Ik overweeg er 1 aan te schaffen in plaats van mijn waterkoker. Iemand die hier ervaring mee heeft? En welke is dan goed/fijn? En voor mij het meest belangrijk… kan je er ook een kruik mee/onder vullen? Ik ben een enorme koukleum en vul mijn kruik soms meerdere keren per dag. Is het dan ook handig? Of is een waterkoker dan beter?
Voor 1 of 2 kopjes per keer is een dispenser heerlijk. Bij onze koffieautomaat zit er 1 bij. Vroeger hadden we een aparte waterdispenser en voor 1 kopje is dat echt geweldig. Maar een waterkoker erbij vind ik wel essentieel. Tenzij je een cooker hebt natuurlijk.
Ik heb geen quooker. Ik zet nooit een pot thee, ben maar samen met mijn dochter en die drinkt geen thee. Ook in mijn kruik doe ik vaak maar een klein beetje heet water. Vandaar dat het me zo handig lijkt. Dan moet de waterkoker wel weg, zoveel plek heb ik niet op mijn aanrecht.
Bedoel je een Quooker? Wij hebben een ander merk een ik gebruik m vaak. Voor een kruik zit er denk ik wel genoeg in. Ik gebruik voor pasta ( in twee pannen) zo'n 3 liter en dat is ok Wij hebben er een gekregen omdat het heel veel water kostte voordat de keukenkraan warm was. Dan gebruikten we vaak de waterkoker. Maar nu gaat het dus veel sneller.
Nee, geen quooker. Daar heb ik geen ruimte voor in mijn toch al schaarse ruimte in mijn keukentje Nee, het is zoiets… https://www.bol.com/nl/nl/p/moa-heetwaterdispenser-instant-luxe-waterkoker-2-5-liter-hwd14/9200000100322162/?bltgh=kPLMlyRH8yUKo4b2URBFkQ.2_78.79.ProductImage
ja puur alleen zo;n dispenser zijn wij wel fan van. Ik heb geen ervaring met het vullen van een kruik. Dat duurt misschien iets langer dan bij een waterkoker.
Ja dat klopt, als je het over een gewone kruik hebt (zo'n rubberen) die kan echt niet tegen water van 95 gr.
Ja hoor! Die gebruik ik echt al jaaaaren en vul hem altijd met gekookt water. Eens per zoveel jaar vervang ik hem, maar nog nooit 1 druppel gelekt en vul hem al jaren (in de winter) dagelijks.
hmmmm ik heb het vroeger 1x gehad en die smolt dus ik durf het nu niet meer te doen... thanks voor de tip!
Misschien net een verkeerde gehad? Ik doe dit echt al zo lang en nog nooit 1 gehad die lekt. Overdag als ik het koud heb (of een zere rug) vul ik hem met 100 graden water. Voor de nacht (koude voeten) vul ik hem met 80 graden water. Ik heb er een bontje omheen, anders is het te heet. Ik check de kruik (vooral bij de hals) wel regelmatig. Na lange tijd zie je dat hij daar wat slechter wordt en dan gaat hij gelijk weg. Maar echt nooit lekkage gehad. Dus lekker genieten
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/emerio-wd-118981-heet-waterdispenser-2-2l-gekookt-water-in-5-8-seconden-temperatuur-instellingen/9300000024017036/?s2a= Ik vind het ideaal voor de thee. Het is een paar seconden wachten, en hoop zo heet water. Het is niet zo heet als kokend water. Maar ik vind het prima voor de thee en bouillon. Kruik vul ik altijd met heel heet water uit de kraan.
Ik heb deze, geen idee of je er een kruik mee kan vullen, want die heb ik niet. Voor thee, water voor bouillon etc is hij ideaal. De volgende wordt er wel eentje met een temperatuurregelaar, dat heeft deze niet. https://www.bol.com/nl/nl/p/domo-do497wk-mytea-deluxe-heetwaterdispenser/9200000071602655/?referrer=socialshare_pdp_www
Ja, ik heb nu ook een waterkoker waarbij ik de temperatuur kan instellen. Dat vind ik idd wel heel fijn
Bekijk MOA Heetwaterdispenser - Luxe Instant Waterkoker - Met Digitaal Display - 2.7 Liter - HWD20B op: https://www.bol.com/nl/p/moa-heetwaterdispenser-luxe-instant-waterkoker-met-digitaal-display-2-7-liter-hwd20b/9300000157542780?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Ik heb deze en ben er echt blij mee! Je kan er je temperatuur zelf mee instellen en de hoeveelheid kan je ook zelf instellen. Ik heb de waterkoker weggedaan en heb deze nog geen dag gemist. Doe alles met de dispenser. En deze heeft ook lekker veel inhoud in tegenstelling tot vele andere dispensers.
Het kan misschien wel maar er staat echt duidelijk op dat er geen kokend water in mag. Maar als je je kruik zoveel gebruikt is een electrische kruik of een stoov niks voor je dan?
Er mag zoveel niet Ik doe het echt al jaren en het gaat altijd goed. Ik leg hem niet bij een klein kind, dus mocht hij ooit wel lekken, ben ik de enige die er last van heeft. Komt goed. Ik heb wel eens gekeken naar een Stoov, maar die wordt niet zo warm.
Je hebt hem al afgekeurd, want anders zou ik zeggen. Zonde van je geld. Werkt maar zo kort op de heerste stand.
Geen dispenser wel een Quooker, en die neemt op je aanrecht dus juist geen ruimte in alleen in je keukenkastje onder het aanrecht. Ik vind het ideaal. Deze geeft ook heet water, niet kokend wel loeiheet, volgens de handleiding tot 60 graden. Ik gebruik dat 60 graden water voor een kruik, en dat is heerlijk warm. Toen we een tijdje in een huis zonder quooker woonden, had ik een fluitketel. Ik hou niet van veel apparaten op het aanrecht.