Hallo! Ik vroeg me af in hoeverre het mogelijk is dat 2 1/5 week na de bevalling je al je menstruatie kunt krijgen (geef geen bv)? Bloedverlies na mijn bevalling was na 2 weken al weg, na de 1e week was het eigenlijk al niets meer. Daarna last van aankomende menstruatiepijn én hunkeren naar wat lekkers zoals chocolade.. terwijl ik sinds de bevalling eigenlijk alleen hunkerde naar gezonde voeding. Ook het bloedverlies was opeens weer rood en sinds vandaag ( let op: TMI) stolseltjes. Nu las ik overal dat het lang kan duren voordat je weer ongesteld kan worden en dat het heftig (er) is dan je menstruatie voor bevalling. Nu lag ik altijd kermend van de pijn (lees: 8cm ontsluiting gevoel) wanneer ik ongesteld moest worden, terwijl ik nu enkel een weeïge "pijn" voel. Iemand anders die er ook al zo snel weer bij was?
Ik denk eerder dat het gewoon nog een restbloeding is geweest en geen menstruatie. Je krijgt pas 2 weken na je bevalling (of later) een eisprong, en daarna pas je ongesteldheid. Na mijn currettage (ben bij 20e week ingeleid ivm trisomie18) was ik binnen een week van het bloeden af... tot ik na drie weken ineens vreselijk ging vloeien, het was alsof je een kraan openzette... bij de controle echo bleek dat ik een soort van reservoir in mijn baarmoeder had, wat was overgelopen.
Bij mij was het ook vrij snel weer helaas en ook totaal anders dan wat ik gewend was. Nu al een aantal keer ongesteld geweest en ik heb geen pms meer (pijnlijke borsten, pijntjes enz) en het is gewoon normaal bloedverlies. Hee vreemd allemaal... Bloedverlies na mijn bevalling was ook minimaal trouwens. Kon al snel gewoon een kotex gaan dragen en na een week was het over.
Zeg nooit nooit, maar 2,5 week na je bevalling alweer ongesteld is vrijwel onmogelijk. Dat zou betekenen dat je 2 dagen na je bevalling alweer een eisprong hebt gehad ongeveer. Ik acht de kans veel groter dat de wond weer een beetje is gaan bloeden. Ben je toevallig wat actiever geweest de afgelopen dagen? Als het trouwens echt weer flink bloeden wordt zou ik even de verloskundige bellen. Het kan zijn dat er toch een placentarest zit bijv.
Bedankt voor jullie reacties! Ja ik vond het ook al zo raar, maar vond het ook raar dat ik weer ben gaan bloeden. Ben niet actiever gaan doen (was na 1 week al gewoon weer op de been- maar niks overdreven natuurlijk).