Hoi dames, Ik ben 6 weken geleden bevallen. Ik heb erg veel last van hartkloppingen gekregen na de bevalling, herkennen jullie dit? Ik voel me verder prima maar het gevoel dat je hart steeds overslaat is wel erg naar.
Nou ik plaats net een berichtje met dezelfde klacht.... Ik hen een dochter van nu 20 weken en iedere dag meerdere malen een hart wat raar doet het voelt als overslaan maar het is (volg mijn huisarts) juist een extra slagje dat ie maakt. Ik heb het in de zwangerschap gekregen en nu alles na laten kijken hart,bloed,bloeddruk maar alles oké. Maar ik wordt ontzettend bang van ga ook zweten en ben er nu na vijf mnd nog niet vanaf hoop echt dat dit nog bij ontzwangeren hoort....
Och wat vervelend! Mijn verloskundige zei wel dat het erbij kon horen maar ik hoor het in mijn omgeving verder niet. Heb je al wel het idee dat het wat afneemt? Ik heb soms ook wel het idee dat het samenhangt met slaaptekort
Ik heb er ook last van ma door hyperventileren onbewust waardoor het daarna door de schrik erger word
Kan een beetje bij alle hormonale schommelingen horen hoor!. Hartkloppingen komen vaker voor in de zwangerschap, maar ook daarna. Je hoort het ook veel bij vrouwen in de overgang. Kan echt puur met hormonen te maken hebben. Wees dus gerust. Maak jij je toch zorgen of heb je veel klachten, dan zou ik het even goed na laten kijken. Heb zelf ook veel hartkloppingen, maar al jaren en niet specifiek verbonden aan de zwangerschap, weer een heel ander verhaal. Maar alle hormonen rondom zwangerschap maken het er niet makkelijker op.