heet douchen

Discussion in 'Gezondheid' started by Tuttie, Feb 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik kan nergens terug vinden of het nou schadelijk is als je in de eerste trimester van de zwangerschap een warme/hete douche neemt van rond de 40/41 graden.
    had wel al gevonden dat een warm bad niet goed is maar over douchen kan ik niet veel vinden.
    de vorige keer heb ik een miskraam gehad en ben toch wel een tikkeltje onzeker hierover.

2. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    tja, tegen buikkrampen raad mijn vk een kruik aan op mn buik te leggen, dus waarom zou een warme douche niet mogen

3. Juudje79

Juudje79 Actief lid

Oct 18, 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen ik doe dit al jaren , nu ben ik 20weken zwanger en doe ik t ook dagelijks een heerlijke hete douche.. Vind dat zoooooo lekker..

4. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

Apr 27, 2010
    3,070
    0
    36
    Ik heb gister ook in een heet bad gelegen (38/39) gewoon ter ontspanning, lees nu pas dat het niet goed voor je kindje zou kunnen zijn, omdat je lichaamstemp te hoog wordt en dit is niet goed voor je kindje ?:
    Ik ga het dins. nog fr vagen aan mijn vk

5. Devero

Devero Actief lid

Dec 5, 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Interessant...ik lees even mee.
    Ben zelf nog nooit zo vaak in bad geweest als tijdens mijn zwangerschap. Vind het ook heerlijk om lekker warm water te gebruiken. Enige reden die ik heb bedacht om op een gegeven moment maar niet meer in bad te gaan, is dat het me steeds meer moeite gaat kosten om eruit te klimmen ;) En dan ben ik wel weer zo schijterig dat ik het risico op uitglijden te groot vind worden.

Kan me overigens wel voorstellen dat er misschien een verschil zit tussen het eerste of latere trimesters. Zijn er niet ook richtlijnen voor sauna's gezien de hoge temperaturen?

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik weet dat in het eerste trimester je niet in de sauna mag omdat je lichaamstemperatuur dan te hoog wordt.
    maar met douchen is dat volgens mij niet zo want je koelt direct weer af maar ik weet het niet zeker.
    ik heb ook wel eens gelezen dat een heet bad niet goed is omdat je lichaam dan de warmte ook niet kwijt kan

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    ik uhhh vond dat in t begin ook erg eng maar doe sinds van de week toch lekker heet douchen t is anders dan de sauna dan word je echt heel heet zeg maar en tot nu toe voel ik de kleine nog goed maar toch zal ik als ik jou was t even navragen ik was er ook erg onzeker over

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja mag! Ik ben verslaafd aan heet badderen (42graden) en heb dit dus aan de vlos gevraagd toen ik vier weken zwanger was. Onder een hete douche mag, heet bad mag ook.

Overigens mag sauna idd de eerste maanden niet, maar dan praat je over 70-100 graden ipv 40 :)

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

oooh mooi!!;)

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    bedankt meiden voor jullie antwoorden, ik ben weer gerustgesteld :D

11. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

Aug 7, 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,

Mag gewoon hoor, zolang het voor jou maar niet te heet is, is het voor je kindje ook goed.
    Ik zweer bij hete baden elke dag en heet douchen, vooral met dit weer!

xx

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit staat er bij mij vk op de site.

Het is geen goed idee om een heet bad te nemen. Zorg dat het water niet warmer is dan 37°C. Hete baden kunnen je oververhitten, waardoor je hartslag toeneemt en de bloedtoevoer naar de baarmoeder verminderd. Dit kan de ontwikkeling van de baby hinderen of negatief beïnvloeden. zwangere vrouwen hebben bovendien meer moeite met het afkoelen, waardoor de kans bestaat dat je flauwvalt.

13. Marieke1983

Magje van jouw vlos ook niet sporten dan? Daarvan wordt je ook warm en verhoogt je hartslag.

Vriendin van mij is vrijdag naar zkh voorlichting geweest, en de gyn daar zijn ook dat een heet bad mocht.

Maar dat afkoelen lastig gaat ben ik het wel mee eens, als ik in bad zit hou ik wel heel goed in de gaten of ik het niet te warm krijg.

14. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames

ik heb wel bij deze zwangerschap al 1x gehad dat ik zowat flauw viel in de douche, w.s. te heet en ik had nog niets gegeten.

verder douche ik altijd heet en heb ik het ook altijd zo gedaan, want ik hou niet van te koud naar mn zin douchen haha:)

volges mij mag het misschien wel, als je lichaam het ook gewend is?

je mag ook naar de sauna als je lichaam de hitte gewend is....

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

sporten mag ik wel maar geen cardio. ik loop nu trouwens bij de gyn die het hier mee eens is

16. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn gyn gaf hetzelfde aan. Een hete douche was geen probleem, maar een heet bad was af te raden. Cardio hetzelfde verhaal. Doordat de bloedtoevoer afneemt krijgt de baby tijdelijk minder zuurstof. Ik heb het advies van mijn gynaecoloog te harte genomen, aangezien ik al een hoog-risico zwangerschap had.

Overigens ben ik wel een keer flauwgevallen door een te hete douche. Dit kan sneller gebeuren tijdens de zwangerschap.

17. Marieke1983

Maf, zo zie je maar weer, het maakt niet uit want iedereen zegt iets anders:(
    Ik hou het maar bij mijn eigen vlos, daar moet ik uiteindelijk toch het vaakst op vertrouwen..

18. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Met heet douchen moet je vooral voor jezelf uitkijken! Ik hou ook van heet douchen maar heb wel een paar keer gehad dat ik bijna knock out ging..overigens ook toen ik niet zwanger was...jezelf niet overhitten!

19. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik neem gewoon een lekker bad hoor, even mijn rug en bekken laten ontspannen. Alleen had ik als tip gekregen dat als ik erin stap en ik zeg 'oooeeehh aaahhh oeh' dan is het te heet en niet goed :D
    Dus zorg ik ervoor dat ik er gewoon in kan stappen zonder oergeluiden te maken en dan geniet ik even.

Met nadruk op even, want ik heb altijd toch een angstig gevoel dat ik de beeb z'n hoofd kook ofzo hahaha

20. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb heet gedouched, zelfs in de sauna geweest, bubbelbaden en Jayden heeft nergens last van gehad

Share This Page