Ik was op zoek naar een stille waterkoker. We gebruiken deze heel veel voor het doen van kleine afwasjes, aantal keer per dag thee drinken en ook bij het koken gebruik ik vaak water uit de waterkoker. Toen zag ik ineens een heetwaterdispenser tussen de resultaten staan. Nooit van gehoord, maar misschien dus wel een rendabele optie voor ons. Een quooker is hier op dit moment nog geen optie. Dus wie heeft er ervaring met zo'n dispenser en hoe bevalt het en hoe vaak en veel gebruik je hem?
Ik had er 1 besteld en het leek me ideaal! Ik heb hem helaas weer terug gestuurd. Ik had thee gemaakt voor een vriendin en mezelf. Normaal als ik dat op 100 graden uit de waterkoker doe kan ik het echt niet gelijk drinken. Wel lekker mijn handen aan opwarmen. Bij die heetwaterdispencer kon ik de thee gelijk drinken. Daar kwam dus zeker geen 100 graden water uit terwijl dat het wel zou moeten zijn. ik hou het dus toch bij mijn waterkoker voorlopig.
Pro tip: een Quooker of soortgelijk systeem maar dat moet maar net kunnen natuurlijk. Ik denk dat het vooral kan werken als je kleine hoeveelheden nodig hebt. Mijn tante heeft een dispenser, we waren daar voor Sinterklaas. Als je dan 10 thee nodig hebt, is zo'n ding traaaaggggg... steeds bijwarmen, steeds vullen, en een flauw straaltje. Een waterkoker is dan nog een stuk sneller, en daar hoef je niet steeds naast te staan. Toen wij tijdelijk huurden, had ik geen zin in een extra apparaat op mn aanrecht, en toen heb ik een fluitketel gekocht.
Ik heb een heetwaterdispenser en hij bevalt heel erg goed. Hier komt het water er wel gelijk heet uit. Ik gebruik hem dagelijks voor mijn thee.
Ik heb deze https://www.bol.com/nl/nl/p/tomado-twd2501b-heetwaterdispenser-instant-waterkoker-2-5-liter-inhoud-zwart/9200000123021543/?s2a=
Wij hebben dezelfde als Nougat en zijn er ook tevreden over. Inderdaad echt goed heet water, en je hebt de keuze om of een kopje te vullen (dan hoef je er niet bij te blijven) of zelf te laten stoppen wanneer je genoeg water hebt. En zeker een stuk sneller klaar voor gebruik ten opzichte van een waterkoker.
Goed om te lezen dat de dispenser op zich goed bevalt. Alleen bij de reviews op bol zie ik bij een aantal mensen dezelfde klacht; dat hij uit zichzelf leegloopt. Als ik er een neem dan denk ik niet dit merk/type Ik twijfel nog. Want gebruik het idd ook voor grotere hoeveelheden. Als ik dan in de reviews lees dat het 4m duurt om een soeppan te vullen ga ik twijfelen.
Wij hadden in het vorige huis ook geen quooker (nu wel). Toen onze waterkoker begon te lekken, hadden we dus een nieuwe nodig. Toen heel veel reviews gelezen (ik wilde er een die niet warm werd aan de buitenkant en nog andere eisen) en een goede waterkoker gekocht, deze was veeeeeel stiller en veeeeeel sneller dan onze oude waterkoker, ik zou denk ik dus gewoon gaan voor een nieuwe waterkoker. Ik denk dat wij deze hadden/hebben: https://www.bol.com/nl/nl/p/bosch-twk8613p-styline-waterkoker-zwart/9200000036208582/?s2a=&bltgh=oqMKYKp34l-TewV5JjBE-Q.2_61_62.63.FeatureOption#productTitle
Ik heb een ander besteld maar wil hem terug sturen. Water is echt niet heet genoeg. Is deze dat wel??
https://www.bol.com/nl/p/cook-it-heet-waterdispenser-2-5l-200ml-300ml-continuestand-100-instant-waterkoker-kettle/9300000151708067?referrer=socialshare_pdp_androidapp deze heb ik besteld. Ziet er leuk uit. Maar deze stuur ik terug. Water is niet heet genoeg en als er staat 200 ml dan komt er 120 of 130 ml uit. Ik twijfel nog. Want gebruik het idd ook voor grotere hoeveelheden. Als ik dan in de reviews lees dat het 4m duurt om een soeppan te vullen ga ik twijfelen.
Ja snap ik. Voor dit bedrag heb je volgensmij ook wel een goede waterkoker. Ik ben nu aan het rondkijken voor een goede waterkoker maar er is zoveel keuze!
Ja inderdaad zoveel keus. Het leek me zo handig dat je snel thee had met een druk op de knop ipv de waterkoker eerst zijn werk te laten doen. Ik had nu best een goede dacht ik, deze: Maar met een jaar geeft ie al steeds kortsluiting. Maakt echt veel herrie en de warmhoudfunctie vind ik ook niet prettig. Dus ik ben gaan zoeken naar een waterdispenser. Maarja dat is het ook nog niet echt..
Er zit koud water in het reservoir en bij aanzetten wordt de hoeveelheid van een kopje opgewarmd met de elektriciteit. Ik denk wel even veel stroom maar gaat wel heel snel. Geen idee of dit minder energiezuinig is dan een waterkoker. In ieder geval wel minder waterverspilling door de afgepaste hoeveelheid.
Half jaar geleden zijn we ook gaan kijken naar een dispenser maer zagen teveel negatieve recensies. Ook het leeglopen en constant in het stopcontact hielt mij tegen. We zijn toch weer voor een waterkoker gegaan.
Ik heb de moa hwd23b. Ik heb deze gekocht omdat een waterkoker me te zwaar werd, weinig kracht. Maar zo hoef je ook niet steeds de waterkoker aan te zetten wat echt wel langer duurt. Ik vul verder geen pannen met heet water, alleen maar koffie en thee. Geen idee of het water echt 100 graden is maar ik vind het heet genoeg. De hoeveelheid klopt ook. Sommige zeggen wel dat hij leegloopt of lekt uit de bak en idd dat had ik ook maar sinds ik hem tot net onder t max streepje vul heb ik er geen last meer van gehad
Ja ik heb altijd zoiets van hoe meer functies hoe meer er kapot kan. Dus ik kijk voor een zo eenvoudig mogelijke.
Ik heb deze van Profi Cook. Al een aantal jaar, erg blij mee. Gebruik hem voor veel, meestal voor thee. Heet zat en snel. Ik heb een 400ml mok, deze is binnen 1 minuut vol, denk zo’n 40-50 seconden. Een pannetje vullen duurt iets langer, de max hoeveelheid water in 1x is 500ml, daarna weer opnieuw op de knop drukken voor volgende 500ml. Reservoir is 4 liter dus niet heel vaak bijvullen. Ik zou niet meer zonder willen. Alleen als je vaak voor 4 of meer personen tegelijk thee wil lijkt een waterkoker me handiger. Hier meestal maar 2 personen tegelijk thee. https://www.bol.com/nl/nl/p/proficook-hws-1145-waterkoker-heetwaterdispencer-4-0-liter/9200000085535875/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9200000085535875&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmN0R24QRGIrbGsKbAl9iyY4F&gclid=Cj0KCQiAwP6sBhDAARIsAPfK_wb7U1pX3v7mKR8vQ9PWc1ydWbgg0YE09ZKTNnxYnGa9PsWPZo8BhBcaAuTWEALw_wcB