Ik zoek dus een autostoeltje voor groep 1 (tot 15 kg) voor in de auto van oma en opa. Het liefst zo rond de 50 - 75. Ik zie er veel in div brochures maar wat is nou een goede??? Waar moet ik op letten? Ze zijn allemaal goedgekeurd maar waar let ik nog meer op?? Alle tips zijn welkom!
De test van ANWB: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2010/a-tabel_2007-2008-2009-2010.pdf Vrienden van ons hebben safety firstautostoel en zijn er heel tevreden over en hij was volgens mij iets van 90 euro.. Hun rijden ook niet zo veel dus wilde niet zo'n dure stoel.. Wij hebben een priori xp gekocht, kleur van vorig jaar en was dus flink afgeprijsd..
Als ik heel eerlijk ben zou ik goed nadenken hoe vaak ze met je kind weg gaan en of het niet moeilijk is om je stoel over te zetten. We doen dat in 5 minuten en hebben het tot nu toe een keer gedaan. Ik vind het voor onze situatie dus te duur om een tweede stoel aan te schaffen.
Ik zou idd goed naar de ANWB test kijken. Mijn ouders hebben ook geen eigen stoeltje, maar ik heb Julia liever in een goed stoeltje en dan maar overzetten, dan in een slecht stoeltje voor het gemak. Als het echt niet anders kan, dan zou ik eventueel nog tweedehands kijken, of eens rondvragen in je omgeving!
Mijn moeder wilde ook een stoeltje kopen, maar we hebben besloten het toch niet te doen, voor die paar keer dat het nodig is verzinnen we wel wat anders, fiets, of ons stoeltje overzetten naar haar auto. Ik wilde liever geen Hema stoeltje of een ander B-merk. Overigens kostte onze Maxi Cosi Tobi ook maar 130 euro, bij de outlet van Babypark (kleur uit 2010)
Wij hebben zelf een 'dure', maar voor in de auto van opa en oma idd een goedkoper stoeltje. Het is een Nania, ik dacht van het type Driver maar dat weet ik niet zeker. Tja, die tests.. het zal allemaal héus wel kloppen hoor, maar ik vind het Nania-stoeltje in gebruik echt tig keer prettiger dan ons eigen dure stoeltje.
Wij zitten met hetzelfde probleem. Twijfel tussen een goedkope autostoel of toch een tweedehands. Maar dat wordt ook vaak afgeraden. Overzetten is hier geen optie.