Curettage

Discussion in 'Miskraam' started by Snaar, Jul 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snaar

Snaar Nieuw lid

Jul 21, 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Drie weken geleden kreeg ik van de gyn te horen dat ik er een miskraam zou komen en dit bij mijn eerste echo. Ik zou toen ca. 7 weken ver geweest zijn maar er was geen hartactie te zien.

Ik was zwanger van mijn tweede kindje en het was heel erg gewenst.

Aangezien ik heel bang ben van narcose e.d. wilde ik afwachten tot het vanzelf zou komen.

Stilaan ben ik dan wat bloed beginnnen verliezen, eerst bruin en uiteindelijk fel rood met stolsels.

Vorige week terug naar de gyn maar hij zag dat niet alles weg was. Hij heeft mij dan druppels meegegeven om de rest alsnog te laten komen maar ik heb die druppels niet ingenomen. In tussentijd had ik bijna geen rood bloedverlies meer, alleen elke dag bruin.

Afgelopen zaterdag kreeg ik erge kramen en heb ik één avond en dag opnnieuw rood bloedverlies gehad en daarna, tot op vandaag, weer bruin.

Vanmiddag heb ik nog een echo en als niet alles weg is, mag ik onmiddellijk daarna naar het ziekenhuis voor een curretage.

Is er een kans dat toch nog alles weg zal zijn en ik geen curretage moet? En is het normaal dat het zo in stukken verloopt? Eerst bruin, dan rood, dan weer bruin, dan weer effe rood en nu weer bruin?

Wat kan er nu dan nog in mijn baarmoeder zitten?

Zijn er vrouwen die ook op deze manier een miskraam hebben gehad?

Hoop dat er nog iemand antwoordt want ben erg bang en verdrietig.

2. samkids

samkids Niet meer actief

Hoi snaar, hoe is het nou? Afgelopen week alsnog een curretage gehad of was inmiddels alles weg. Ik heb hier zelf geen ervaring mee: bij twee van mijn mk's kwam alles in 1 keer vanzelf en toen ik daadwerkelijk een vruchtje was verloren was ook meteen het bloedverlies over. Delen van het vruchtje/vruchtzakje/beginnende placenta/... kunnen nog achterblijven als de mk niet volledig is. Dus heel raar is het niet dat ze dat goed willen controleren. Als er nog wat achterblijft, kunnen er ontstekingen ontstaan, of kan het bloedverlies maar door blijven gaan omdat je lichaam het af wil stoten. Wat ook kan is dat je lichaam gewoon blijft denken dat je zwanger bent en kan je dus niet weer opnieuw gaan proberen.

Je hoeft alleen nergens bang voor te zijn, want de gynaecoloog zal goed op je letten. En als het goed is, is alles nu achter de rug. Ik hoop het in ieder geval voor je.

Sterkte!

Share This Page