wat voor autostoel/zitverhoger(?) als kind uit autostoel van groep 1 is gegroeid?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wat doen jullie voor autostoel nadat jullie kind uit het autostoeltje groep 1 is gegroeid? Doen jullie dan een nieuwe autostoel van groep2/3? Of gewoon zo'n zitverhoger van groep 2/3? Die zitverhogers zijn veel goedkoper. Maar kan dat al wel met een kind van 2½ jaar?
    (p.s. maxi-cosi voor baby's is groep 0)

Groetjes,
    Hanna

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn overgegaan naar eentje met rugleuning. Dus een nr2.. Daar kan op termijn de rugleuning af voor een nr3 zitverhoger..

Die rugleuning vind ik wel fijn, het zorg ervoor dat de gordels lager over de schouder komt. Ik denk dat het niet fijn zit met de gordels hoog in de hals. Dus ik zou met 2,5 echt voor een nr2 gaan

Kindjes moeten wel 15 kilo zijn voor die nr2 en nr3 stoeltjes, omdat deze de autogordels gebruiken. Of je kindje dat met 2,5 al haalt weet ik niet. Vaak hoor je toch wel dat ze 3 zijn.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mja, zoontje is hier nu wel 15 kilo. Hij zit ook nog gewoon in de groep1-stoel. En dat gaat ook prima. Maar als zijn zusje uit de maxic-cosi is gegroeid (over half jaartje) zal hij naar een andere stoel moeten. Dus ik ben me even aan het oriënteren.

4. Alita

Alita Niet meer actief

Ik ben ook nog aan het denken of een verhoger of een stoel....
    In principe is het allebei hetzelfde alleen heeft de stoel de zijkanten voor haar hoofd

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is wel anders, met de gordelgeleider. Dat is echt een voordeel van die stoeltjes!

6. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Wij zijn bij mijn zoon toen hij drieenhalf was (nu 6) voor een stoel gegaan, niet alleen een zitverhoger.

Het is veel comfortabeler voor hem om in een stoel te zitten, als hij bijvoorbeeld in de auto in slaap valt dan ligt zijn hoofd in ieder geval lekker. Als hij wilt 'hangen' in de stoel dan gaat dat goed, op een zitverhoger zou hij dan al vaak ernaast gekukeld zijn. Ook zit hij iets beter beschermd bij een zijdelingse botsing.

De laatste tijd zit hij bij mijn ouders ook wel op een zitverhoger en dat gaat nu wel goed, maar met tweeenhalf, drie jaar oud zou ik daar zelf echt niet voor kiezen.

7. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    in mijn auto past een nr.1 of andere stoel niet op de achterbank..
    ik denk dat ik een zitverhoger ga kopen als mijn zoontje 3 is, maar we rijden alleen kleine stukjes in mijn auto. voor de langere afstanden gaan we met de auto van mijn man, met stoel nr. 1 straks dus 2.
    maar mocht het wel passen dan zou ik voor een nr. 2 stoel gaan!

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier is onze zoon 2 jaar en 3 maanden. Het is wel een fijn mannetje en weegt 11 kg. Op een verhoger zit hij echt niet veilig. De bovenste gordel moet onder zijn arm anders zit hij er niet goed in, en ze kunnen er zo uit (het is nogal een losmaker). Het beste zit hij gewoon in een stoel. En als hij wat groter is gaat hij in een grotere stoel voor langere afstanden en voor binnen het dorp op een verhoger (dat doe ik met mijn oudste ook). Een stoel is toch veiliger en comfortabeler.

9. Alita

Alita Niet meer actief

Hmm hier kruipt dochter onder de gordels uit van haar stoeltje! Ik krijg ze niet vaster gezet dus wordt tijd voor een nieuw stoeltje hier...

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat wij gaan kiezen voor een stoel en nog niet voor een zitverhoger. Wij rijden nogal lange afstanden, dus dat lijkt me dan toch wat comfortabeler en veiliger voor ons zoontje.

Deel Deze Pagina