Hebben jullie dat ook? dat kleine aap voor etenstijd moe is en honger heeft en dus boos word? Onze dame(7 maand), ligt te jengelen met flinke uithalen naar huilen:x, oja, en de box word ook even grondig verbouwd Ze krijgt eind vd middag voldoende hapje en een halve rijstwafel en water/thee naar behoefte, dus het is echt haar geduld wat haar op de proef stelt Herkenbaar?
Ja héél herkenbaar, al is mijn jongste ruim 2 en die heeft er ook last van. Huilend aan tafel omdat hij moe is en niet (oh toch wel.. ) wilt eten..
Hoe laat mag ze eten dan? Hier krijgt de jongste altijd nog rond 16.30-17.00 eten, omdat ze later gewoon te moe en hongerig is. Trekt vanzelf wel bij naar normalere tijden en dan zit ik ondertussen niet met een hongerig en chagrijnig kind
Mijn zoontje heeft het ook nog steeds. Vanaf dat hij wakker wordt 's middags (rond 4 uur), krijst hij alles bij elkaar van de honger. Hij krijgt dan ook gewoon fruit of iets anders en we eten rond 5 uur. Mijn man eet dan later alleen. Ik ga hem niet laten wachten. Honger is honger.
Hier is het met name op de dagen dat ze naar het kdv gaan. Wat wij doen is thuiskomen, kids in hun stoelen parkeren met sesamstraat op de ipad, water en een soepstengel erbij en snel gaan koken. Niet het meest grzellige moment van de dag
Hier is ze 21 maanden en wij eten om deze reden om 17.00 meestal, probeer het soms naar 17.30/18.00 te halen, maar dan staat ze klokslag 17.00 naast me; mama? Eten... En als ik dan zeg eventjes wachten ofzo dan wordt ze boos. Directe behoeftebevrediging is nog heel normaal op deze leeftijden.
Wij eten niet echt op een vast tijdstip maar zodra ik de pannen pak staat meneer bij zijn stoel te jengelen. Dus hij krijgt dan een soepstengel terwijl ik kook. Hij eet daarna als een bouwvakker dus daar hoef ik het niet om te laten misschien helpt het in iets eerder te eten?
Heel herkenbaar. Onze kleine doet ook zo als hij honger heeft, maar vooral ook als hij dorst heeft. Het is een grote drinker en het maakt het wel makkelijk dat hij het nu ook kenbaar kan maken als hij dorst heeft (hij komt gewoon zijn fles brengen). Ons zoontje krijgt 'S middags 2 tussendoortjes. Een koek of rijstwafel zodra hij wakker is van zijn middagdutje en rond half 5 tomaatjes, stukjes komkommer of wat fruit. En dan redt hij het tot het eten om 6 uur. Als het voor jullie dame niet werkt, dan zou ik idd iets eerder eten.
Hier krijgt mijn dochter eigenlijk al sinds ze bijvoeding krijgt wat rauwkost als ik ga koken of als we laat eten.