Gisteren is dan eindelijk mijn verlof ingegaan. En is weer mijn geluk.... Sinds maandag verkouden met een irritante droge hoest. Slecht slapen uiteraard. Wat gebruik(t)en jullie tegen de hoest? Middeltjes in de drogist geven allemaal aan dat je moet overleggen met je huisarts. Dus die ga ik sowieso straks even bellen. Ben al aan de thee met honing en dropjes met mate.
Waarschijnlijk niet wat je wil horen maar de middeltjes mag je allemaal niet hebben. Ik hoest nu al twee weken de longen uit m'n lijf. Van de huisarts een puffer en later ook antibiotica gekregen in de hoop me voor de bevalling weer op de been te hebben. Maar tot nu toe helpt 't geen zier. Het heerst en is een hardnekkige . Mocht jou huisarts nou wel de gouden tip hebben hoor ik 't graag .
Net gebeld en inderdaad, niets mag . Vind verkouden niet eens zo heel erg maar dat je dan ook zo slecht slaapt is echt ruk! Hoopte mijn verlof toch wat relaxter te beginnen. Straks maar lekker pak waterijsjes kopen.
Ik kreeg er ook niets voor Heb 2 weken lang lopen bulderen. Thee met honing is wel echt verzachtend, en ik had ook van die hete snoepjes, die hebben ook wel geholpen. Succes ermee en beterschap!
Hier 36 weken zwanger en al 3 weken super verkouden met hoesten, keelpijn en een verstopte neus Slaap er ook heel slecht door en als ik soms lekker slaap maakt mijn vriend me af en toe wakker omdat ik keihard snurk door de verkoudheid haha . Hier ook voornamelijk thee met honing en maar hopen dat het gauw een keer over gaat.. Geen wondermiddeltjes helaas.
Hebben jullie trouwens door het lamlendig zijn op de meest bijzondere plekken spierpijn? Ik nu voornamelijk in mijn liezen. Ben nu aan de perenijsjes maar vond ze als kind toch een stuk lekkerder. En veel glazen water met ijs.
Ik had Fisherman's Friend Salmiak, maar Anta Flu zal ook zeker verzachten lijkt me. En heb ook snoepjes gehad met tijm en eucalyptus geloof ik. Weet de naam zo niet..
Anta Flu helpt hier helemaal niks. Morgen bij de winkel maar Fisherman's Friend meenemen, kijken of dat wel iets doet
Ah hoop voor je dat ze helpen! Kan vanavond ook wel eens kijken hoe die snoepjes heten. Vond die ook echt wel helpen. Hoop dat ik het niet vergeet, kan nogal vergeetachtig zijn de laatste tijd
Ik heb momenteel de scherpe snoepjes van Vicks die verzachten ook nog wel redelijk. Verder heb ik voor mijn verstopte neus een neusspray gekocht bij de Kruidvat voor baby's. Haha!
Isla Moos mag je wel hebben en enkel zoutoplossing voor de verkoudheid.. ik loop er al 2 weken mee en kom er maar niet vanaf.. hoest de longen uit het lijf en krijg daardoor weer bloedingen (best vervelend en onzeker).. KAN 2-3weken duren.. ben zelfs al opgenomen geweest in het ziekenhuis.. en de VK zegt: rust en thee met honing, isla moos, en zoutoplossing voor de neus..
Hier poosje terug ook bijna 2 weken last van gehad. Ik heb Codeine tabletjes gekregen, ik had wel ook behoorlijk last van pijn op mn borst weet niet of k het daardoor eerder kreeg? En indd veel honing met thee, en ijsjes. Beterschap!
Okay. Dit is misschien een hele gekke random vraag. Maar hebben jullie ook last van extra lekkende borsten gehad toen jullie ziek waren/zijn?
ik heb nu middels apotheek tijmsiroop met honing gekregen. en dit werkt.. mag tijdens de zwangerschap (hebben ze compleet voor me uitgezocht), neusspray nu nacl.. komt veel los en overdag hoest ik inmiddels minder.. @lekkende borsten.. nee hier niet.. maar beneden is alles zo beurs dat er af en toe vaatje knapt en bloedverlies heb..
Mijn keel gaat gelukkig nu wel beter. Hoesten doet alleen inmiddels ook zo zeer. Kaken ook lekker pijnlijk, dus denk een fikse holteontsteking. Ben nu babyneusspray gaan gebruiken. Als het echt de spuigaten uitloopt na het weekend ga ik toch dringend verzoeken of de huisarts toch niet nog even verder wil kijken naar een middeltje. Ik had al lekkende borsten. Maar nu drie keer zo erg. Komt misschien door het schudden van het hoesten?
Niet persé omdat ik ziek ben denk ik, maar ik lek ook heel wat af hoor Vorige zwangerschap ook al heel vroeg. Vooral snachts.
Bij mij snachts ook heel erg! Pas een Carriwell gekocht waar ik mee kan slapen en kompressen in kan doen dus. Mijn favoriete nschthemdje de eerste keer lekken verpest.
Frustrerend en heel herkenbaar! Wat hier wel goed hielp, was hoofdeinde van het bed een beetje omhoog zetten. Dat maakte het hoesten wel een stukje minder. Van de huisarts mocht ik wel de Bisolvon tabletjes tegen vastzittende hoest. Maar ze gaven ook al aan dat dat puur verzachtend was en dat het niets zou oplossen. Een lepeltje honing zou net zoveel helpen.