Tja, ik vraag het me zo af. Ik zie overal foto's en plaatjes van vrouwen met dikke buiken (volgens mij is er ook een topic over) en iedereen lijkt er echt trots op te zijn. Ik ga nu richting 18 weken, heb inmiddels al echt wel een buikje, maar ik kan niet echt zeggen dat ik er heel enthousiast van wordt. Ik voel mezelf er wat je noemt niet bepaald aantrekkelijker door (lees: gewoon dik). Zijn er meer vrouwen die zo hun bedenkingen hebben over de dikke buik die bij zwangerschap hoort? Of ben ik nu echt aan het zeuren?
Wat jammer dat je je zo voelt. Maar volgens mij zijn er wel meer vrouwen die deze gevoelens hebben. Ikzelf vond mezelf alleen maar enorm mooi mét buik, sexy zelfs. Mijn after-zwangerschaps-buik is alles behalve mooi. Ieder zijn ding, he.
Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar een collega van vroeger voelde zich erg ongelukkig met haar veranderende lichaam. Van andere vrouwen vond ze het helemaal niet lelijk, maar ze vond haar eigen buik afschuwelijk. Misschien helpt het om extra je best te doen om er met kleding, accessoires e.d. wat moois van te maken? Als je veel complimenten van andere mensen over je buik krijgt ga je er misschien anders over denken....
Haha af en toe kijk ik wel in de spiegel en denk ik bij mezelf, nou dat buikje had nog wel wat strakker gekund Mja ben aan de andere kant toch wel blij dat je nu iets ziet.. Njaa na de bevalling maar weer flink sporten! Heb toch nooit een mooie buik gehad dus ben t wel gewend
Ik had het in het begin ook, pas toen mijn buik er echt zwanger uitzag en niet meer gewoon alsof ik teveel Burger king op had werd ik trots. Dat begon pas bij mij vanaf een weekje of 28. Naar mijn vriend toe ben ik er wel altijd erg trots over geweest, zeker als hij vertelde hoe mooi buikie ik had. Toen eenmaal echt zichtbaar werd dat ik niet gewoon 'dik' was vond ik die starende blikken van vreemden weer erg irritant.. Ik kreeg ook vaak te horen van vreemden zoals winkel personeel wat voor prachtige buik ik welniet had, wel leuk.. maar ik voelde me wel ERG bekeken en ongemakkelijk vaak. Echt sexy heb ik me trouwens nooit gevoelt tijdens de zwangerschap.
Herken het helemaal, heb altijd te hoten gekregen: je bent te dik of je moet afvallen. Nu val ik af door de zwangerschap, zit nu wel net op/tegen startgewicht aan, maar zie mezelf alleen maar dikker worden. Draag wel echt naar voren en is echt een zwangerschapsbuik, maar dan toch. En als mensen dan zeggen, mag je trots op zijn, snappen ze niet dat ik het ook heel moeilijk vind...
Heel herkenbaar! Voel me ook absoluut niet aantrekkelijk met mn buik nu! En ben soms ook zo onzeker dat ik mn moeder vraag: mam? lijk ik niet gewoon dik i.p.v zwanger? In het begin vond ik het super dat ie eindelijk ging groeien maar kan nu niet wachten tot mn meisje er is en mn buik weer wat platter word! haha
Heb zelf veel moeite gehad met mijn dikker wordende lichaam, en heb me nooit sexy gevoeld in mijn eerste zwangerschap. Ben wel slank van mezelf en iedereen zei dat ik een mooie buik had. Maar Voelde me toen echt een walrus. Nu ik weer zwanger ben heb ik weer moeite, wat niet betekent dat ik niet geniet overigens! Dus herken het wel hoor. Ben wel blij met mijn borsten ha! Die zijn mooi vol en een maar groter, fijn
Ik ben er niet warm of koud voor te krijgen. Zelf vond ik eerst dat mijn buik er meer uitzag als een gewone dikke buik, vooral vanuit het perspectief dat je het zelf bekijkt. En nu dat ik echt begin te vinden van ja dat is een zwangerschapsbuik begint bukken en even gebukt staan wat lastiger te worden... Vooral dat laatste is een beetje een ongemak, ik kan door slechte knieën niet zo makkelijk door mijn knieën gaan en nu bukken wat lastiger wordt is het wel een beetje vervelend. Maar goed, dat is maar tijdelijk dus valt nog mee te leven
ik herken het ook hoor..ik heb er helemaal niks mee dat me buik dik wordt...ik ben ontzettend blij met dit kindje hoor maar die buik had van mij niet gehoeven hahaha maar ja het hoort erbij he! ach ja ik denk maar zo nog 20 weken en dan kan de buik weer gaan slinken
Ook ik vindt het niks die buik...Ben van mezelf al alles behalve slank, en als ik dan op controle moet bij de gynea en ik zie dat ik maar minimaal ben aangekomen baal ik al als een stekker(tja dat krijg je als je al niet weinig weegt) En helemaal nu mijn buik weer een groeispurt gaat maken, begin ik er wel weer van te balen,en helemaal als ik dan weer een maat groter van broek moet kopen pffff. Ben toch wel blij als de kleine er straks uit is dan kan voor mij het genieten beginnen! Leuk het zwanger zijn, en het kleintje, maar die buik hoeft van mij niet zo!
Vooral op het einde zat ie echt in de weg en nee, mooi kan ik niet zeggen. Voelde me eerder opgelaten. Zo ken ik iemand die met 8 maanden zwangerschap nog op een volle dansvloer gaat dansen. Ik zou me kapot schamen... Hoe blij ik ook met de inhoud ben.
Ik herken het ook hoor. Had laatst al een topic geopend over striae en dat ik mij onzeker voel. Heb me ook nooit sexy gevoelt tijdens te zwangerschap en ben blij als ik straks weer lekker kan gaan sporten en hopelijk weer op mijn oude gewicht kom. Er zit nu 20 kilo bij en ben dat behoorlijk zat....van mij mag ie komen!
Had het al tegen mijn vriend gezegd 'ik wil best een tweede kindje maar die zwangerschap.... dat hoeft van mij allemaal niet'. Natuurlijk zijn we erg dankbaar en blij met de komst van onze tweede maar die roze wolk is er gewoon niet. In alles wat ik aantrek lijk ik wel een kolos, na enige inspanning ben ik kortademig, ik kan een hoop dingen op mijn werk niet doen, dus moeten mijn collega's dat doen... Gelukkig laat ik het mij niet beperken om dingen te doen die ik leuk vind, dus op vrijdag of zaterdag lekker aan de bar zitten met vriendinnen (en een frisje) blijf ik gewoon doen. Voor zolang het gaat
Ik ben wel trots op mijn buik,maar hij begint nu al in de weg te zitten. Dus een groter groeiende buik heeft ook zijn nadelen. Mijn buik bloot durf ik echt niet te laten zien ivm straie,dat is erg zichtbaar. en mijn buik groeit en groeit maar door,ben dan ook benieuwd wanneer het minder hard gaat. Ik ben morgen 10 weken zwanger,en mensen denken vaak dat ik nog zo´n 6 weken moet. Hier op de foto ben ik 8 weken en 4 dagen,en daar is het al een flinke buik,nu is hij dus dik 1,5 week later weer zo gegroeit. en dat te bedenken dat ik nog tot zeker de kerst moet,pffffff.
Herken t niet, voel me zelf toch wel op mn mooist als ik met een dikke buik mag lopen en daar is vriendlief ook het helemaal mee eens.. Mijn lieve vriendinnetje had het wel, vondt zelf dat ze echt een ontzettende mooie zwangere buik had maar zelf irriteerde zich ze er dood aan! Ze voelde zich heel onaantrekkelijk met die dikke buik en ze had ook echt een hele dikke buik, je zal denken dat ze zwanger was van een tweeling maar het was er echt maar 1!
jeetje wat een buik al meis kan me voorstellen dat je hoopt dat het ff stopt met groeien die kleine moet nu toch wel genoeg ruimte hebben zou je denken
Hier ook zo! Ben nu pas echt trots op mijn buik, ben nu 31 weken en vind het erg mooi. Ik vond de vorm ook niet mooi eerst omdat mijn navel vrij diep is leek mijn buik van de zijkant een beetje vierkant. Mijn navel plopt er denk ik binnenkort toch uit.. Moest eerst ook erg wennen aan het feit dat ik mijn buik mocht laten zien... Normaal kleedde ik me altijd zo dat de accenten meer op andere delen van mijn lichaam vielen
Haha ja dat ken ik, kleden zodat je buik niet de blikvanger wordt. Ik heb altijd al een buikje gehad, dus altijd bezig met niet te veel buik laten zien en nu mag het. Maar het zit zo ingebakken om niet te laten zien. Op zich kan ik de buik wel hebben hoor nu hij voor mij wat mooier is (heb buikbanden besteld nu). Ik vind het alleen jammer dat dingen wat onhandiger gaan. Dus nu is het meer om het functionele en praktische dat ik de buik minder leuk vind terwijl het in het begin meer gevoelsmatig was. Toch het belangrijkste van allemaal: de baby doet het goed, dan nemen we die +/- 13 weken er wel nog bij