Hoi, Mijn zoontje van net 6 maanden heeft normaal gesproken het volgende schema; 06.30 fles 180+6 en 3 schepjes pap 10.30 fles 180+6 13.00 vers fruithapje met een flesje diksap 15.30 fles 180+6 18.30 groentehapje 19.30 fles 180+6 hij is van 39-4 tot 4-5 goed ziek geweest (maag/darmvirus) en moest ik weer van voor af aan beginnen met flessen geven (eerst 30+1 en zo per dag opbouwen) na 1½ week zat hij weer aan zijn oude schema. op 27-5 is hij ook ziek geweest (spugen in de avond en niet drinken). sindsdien wilt hij nu bijna niet meer drinken en eten. groente at hij al niet super, maar nu helemaal niet meer. fruit wilt hij ook niet meer, hooguit een paar happen en zijn flessen laat hij ook deels staan. In het begin steeds maar ong. 50cc of minder, maar nu laat hij zeker 75cc staan en soms zelfs 100 tot 120cc...... Hij zit nu al een paar dagen aan ong. 600cc gemiddeld per dag. Normaal is het een echte veelvraat. Ik ben nu helemaal gestopt met groente, fruit enz. en geef hem enkel nog zijn flessen, maar ondanks dat laat hij steeds bijna de helft staan. vooral zijn 2e en 4e fles drinkt hij heel erg slecht. Hij slaat hem na een paar slokken al uit je handen en met veel aandringen drinkt hij hooguit tot de helft. en hij laat nu ook steeds 5 uur of langer tussen de 2e en 3e fles zitten. is deze verandering normaal of moet ik me zorgen gaan maken. ik weet dat zolang hij 500cc binnen krijgt, hij iig genoeg vocht heeft.
Hoi! Wat vervelend dat je zoontje zo ziek is geweest en nu nog niet helemaal zo goed eet en drinkt als normaal. Na ziek zijn kan het even duren voordat je zoontje weer zo eet en drinkt als je van hem gewend bent. Is je zoontje weer helemaal beter of heeft hij nog koorts/ ergens last van? Zit hij vaak aan zijn oortjes? (in dat geval is even naar de huisarts gaan wel fijn!) Kan je zien of hij misschien tandjes krijgt? Misschien moet hij gewoon nog even opknappen, als hij in ieder geval 500 ml drinkt, goed plast en goed alert is hoef je je geen zorgen te maken. Groetjes Linda
Hij heeft momenten dat hij een avondje koorts heeft, maar dit gaat gepaard met overmatig kwijlen en onwijs veel op zijn handen en spenen bijten. hij heeft dus wel last van tandjes, maar dit heeft hij een paar dagen en dan niet meer, dit komt af en aan opzetten. Hij drinkt nu inmiddels weer wat beter, alleen de groente en fruit moet hij echt niet meer hebben...
Hallo, Fijn dat het drinken weer iets beter gaat. De groente en fruithapjes zullen vanzelf ook wel weer komen. Groetjes Sanne