Paar vragen over een spontane miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Warboel, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Gisteren bij de gynaecoloog geweest aangezien ik begon met helderrood bloedverlies en ongesteldheidskrampen.

Echo gekregen en niets anders te zien dan verdikt bmslijmvlies (5 weken en 4 dagen zwanger) en een HCG van 50. Heel laag dus en alles past bij het plaatje miskraam.

Nu nog evengoed helderrood bloedverlies, maar ik heb het gevoel dat het allemaal niet lekker doorzet. Het blijft allemaal een beetje op hetzelfde niveau. Dus; Wat bloed in het maandverbandje, in de wc met plassen en duidelijk met het afvegen.

Ik heb dus een paar vraagjes:

Hoelang kan het duren voordat het echt doorzet?
    Wanneer kan ik weer sporten na een miskraam?

En verder weet ik het even nu niet :p. Geen ervaring nog met een spontane miskraam van iets waar niet eens een vruchtzakje bij te vinden is, wel een MA van 6 weken (met vruchtje) opgewekt met cytotec, maar dat gaat ineens heel hard en hevig.

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Warboel wat vreselijk dat je dit weer moet meemaken, allereerst veel sterkte gewenst!

Heb je op de echo geen vruchtzakje gezien? Het zou dan kunnen dat deze je lichaam al heeft verlaten. Heb je een keer wat meer bloed verloren? Dat hoeft geen hele golf te zijn maar gewoon even wat meer dan de andere dagen.

Wanneer is het bloedverlies begonnen? Begon het gelijk helderrood?

Ik had ook niet het idee dat ik iets verloren was maar de echo liet toch iets anders zien, met een korte zwangerschapsduur is het ook nog heel klein.

Als het bloedverlies weer afneemt (en de echo) kunnen tekenen zijn van dat je het vruchtje al verloren bent.

Sporten is even afhankelijk van hoe jij je voelt, zelf voelde ik me er niet prettig bij maar als jij het niet erg vindt om met bloedverlies te sporten en de krampen gestopt zijn dan zou je weer kunnen proberen te gaan sporten.

Sterkte!

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Het bmslijmvlies zelf was nog intact. De arts had het idee dat het vruchtzakje er of nooit gezeten heeft, of al ingeklapt was door de naderende miskraam.

Het bloedverlies begon gisterenmorgen en heb niet het idee gehad dat het echt heel erg toenam. Geen stolsels of iets dergelijks.

4. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Hè warboel war een onzekerheid.
    mijn eerste twee vroege miskramen begonnen met helderrood bloedverlies en op dag 2 erge krampen die ophielden toen het vruchtje eruit was.

Mijn laatste miskraam (van een tweeling, morgen een week geleden) werd gegaan door paar dagen bruin bloedverlies, een week rood met krampen. Daarna beide vruchtjes verloren. Bloed en kramp is nog paar dagen gebleven.

Sterkte

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Hmm, lastig dat de echo niet echt duidelijkheid biedt. Is er nog bloed geprikt om je hCG te meten?

Ik heb ook geen stolsels verloren, verloor een paar dagen lichtroze en daarna wat rood en toen wat rood achter elkaar (wat dikker) en dat was het... :(

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Voor mij was het wat jij nu omschrijft en dat heeft een paar dagen geduurd.. Ik zat toen op 5 weken en 2 dagen.. Ik ben ook niet echt stolsels verloren, maar enkel bloed en dat heeft een week geduurd zo'n beetje!

Wat betreft het sporten, dit kan gewoon maar jij moet je er prettig bij voelen.. Ik heb toen wel gesport, want dit is mijn ding en ik voelde me al ellendig genoeg, het sporten hielp mij!

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    @ Silverwings.

Dat heb ik dus ook! Door te sporten (paardrijden in mijn geval) voel ik mezelf prettig.

Ik voel mezelf op zich, lichamelijk gezien, prima. Ik heb alleen het gevoel dat ik ongesteld ben en begin nu een beetje kleine stolsels te verliezen.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Mijn HCG was 50, dus dat paste bij het algehele beeld.

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Dan moet je het gewoon lekker doen hoor! Ik heb daar geen spijt van gehad, het heeft me juist geholpen..

10. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Sorry, dat staat in je openingspost. Had er even overheen gelezen.

11. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bij mij waren ze alle 9 anders Warboel! Ik heb er gehad waarbij ik overduidelijk het vruchtzakje verloor met een heftige krampaanval, maar ik heb er ook gehad waarbij ik op dat vruchtzakje zat te wachten en het nooit kwam (en het ook bij menstruatie-achtige kraampjes bleef). Het kan dus best zijn dat dit het is, qua pijn en bloedverlies.

Sterkte en ik hoop dat je er gauw doorheen bent!

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Heel veel sterkte allereerst :(

Bij 1 van mijn miskramen had ik alleen bloedverlies net als bij een menstruatie. Niet echt heel heftig of veel stolsels.
    Ik was wel schoon na een paar dagen. Dus het kan wel. Ik was toen iets meer als 6 weken , met vruchtje.

veel sterkte !!

13. Talvi

Talvi Niet meer actief

Sterkte Warboel..

Deel Deze Pagina