Kasten vastzetten aan de muur.

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 28 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Je leest het vaak; "monteer de kast aan de wand".
    Nu heb ik dit beneden keurig gedaan met al mijn kasten.

Bij ons in de slaapkamer staat de kast los en ook de kasten in de walk in closet van de kinderen staan deels los.

Nu willen wij op zolder een extra kamer creëren, maar de aannemer heeft pas in september :eek: de tijd.
    Ik zit er nu aan te denken om tot die tijd een tweedeurs kast als afscheiding te gebruiken. Maar dan staat die kast dus helemaal vrij. Het is een kast gevuld met fotoboeken en bovenin liggen alleen wat losse stekkers, koptelefoons en rommel wat niks weegt. Het zwaarste punt ligt dus beneden.
    De kinderen spelen nooit op zolder, dus ook dat is geen risico. Maar toch.. het blijft het en kast, die officieel verankerd moet worden, die dan los staat, ...

Hebben jullie al je kasten vast gezet aan de muur?

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik vind losse kasten geen fijn idee. Helaas hebben ze ooit voorzetwanden geplaatst in onze woonkamer waardoor we enkel in het hout van de balken hebben kunnen verankeren. In de woonkamer ben ik er gelukkig altijd bij. Maar toch..

Het ligt wat mij betreft verder aan de leeftijd van de kinderen en de karakters. Mijn oudste zou nooit in een kast klimmen. En neemt verhalen van wat er kan gebeuren als hij het toch zou doen serieus. Mijn middelste is veel impulsiever en heeft zoiets van eerst meemaken en dan geloven. Daar zou ik mij dan een stuk minder gerust bij voelen.

Is er geen manier om het aan het plafond te verankeren?

3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Nee, nog nooit gedaan.
    Maar onze kinderen zijn ook geen avonturiers op dat vlak.
    Ik zou het voor een tijdelijke kast op een plek waar de kinderen niet komen niet doen. Zou 1 vd (jonge) kinderen er moeten slapen, zou ik niet snel een kast vrij neerzetten denk ik

4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.907
    8.076
    113
    Ik heb geen kinderen, maar ik zou dit risico niet nemen als ik ze wel had... genoeg nare filmpjes in omloop.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik heb nog nooit een kast verankerd. Niet nodig geweest ook hier gelukkig.

6. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.907
    8.076
    113
    Overigens las ik jouw titel als: katten vastzetten aan de muur. Wilde je bijna betichten van dierenmishandeling :roflmao:

Yeuu vindt dit leuk.
  7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Ik heb nog nooit een kast vast gezet aan de muur. Dan kan ik niet meer schuiven met meubels, en dat is niks voor mij. In de 2 jaar dat de middelsten hun kamers gebruiken heb ik de kasten zeker 3 keer verschoven. Omdat ik dan steeds een betere indeling zie.
    Beneden hebben we alleen in de keuken 1 grote buffetkast, die met geen mogelijkheid in beweging te krijgen is, dus ook die staat niet vast.

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een ladekast kan veel makkelijker omkiepen.
    Ooit een keer gehad met een malm Ikea kast
    Dus die zet ik sowieso nooit meer los.

Wij hebben wel van die kallax vakkenkast midden in de ruimte staan. Die hebben we vastgezet aan de vloer. Is dat nog een idee?

of anders 2 kasten tegen elkaar zetten, en vastmaken. Als je een hele hoge kast hebt, dan kan ie ook niet naar voren kiepen, dan loopt ie vast tegen het plafond. (Je kan de kast alleen staand in elkaar zetten)

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Nog nooit geen 1 kast verankerd..
    Ook niet van plan:)

10. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Hier kledingkast zoontje verankerd omdat het echt een tutelig ding was ondanks dat zoon geen klimmer is. Wel beetje spijt van omdat ik hem nu niet meer kan verplaatsen en hij achteraf (natuurlijk) toch net niet op de goede plek stond, maar het ding was zo wankel dat het toch veiliger is zo.

Is een mooi kamerscherm (van MP ofzo) nog een optie voor tijdelijk?

11. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.582
    3.915
    113
    Vrouw
    Hier geen enkele kast vast gemaakt aan de muur. Wel elke keer discussie over man man, hij vind het eigenlijk we nodig (want het staat zo in de handleiding ;) )
    Nog nooit iets omgevallen terwijl ik toch soms redelijk aan de kast hang/trek als ik ergens niet aankan. Misschien als we verhuisd zijn naar ons hopelijk definitief huis dat we het wel doen

12. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier ook nog nooit een kast vastgezet haha.

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niet allemaal.

De Ikea vakkenkast in de woonkamer wel.
    De tv-kast niet, maar die is zó loeizwaar dat zelfs een volwassene hem niet om krijgt (ik ga er voor het gemak even vanuit dat het hier niet zal gebeuren dat er een aardbeving komt en een kind/huisdier net toevallig voor de kast staat).
    Buffetkast ook niet. Vind dat wel wat tricky enerzijds. Anderzijds is het geen kast waar een kind op kan klimmen.

In de slaapkamers van de kinderen staan alle kasten los geloof ik. Sowieso bij de oudste, want daar staan ze haaks op de muur dus kunnen ze ook niet verankerd worden.
    In onze slaapkamer staat alleen de schoenenkast achter de deur los. Voor de rest geen losse kasten daar.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Maar..... paar balken... gipsplaten.. kwast erover en klaar ?
    Het is niet heel ingewikkeld om een muurtje te zetten. Een ikea kast in elkaar zetten is soms moeilijker ;)

15. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.425
    113
    Hier alles verankerd, wil echt geen onhandig ongeluk waarbij een kind ineens een hele kast omtrekt en alle gevolgen van dien.

Deel Deze Pagina