Even voorstellen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door sunnyshine92, 29 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyshine92

29 dec 2018
    64
    30
    18
    Vrouw
    Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, dus ik wil me graag even voorstellen.
    Ik ben Sunnyshine, 26 jaar.
    Ik ben afgelopen Juli bevallen van mijn eerste kindje, een dochter:D

Na de zwangerschap dacht ik dat ik echt voorlopig genezen was van een 2e. Ik voelde me tijdens het begin en midden van mijn zwangerschap zacht gezegd niet oké. Normaal kon ik dingen altijd goed rationaliseren en beredeneren, maar dat lukte mij niet goed. Ik kon echt geen enkele reden bedenken voor mijn neerslachtige gevoel. Ik kon als enige verklaring bedenken dat de hormonen, hierbij een rol speelde. Ik begon wat te lezen over prénatale depressies en werd meteen bang dat een postnatale ook voor mij in het verschiet lag.

Ik ben uiteindelijk met 28 weken de ziektewet in gegaan. Ik heb een verantwoordelijke baan, waar je echt met je hoofd bij moet zijn. Ik zat tegen de laatste dagen van mijn werk, veelal op de wc paniek aanvallen op te vangen. Ik probeerde heel goed aan de buiten wereld te verbergen dat ik niet de vrolijke ik was van voor mijn zwangerschap. wat een schaamte en wat een HEL. Ik leefde echt in een waas. Ik heb alles geprobeerd om het tegen te gaan. ik las bijv. dat zwangerschap veel magnesium uit je lichaam trekt en een tekort aan magnesium gerelateerd staat aan angst en depressies. Ik heb veel rust genomen, veel vitamines en gezond eten, en op den duur knapte ik zomaar op! ben dus weer voor halve dagen aan de slag gegaan, voordat ik met verlof ging.

Nou ik ben dus helemaal afgedwaald:roflmao:
    Punt van het verhaal:
    Ik was zo bang voor wat mij na de zwangerschap te wachten vond, maar de werkelijkheid is dat ik op een roze wolk ben gekomen waar ik nooit meer vanaf ben gevallen. Wat is het moederschap echt ontzettend prachtig. Zit nu dus al stiekem te denken aan een 2e en mijn vriend ook.
    We willen nog even wachten, maar ik bleef wel heel veel voorpret aan alle leuke topics op deze pagina.

Vero0504, Sylva en YellowEyes vinden dit leuk.
  2. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Welkom en wat ontzettend fijn dat je opgeknapt bent door de rust, vitamines en het gezonde eten. :D

Geniet van jullie dochtertje en ik hoop dat jullie, als jullie er eenmaal voor gaan, snel in verwachting mogen zijn van een tweede kindje! :)

3. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Welkom!

Wat fijn dat je zelf een oplossing hebt kunnen vinden voor al die narigheid die je had tijdens de zwangerschap.

Heerlijk is het als je zo van het moederschap mag genieten he! Heel erg herkenbaar :D

Hier ook bevallen in juli en ook al stiekem aan het dromen van een tweede :oops: Wij gaan er hier in 2020 weer voor. Misschien kom ik je wel tegen! :thumup:

Veel plezier hier!

Deel Deze Pagina