Vandaag is ons dochtertje twee weken oud. Het gaat super goed met de borstvoeding en mevrouw is al 300 gram boven haar geboortegewicht. Nu heb ik al een borstkolf (elek enkelvoudige) gekocht om alvast een beetje te wennen. Maar hoe kan ik dat nou het beste aanpakken. Normaal gesproken krijgt ze om de drie uur voeding. Nu heeft mevrouw haar regeldagen en komt ze veel vaker. Op welk moment moet ik nou kolven? Is dat tussen twee voedingen door of wat is daar precies de regel in...Hoeveel tijd mag er tussen voeden en kolven zitten?
Wanneer je kindje 2 weken is en je vermoedt dat ze aan het regelen is zou ik het kolven nog even een week of wat vooruit schuiven: geen noodzaak om je daar nu in de stress voor te werken. Advies is om wanneer het drinken aan de borst goed gaat pas na een week of 4 met kolven en flesjes te starten. Kijk ook eens op borstvoeding.nl: daar kun je bij VBN of LLL folders bestellen of downLoaden waar alles precies in staat: handig om bij de hand te hebben en later als naslag! Succes!