Hallo! ik ben op dit moment 39.4 weken zwanger. Afgelopen dinsdag bij de gyn geweest en niets.. hij heeft wel flink lopen 'voelen' want ik kon de hele dag amper lopen.. ik hoorde mijn man vragen het kan toch nog snel gaan? En gyn antwoorde ik zie het nog niet gebeuren. Gisteravond zat ik op de wc en ik veegde het af en er zat een dikke taaie wit doorzichtige geurlooze sliert op mijn papier, ik dacht direct zou dit de prop zijn? Ik ben maar gaan (proberen) slapen want stiekem hoopte ik natuurlijk dat het zou beginnen. Terwijl ik dit typ nergens last van, boehoe... wel ging de kleine gister aan de andere kant van mijn buik liggen. De hele zwangerschap lag hij rechts en gister plots links! Zo gek! Ik moet er overigens bij zeggen dat hij al ingedaald is en met zijn hoofdje naar beneden ligt. Mijn vraag is zou het 1 deze dagen toch kunnen beginnen of zou ik alsnog 2 weken kunnen rondlopen? Ik lees zoveel verschillende dingen en aangezien ik tegen de uitgerekende datum zit hoop ik natuurlijk dat het snel begint!
Lastig he? En het lastigste is nog dat er weinig concreets over te zeggen is, behalve dat er iets rommelt als je je slijmprop verliest. Meestal zit er bij je slijmprop ook wat bloed, maar dat hoeft volgens mij niet eens. Rommelen betekent vervolgens ook niet dat je dan sowieso binnen een paar dagen gaat bevallen. Helaas... Maar, je bent al een heel eind, je kansen zijn redelijk goed, lang duurt het niet meer! Enneh, gyn's zijn ook mensen. Ik heb wel eens een heel team van VK's enthousiast mij naar huis zien laten gaan met de mededeling 'we zien je dit weekend zeker wel terug'. Duurde nog 1,5 week... Dus zegt weinig!!
Tis inderdaad lastig... zat net achter mijn bureau en kreeg best nare menstruatiepijn, heb ik afgelopen weken ook gehad maar het was nu iets heftiger, ik dacht weer zou het? maar lig nu op de bank nergens last van.. kan niet meer wachten
Ik heb gisteren mijn slijmprop verloren. Een uur daarvoor had de arts inwendig onderzoek gedaan om te kijken of ik al ontsluiting had. Dat bleek ik al te hebben, 2 cm. Ik ben flink gaan poetsen in huis, in de hoop dat dat de bevalling zou bespoedigen. Maar vanmorgen werd ik weer wakker, beseffende dat de bevalling niet begonnen was. Bij sommigen start de bevalling met het verliezen van dat prutje. Bij anderen niet. Helaas niets meer en minder een kwestie van afwachten
Hier afgelopen maandag de slijmprop verloren en nog niks gemerkt Het zegt helemaal niets en de slijmprop kan zelfs weer aangroeien
Slijmprop verloren met 34 weken en bloedverlies en weeën en in het ziekenhuis waren ze er heilig van overtuigd dat ik met kerst zo niet eind van het jaar niet ging halen maar met 38 weken geboren. Op 13 januari . Succes met je laatste loodjes. Lang zal het in ieder geval niet meer duren