Hallo Wat fijn om in mijn eigen taal een vraag te kunnen stellen, bij mijn vorige zwangerschap is onze zoon met spoed keizersnee geboren omdat de placenta zich los liet en vervolgens oploste in stolsels . Tijdens mijn zwangerschap had ik kinkhoest en de artsen zeiden dat door dat hoesten de placenta los is gekomen, ook heeft stres en het feit dat ik zwanger raakte 3 weken na een miskraam ook geen goede invloed gehad. met mijn zoon is het goed hij is nu een vrolijk ventje van 2 en een half. Maar nu heb ik toch weer kriebels naar een derde kind (bij mijn eerste zoon waren er geen complicaties) Is het nu zo dat ik meer risico heb op loslatende placenta? Heel erg bedankt Jidde uit zurich
Hoi Jidde, het is inderdaad wel zo dat je een iets verhoogd risico hebt op het weer optreden van een loslatende placenta. Daarom moet je ook bij een gynaecoloog onder controle als je het in de voorgeschiedenis hebt gehad. Het kan zijn dat de dingen die je beschrijft hebben bijgedragen aan het loslaten van de placenta, maar zeker weten doen ze het niet als ik je goed begrijp. Vaak wordt er trouwens ook inderdaad geen duidelijke oorzaak gevonden. Je kunt dus gerust zwanger worden, alleen houden ze je wat scherper in de gaten. Groetjes Brigitte