Hoi allemaal! Ik heb pas uitgevonden dat ik zwanger ben, en hoewel mijn eerste echo nog komt, schat ik in dat ik zo'n 9 weken ben. Ik maak me al wel zorgen over sommige symptomen... Ik heb maar van weinig last, gelukkig. Geen enkele misselijkheid, maar wel verschrikkelijk honger. Het gekke is alleen dat eten me toch tegenstaat. Ik heb nergens zin in en niks smaakt me. Niet omdat ik er misselijk van wordt, het staat me gewoon tegen. Maar honger heb ik wel! Iemand die dit herkent??
Hoi Miekelammetje, Ik weet ook nog maar sinds gisteren dat ik zwanger ben (kleine 4 weken) en al het eten slaat me tegen. Alles wat we in huis hebben, heb ik geen zin in, maar toch heb ik honger. Deze week werd ik wel al misselijk toen ik een saté aan het eten was ... Kay
Hee Kay, jij ook allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Misschien is dit toch niet zo'n gekke kwaal dan... Maargoed, volgens mij hoort het er ook bij dat we ons nu om alles zorgen maken! Ik hoop alleen dat jou ook de misselijkheid bespaard blijft, want als ik sommige berichten hier lees, is dat écht mazzel! Mieke
Nee hoor, niks geks! Ik heb dat ook elke keer gehad, vooral 1e trimester. Nu heb ik er met 16 weken nog steeds last van, vooral warm eten 's avonds staat me tegen.
Hee Brenda, ik heb er ook vooral last van met het avondeten. Wat doe jij dan? Ik wil namelijk wel zo goed mogelijk eten en niet avondeten lijkt me ook zo ongezond. Ik eet nu met tegenzin zoveel als ik er van weg krijg, maar heb vervolgens nog wel de hele avond honger. Ik probeer dan gezonde snacks te eten, fruit of wortels of dat soort dingen. Heb jij nog tips?
Hoi meiden, toen ik zwanger was had ik overal en nergens trek in. Kreeg ook met moeite wat weg. Vk gaf aan me daar niet zo'n zorgen om te maken, de kleine kreeg haar deel wel. als ik echt slechte dagen had raadde ze me een een multivitamine te slikken als compensatie. (voor zwangeren dan). Succes!
Hier ook vaak honger, wordt er zelfs snachts wakker van! Maar ook weinig trek en vind het moeilijk om dan wat te eten. Meestal pak ik gewoon een broodje of een schaaltje cruesli ofzo. Maar het hongergevoel is soms gewoon na een half uur al terug.
Hoi meiden.. ik heb echt precies hetzelfde.. honger honger honger... werd vannacht zelfs wakker ervan... maar als ik dan iets eet smaakt het helemaal niet.... gezond eten is wel belangrijk natuurlijk dus ik probeer kleine hoeveelheden te eten en dan wat vaker op een dag.. dan gaat het beter.
Hier ook veel honger, al begint het wat minder te worden. Als ik dan boodschappen ga doen heb ik overal trek in, maar als ik het dan 's avonds op tafel heb staan hoef ik het al niet meer
Hele dagen honger hiero..echt heel erg. Maar ik heb dan alleen zin in zure dingen (picallily, zilveruitjes, augurkjes, komkommers in azijn...enz enz..en heeeel pittig wil ik mijn eten).. En vandaag heb ik honger maar nergens zin in.
Ja, wat herkenbaar! Ik heb ook de hele dag door honger maar echt totaal geen trek in iets... ik probeer fruit te eten of groente, maar warm eten en brood staat me echt tegen...Ben nu 5 en een halve week zwanger en hoop dat die eetlust binnenkort weer terug komt...