Thuis trainen met gewichten

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamafiets, 11 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Niet ikzelf :p

Mijn fitboy van 14 wilde een sportschoolabbonnement. Maar zag vervolgens wel in dat met school en 3x per week voetbal dat misschien te veel zou worden.

En nu zag ik bij de action etc gewichtjes liggen om thuis te trainen. Dat leek hem wel wat om voor zijn verjaardag te vragen. Dan kan hij thuis korte sessies krachttraining doen tussen het huiswerk door.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een beetje kwaliteit wat action biedt? En zit er ook een beschrijving bij welke oefeningen je ermee kunt dien en hoe uitvoeren?
    Of weet iemand waar die te vinden? YouTube linkjes oid.

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Wij hebben de gewichten en de kettlebell van action. Verwacht geen topkwaliteit voor die prijs (het ziet er lomp uit, lelijke kleuren en soms scherpe randjes), maar het is prima en het werkt. Wij gebruiken ze nu 2 jaar en dat gaat prima.
    We hebben zelf een abonnement op de app van een Amerikaanse fitness goeroe waar je uit heel veel trainingsprogramma’s kan kiezen.

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Geen idee hoeveel ze in de action kosten maar in de decathlon hebben ze ook veel van eigen merk die best goed betaalbaar zijn. Heb hier wat gewichten, zo van die weerstandsbanden en een Kettlebell liggen en die zijn goed van kwaliteit, goede grip en degelijk.
    Qua oefeningen is er online veel te vinden

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.701
    113
    Ik zag die kettlebells toevallig staan, wat een giga dingen voor het gewicht. Dat kan veel kleiner.
    Een gewicht is een gewicht, het zal meestal aan 1 stuk zijn en als t dan lekker vasthoudt dan zal t wel los lopen.
    Ik gebruik zelf de trainingen van Fitnessblender, maar voor een tiener is dat denk ik wat saai. Die kan vast wel zelf een bron vinden die bij hem past.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik heb ook wat gewichtjes vd action en van die elastieken, werkt prima! Op youtube kan je werkelijk alles vinden wat je wil.
    Event een bokszak is ook nog leuk misschien voor jongens van zijn leeftijd?

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Action is prima voor de prijs om mee te starten. Ik heb kettlebells van action en resistance banden, beiden gebruik ik niet superveel, dus action is prima. Ik heb ooit online 6 verschillende setjes dumbbells gekocht varierend van 0,5 kg tot 4 kg. De 4 kg was uiteraard te licht voor echt krachttraining en ik heb later powerblocks gekocht (verstelbare dumbbells, dat kost slechts een paar seconden om ze te verstellen).
    Ik work out met fitnessblender, ik heb sinds dit jaar een “plus” abonnement dat heel goed bevalt. Maar ze hebben ook heel veel gratis. Hierboven werd “saai voor een tiener” gezegd en dat is waarschijnlijk wel zo, maar het zijn wel goede trainers, die goede aanwijzingen geven, dus om te starten misschien wel prima. Er zijn vast ook wel soortgelijke programma’s meer op tieners gericht, maar gezien mijn leeftijd, weet ik die niet….:roflmao:

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Thanks allemaal.
    T wordt een eenvoudig startsetje denk ik. Dan kan hij altijd nog uitbreiden als hij t echt leuk vind.
    Dat staat natuurlijk wel veel Cooler als het grote gewichten zijn :roflmao:

Goede aanwijzingen vind ik wel belangrijk. Bij verkeerd gebruik liggen blessures op de loer. Maar idd. Dat kan hij goed zelf vinden ook.

Deel Deze Pagina