sinds een paar dagen heeft ons zoontje van 2jaar en 7 maanden last van 2 verschillende soorten uitslag. De foto van de hand is de uitslag die hij als eerste kreeg telkens ergens anders. Verdween na een half uurtje ongeveer vanzelf 1ste keer hd hij het op zijn kaaklijn zeg maar paar dagen later 2de keer op zijn knieën en zondag de 3de keer op zijn hand alle 3 de keren waren we in de buurt van dieren ( mijn vriend fokt konijnen ) en zijn op een dieren markt geweest. Dus ik vermoed dat het Door dieren komt. die andere foto van zijn gezicht is mij echt een raadsel waar het Door komt . Het komt en het gaat vanzelf. vriendin van mij dacht dat het haar opviel dat hij het kreeg direct na het eten. Heeft iemand enig idee wat dit voor een soorten uitslagen zijn ?? hij heeft vaak last van zijn longen tot 3x toe opgenomen in het ziekenhuis met ventolin en prednison. Astma zit in de familie. aangezien alergieen vaak samen gaat met long aandoeningen wil ik toch de ha raadplegen. maar tips van jullie zijn ook zeer welkom mvg bezorgde mama
Ja dat dacht ik eerst ook na zoeken op Internet . maar daar staat ook bij dat netelroos vooral jeukt en pijn kan doen. Maar zover ik heb opgemerkt als hij het had in dat half uurtje dat hij er geen last van had. ik ga morgen vroeg gelijk afspraak maken bij ha. Want die uitslag bij 2de foto kreeg hij net ook toen hij ranja aan het drinken was. Dus heb het idee & gevoel dat het met voeding en drinken te maken heeft. toch bedankt voor je reactie groetjes
Daar zou ik ook bezorgd over zijn. Is het geen hand en voeten ziekte? Heb je de ha al gebeld? Ben benieuwd wat die zegt. Sterkte!
Lijkt het inderdaad op... Maar dan weet je nog niks Enkel dat het ERGENS van komt Overigens als hij allergisch zou zijn voor de konijnen.. Zou hij daar toch al alnger last van hebben zou je denken? Die hebben jullie ook niet pas een paar dagen. Aan de andere kant... Kunnen allergieen op die leeftijd komen EN gaan. Vervelend hoor.
Ik heb zelf wel eens zo'n 'bult', dl ook, vaak na eten. Voel er nooit iets van, jeukt niet eens en is idd snel weg. (Ik heb geen enkele allergie of allergische aanleg of overgevoeligheid, en dacht zelf aan een reactie op toegevoegde stoffen). Een allergie kan spontaan ontstaan, zegt men. Maar vriendlief is allergisch voor konijnen, en dat geeft binnen een paar minuten opvallend veel klachten (tranende ogen, loopneus, niezen, benauwdheid, etc).
sorry voor de late reactie . lief jullie berichten allemaal. ben vanochtend bij de ha geweest. En zij vermoede toch ook galbulten, wat blijkbaar niet altijd hoeft te jeuken of pijnlijk te zijn. De uitslag in het gezicht had daar eveneens mee te maken. En met gyano zijn achtergrond was het ook best voor de hand liggend. Kans is groot dat het te maken heeft met een ( opkomende ) infectie . dinsdag koorts gehad. En sinds vanmiddag komt de koorts weer terug en ziet een beetje bleekjes & is hangerig . Hopelijk een kleine infectie en geen 4de keer opnamen.