt als helpende verder idd.

Succes ermee in elk geval! Hoop dat je eruit komt

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Eens met bovenstaande reactie en Sniffy. Zeker met de huidige en steeds meer toenemende kleinschaligheid in de zorg, komt het toch aan op het kunnen dragen van verantwoordelijkheid en organistorisch sterk zijn.
    Zou het in je situatie zoals die nu is, 3 kindjes, 4e op komst, niet even lekker zijn dit te laten rusten, in de komende jaren goed op een rijtje zetten wat je nu graag wilt, misschien iets meer jezelf ontwikkelen op de gebieden waarin je nu vast loopt en wellicht in de toekomst ( binnen die 5 jaar ) alsnog het laatste leerjaar/ weer een opleiding doen?

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier sluit ik me bij aan.
    Keuzes maken, wat wil je echt en vind je nu het belangrijkste?
    Ambities zijn mooie dingen, maar hoe reëel zijn die nu in combinatie met het moederschap over 3, bijna 4 kindjes?
    Je moet dan wel een heel goed vangnet hebben van opvang, partner en familie/ vrienden, anders zou ik er niet eens over nadenken.

10. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wat vervelend. Ik heb 10 jaar geleden ig gehaald en toen hoefde je geen afdeling te kunnen runnen om diploma te halen.

Maar je schrijft dat je 4 kind op komst is en je alleen staand bent nou dan laat die opleiding voor wat t is en zoek ander werk in de zorg waarvoor je al diploma heb

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Eens met bovenstaande. En je wordt uiteindelijk ook niet gelukkig van werk dat je niet ligt en waar je de tijd niet voor hebt. Lijkt mij.

12. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113

Deel Deze Pagina