Bah! ben net zwanger ( 6weken) en kan wel janken... voel me zoooo deprie en ik zie zo extreem op tegen die 9 maanden...voel me gewoon schuldig tegenover het kindje dat ik die medicatie slik bij mijn eerste zwangerschap ookal geslikt en moesten toen 72uur in ziekenhuis blijven. ivm ontwennigsverschijnselen van ons dochtertje en nu voel ik me dr weer zo zwaar rot onder... ik rook niet drink niet etc etc slik netjes al vitamientjes enzo maar het zit me gewoon niet lekker allemaal ... iemand ervaring met die medicijn en zwangerschap? *klaag modus uit!*
Ik slik fluoxetine, is vergelijkbaar. Voel je niet schuldig naar je kindje, want dit is het beste wat je voor je kindje kan doen. Depressief door je zwamgerschap haan is niet hoed voor jou maar ook niet voor je kindje. Ik moest bij mijn zoontje 48 uur ter observatie blijven, maar het protocol is veranderd en hoef nu nog maar 24 uur te blijven. Grote kans dat dit bij jou ook zo is. Ik weet niet of je net bent begonnen met de medicijnen of dat je er al even aan zit, als je net begonnen bent dan duurt het even voor het aanslaat. Dikke knuffel meid, het is niet makkelijk, maar je komt er wel. Mocht je nog vragen hebbe, je kunt me altijd een pb sturen.
Ik ben gestopt voor ik zwanger werd, maar helaas dusdanige klachten momenteel dat ik iom vk naar de pop poli verwezen ben om weer medicatie te gaan slikken. Ook ik voel me erg schuldig maar helaas gaat het anders niet.. Mag ik vragen of jouw kindje een goede start had ondanks de medicatie die je slikte bij je eerste zwangerschap?
Vraag je dat aan mij? Of aan to? Mijn zoontje had nergens last van, van de hele checklist van 2 A4 tjes die ze nagaan scoorde hij op een puntje, hij was onrustig met zijn armpjes, maar volgens mij hoeft dat niets met het afkicken te maken te hebben. Hij was een heel makkelijke baby die amper huilde, en nog steeds is het een heel makkelijk manneke. Hoop dat zijn zus ook zo is.