17w bewegingen ZIEN?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selcan, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ben momenteel 17w2d zwanger heb de baby een aantal keren gevoeld sinds 15weken, vaak een snelle beweging of een lange duw tegen me buik aan. In totaal misschien nog maar 4 keer spontaan gevoeld.

Nu begon ik me dus af te vragen waar hij blijft, vk zei met 14weken dat me placenta achter ligt en omdat ik vrij slank ben dat ik hem de komende weken wel bewegingen zou kunnen voelen.

Ben nu op de bank gaan liggen met me buik bloot en heb een halfuur zitten masseren en praten. Ik had me handen langs me navel liggen omdat ik dacht dat hij nog zo laag zat. Ik was met me man aan het praten en keek even naar me buik.
    INEENS zag ik boven aan me buik, midden in, ongeveer 15cm boven me navel een soort plopje/schopje/duwtje, het voelde ook echt als een klappende bel/plopje. Ik schrok er van omdat het zo snel maar duidelijk te zien was!

Is dit een beweging? Kan het überhaupt wel dat de baby zo hoog zit? Ik dacht dat hij nog wat lager zou zitten?

2. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Hmm ik ben geen kenner maar we zijn bijna dezelfde tijd zwanger en mijn baarmoeder zit nog onder mijn navel. Wat zegt de verloskundige als ze gaat voelen aan je baarmoeder?
    Ik dacht namelijk dat je baarmoeder pas bij ongeveer 24 weken boven je navel kwam.

3. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal zit je baarmoeder veel lager... Ik denk dat het dus niet kan maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik neem aan dat je het niet verbeeld hebt :)

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Normaal gesproken zit je baarmoeder niet zo hoog op dat termijn. Misschien was het een reactie van je eigen lichaam op de beweging van de baby.?

Met 20 weken zag ik ook al beweging van buitenaf. Maar toen 1 cm onder de navel.
    Opzich zo snel zien zou kunnen.

Nu met 35 en 36 weken zie ik hooguit 5 cm hoger dan de navel beweging en hoger niet.
    Maargoed mijne ligt in een stuit. Dus beweegt met de beentjes sowieso laag door die houding.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Het lijkt me ook bijzonder. En 15 cm boven je navel dan denk ik eerder aan een spiersamentrekking
    Ik heb afgelopen weekend voor t eerst een heel klein beweginkje gezien onder de navel, ik lag op bed en moest me echt concentreren. Kindje was toen net wat drukkig.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

15cm boven je navel is echt niet de baby.
    Met 17 weken zou het niet goed zijn als je baarmoeder al zo hoog zit.

7. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    15cm boven je navel is volgens mij als je bijna op het laatst loopt.
    Je baarmoeder zit met 17wk nog onder je navel.
    Het kunnen wel je darmen zijn, want die verschuiven naar boven.

8. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het je darmen waren, 15cm boven je navel kan niet, dan zou de baby door je buik zweven zo ongeveer. Het is wel mogelijk om met 17 weken beweging van buitenaf te zien maar dan onder je navel.

9. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Volgends mij kan het wel

Deel Deze Pagina