aardbeivlekken/moedervlek die jeukt

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb mijn hele leven al wat aardbeivlekjes (rode moedervlekjes). een daarvan heb ik al jaren, sinds kort jeukt deze en doet pijn (of ja, pijn, meer gevoelig) als ik eraan krab. Het lijkt of hij ook iets groter is geworden, maar dat is dan minimaal en kan ook zomaar tussen mijn oren zitten.

Ook heb ik een moedervlek die verwijderd is toen ik een jaar of 5 was, omdat hij erg groeide. daar zit sinds kort, op het lidtekenweefsel zeg maar, ook een kleine aardbeivlek.

allemaal niet extreem, ik weet dat je met veranderende moedervlekken naar de huisarts moet, geldt dit ook voor aardbeivlekjes?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij mij was het een moedervlek maar die moest verwijderd worden omdat ie jeukte. Zou morgen gewoon de ha bellen voor advies.

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ja dat geldt ook voor aardbeivlekjes, al zijn die vaak onschuldig. Recentelijk door de HA een weg laten halen omdat deze groter & dikker werd en bovendien gevoelig was. HA vertelde mij dat ze zomaar ineens best snel kunnen groeien, daar komt de gevoeligheid/ jeuk vandaan.

Even naar de HA dus!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

oke, goed om te weten. Die op het littekenweefsel zit is echt maar klein, echt een speldenknopje, maar hij heeft er nooit gezeten, pas sinds paar weken ineens.
    De andere zit bij het sleutelbeen, die zit er al zo lang als ik me kan herinneren. Nooit last van gehad en die jeukt ineens en lijkt groter en idd ook wat dikker te worden, al is dat ook maar weinig.

Toch maar even bellen dan.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Een paar uur na de geboorte van onze oudste zagen we een rode plek verschijnen op zijn hoofd. Dat was zo'n aardbeivlek. Ze hebben ons toen gezegd dat het kon uitgroeien tot een gezwel maar dat dat 90% kans had om weer te slinken voor hij 5 zou zijn. Het is inderdaad een bobbel geworden maar die is weer weggegaan. De hoofdhuid op die plaats is iets meer rood en heeft wat minder haargroei aan de grenzen van die plek maar met een goed kapsel ziet niemand dat.

Nu zit het langs mans kant in de familie, jongste had een plekje in zijn nek en tussen zijn ogen. Die zijn echter nooit uitgegroeid en enkel in zijn nek zie je het kleurverschil nog een beetje.

Al bij al, het zijn samengeklonterde bloedvaten dus ik zou echt wel even langs de ha gaan om het te laten nakijken.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

#6 mamabri, 31 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2017
    hmm, huisarts is t/m maandag op vakantie. Moet dus maar volgende week.

En heb nog een nieuwe moedervlekje/bultje in mijn elleboogholte en 1 op mijn rug, die beiden jeuken, bedacht ik me net. Dat zijn dus 3 nieuwe, waarvan 2 irriteren, en 1 die er al jaren zit, die dus sinds kort irriteert.

plus een die spontaan op littekenweefsel is gaan zitten, allemaal in praktisch 3/4/5 weken tijd of zo.

En ook allemaal maar heel klein.

Deel Deze Pagina