Heet op KDV

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minny, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    en daarbuiten ben ik blij dat we geen airco hebben krijg er knallende koppijn van , laat staan die kindjes

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0

Ik praat niet makkelijk over iets waar ik geen verstand van heb... Het is gewoon een feit dat een airco veel bacteriën kan verspreiden (daarom moet hij ook jaarlijks gereinigd worden!!!!).

En: het mag gewoon niet, dat vind ik gewoon onzin, mag ik toch zeker wel schrijven hier? Mag het dan wel om je kind in 30 graden hitte te laten zitten??
    Als in de krant staat dat mensen hun kind in de auto laten zitten, duikt iedereen er gelijk bovenop. Maar breng je je kind naar een kdv waar het bloedheet is, dan zou je niks mogen zeggen. Beetje krom.

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    het MAG NIET ! bij ons op het kdv !

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nou bij ons in het ziekenhuis is ook geen airco hoor.....wel climate control! Maar daar is het ook warm binnen!

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    omdat jij er hoofdpijn van krijgt wil toch niet zeggen dat kinderen daar hoofdpijn van krijgen?
    Ik heb behoefte aan veel zonlicht maar als mijn vriend veel zonlicht heeft krijgt hij al hoofdpijn. Wat de een heeft heeft de ander niet.

Je hebt natuurlijk airco en airco....er zit dus echt wel verschil in...

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    hier in het ziekenhuis wel iets van verkoeling maar het is gewoon niet te harden binnen in het ziekenhuis. Heb vaak genoeg weg zitten zwemmen.

7. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik zou als ik jou was even in gesprek over de temperatuur met de leidster.
    Om nou gelijk de inspectie erop af te sturen is ook weer zo rigoreus.
    Misschien is ze wel blij met bepaalde tips, zoals het dak met water besproeien.
    Zo heeft elke organisatie te maken met regels en wetgeving en zoals je leest is de een wel blij met airco en de ander weer niet, dus aan ieders wens voldoen is niet haalbaar voor een instelling.

Ik wil overigens zeggen dat ik wel heel tevreden ben over het kdv waar Britt zit.
    Het is thuis ook overal 30graden en ik schaf er ook echt geen airco voor aan.
    De meiden doen er alles aan om het voor de kinderen zo prettig mogelijk te maken en proberen voor voldoende verkoeling te zorgen.
    Afgelopen vrijdag zijn ze dus ook heel de dag niet naar buiten geweest, omdat het gewoon té warm was.

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    zeg ook niet dat het zo is .
    we mogen geen airco hebben das niet voor niks toch... en weet wel zeker dat die kindjes last krijgen als ze van een airco ruimte ineens weer naar buiten moeten ..
    maar goed dat lijkt mij ..

ik vind het gewoon makkelijk gezegt.. het is nu eenmaal hartstikke warm met 30+ dat is thuis en op het kdv net zo goed.
    daarom zei ik al dat we er alles aan doen om het de kinderen aangenaam te maken ( in t water / met water spelen / veel drinken / altijd in de schaduw / sproeiers enz.. )

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik begrijp je standpunt ook wel hoor Lydia, het is ook niet makkelijk met deze hitte. Maar vaak worden regeltjes 'achter het bureau' bedacht die in de praktijk helemaal niet blijken te werken.

En hier ook zeker respect voor de leidsters, toen ik Charlotte donderdag ging halen zaten alle kindjes in hun luier aan tafel fruit te eten, zo te zien niks aan de hand met ze.
    De leidsters daarentegen zagen er vreselijk oververhit uit, ik doe het ze niet na met 16 kinderen in die hitte!

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Als ik google op ggd en airco en kinderdagverblijven krijg ik heel veel artikelen waarin de GGD adviseert ventilatoren en mobiele airco's te gebruiken in kdv's

Dus Lydia dat het bij jullie NIET MAG zal best, niet alle ggd's geven hetzelfde advies, maar vind het een beetje onzin om te schrijven dat het dan nergens mag. En misschien zou je de ggd eens op kunnen bellen om te vragen wat je dan wel kan doen met temperaturen van boven de 30 graden. Vind het altijd een beetje kort door de bocht om alleen maar te schreeuwen dat het niet mag en niet na te gaan waarom het dan niet mag.
    Verder lees ik ook heel veel verhalen van mensen die zeer tevreden zijn over hun kdv. Dus waaom je je zo vreselijk aangevallen voelt??? Geen idee.

Verder kun je hoofdpijn krijgen van airco's die niet goed geinstalleerd zijn en veel te koud staat. Als er een goede airco in een gebouw zit die niet teveel koelt op dat soort hete dagen is er niks aan de hand.

Topcooling is wat er in veel gebouwen zit, die zorgen ervoor dat het een beetje koeler wordt dan buiten waardoor het wel aangenaam is.

En misschien is het idd het handigst om met tips te komen, sproeier op het dak vind ik idd een goede optie, maar geloof echt wel dat alle kdv's er van alles aan doen om het voor de kids een beetje houdbaar te maken. De leidsters zitten er zelf ook in en zoveel kindjes die niet te houden zijn van de hitte doe ik ze niet na (in mn kantoortje met topcooling :D)

11. tulip

tulip Niet meer actief

Die ventilatoren is iets heel anders dan een airco, bovendien zijn de moebiele airco's levensgevaarlijk, ongelukjes e.d. Sommige GGD's kunnen wel adviseren dat je het mag gebruiken, maar wat er niet bij staat dat het gebruik van die dingen aan allerlei regels gebonden is. Mag niet op bepaalde plekken staan, als hij 10 minuten aanstaat moet je daarna alles 2 uur lang opengooien, (ja dan heb je er lekker veel aan he?) Ik heb het onze ouders ook al geprobeerd uit te leggen, maar sommigen zijn net zo eigenwijs als sommigen hier.;) De hitte is absoluut niet fijn, maar zo'n airco is veel schadelijker voor de gezondheid van je kindje. Ik zeg ook niet de kinderen zomaar aan hun lot over te laten, maar op andere manieren koelen is stukken beter: washandjes, veel drinken, zwembadjes e.d) En op google is altijd wel iets van je gading te vinden he?? Ik vind het belangrijker te kijken hoe iets in de praktijk werkt.

Ik durf te stellen dat een kdv wat altijd een lage temp in de groepsruimte heeft met deze temperaturen, zich niet aan alle GGD regels houdt. Dat bestaat niet.
    Ik zou iig niet blij zijn dat mijn kindje op een kdv zit met airco. (is gelukkig ook niet zo;))

12. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nou pila , ik schreeuw niet !
    en weet niet hoevaak jij hier op t forum zit maar er worden vaak zat topics geopend met klachten over kdv's

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @lydia: weet niet hoe vaak jij op forums zit, maar met hoofdletters schrijven wordt als schreeuwen gezien.
    En er zijn idd veel topics met klachten (voornamelijk bij de kdv onderwerpen ;)), maar in de topics zelf worden er ook door veel mensen gereageerd die harstikke tevreden zijn met hun kdv.

@tulip: Uiteraard is op google altijd wel iets te vinden, maar vond het als adviezen van verschillende ggd sites (ook zo handig dat alle ggd's andere adviezen geven).
    En als je idd dan de ruimte weer 2 uur moet ventileren met buitenlucht lijkt het me er niet echt koeler op worden.
    Ben ook blij dat ze bij ons gewoon lekker buiten met water spelen. Ze hebben bij ons ook grote schaduwdoeken opgehangen waar de kindjes lekker in de schaduw kunnen kliederen met water en ze lopen allemaal in hun rompertje. Zo doen we het thuis ook, dus ikzelf heb absoluut geen problemen met hoe ons kdv met de hitte omgaat.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind het in ieder geval heel vreemd dat verschillende ggd's ook allemaal verschillende richtlijnen hanteren. Maar goed, om het nog ingewikkelder te maken dan het al is blijkbaar.

@lydia: daar is een forum toch voor dacht ik? Dat, wanneer je iets dwars zit, je het hier kunt melden en horen wat een mede-forummer daarvan vindt? Snap niet dat je je dat zo aantrekt eerlijk gezegd, je doet net alsof de kdv's onderuit gehaald worden, maar zonder een kdv kon ik mijn bedrijf niet runnen dus ook al heb ik dingen waarvan ik denk: NEE HE!!!, toch ben ik er blij mee want er gaat ook heel veel WEL goed.

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Als het al zo is dat er hier op het forum veel negatieve berichten worden geplaatst over KDV, dan gaat er dus blijkbaar iets niet helemaal goed op hmeerdere kinderdagverblijven. En dat zal soms door het kdv komen maar soms ook door de communicatie tussen de ouder en het kdv.
    Waarom mensen aanvallen omdat er hier veel negatieve berichten over kdv's worden geplaatst? Voel je je dan persoonlijk aangevallen omdat je op een kdv werkt? Ik vind het niet meer dan logisch dat er hier negatieve berichten worden geplaatst over kdv omdat moeders hier hun hart luchten als iets dwars zit. Daarom zul je ook minder positieve verhalen lezen, dit wordt hier namelijk bijna niet gepost omdat het gewoon verder weinig toegevoegde waarde heeft.

Enfin, op het kdv van mijn zoontje staan op warme dagen gewoon alle deuren open en zitten ze meestal lekker buiten in de shaduw. Meer dan de helft van het buitenterrein is in de schaduw, dus genoeg ruimte om te spelen en te zitten. Overigens vind ik het binnen ook nooit benauwd of warm, het waait er lekker door. Toch vind ik het niet de verantwoordelijkheid van ouders, die warmte. Alsof iedereen maar op zijn werk kan zeggen: Sorry vandaag kom ik niet, het is te warm op het kdv dus ik houd mijn kinderen thuis.
    Ik betaal bijna €7 per uur, dus dan vind ik dat ik ook met warme dagen een prettige speelomgeving voor mijn kind mag verwachten.

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    pila bijdehandje !

na zeur maar lekker door over kdv's ik heb geen eens zin om er over door te discusseren !

17. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Haha lekker makkelijk. Met zo'n mentaliteit ben ik blij dat je geen leidster op mijn zoontjes kinderdagverblijf bent.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jeetje je laat je wel kennen meid.... zucht.
    Misschien toch beter als je voortaan deze topics niet meer leest, zo te zien kun je niet echt tegen de kritiek welke sommige moeders weleens hebben op de kdv's waar hun kinderen heen gaan. Begrijp er geen snars van dat je je zo aangevallen voelt.

19. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik laat mezelf niet kennen heb gewoon geen zin in doelloze discussies .
    en ik ben ( van horen zeggen van ouders! ) een hele goede leidster en helig voor hun kindjes dus zegt genoeg voor mij ! ;)

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou zeker klagen! Ik werk op een KDV en hier is ook, vooral door klagen van ouders, een airco gekomen. Dat is echt nodig!!

Deel Deze Pagina