Terug naar de arts na 3e IUI...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesjeexx, 29 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als deze derde poging van de IUI niet gelukt is, moet ik eerst terug naar de gynaecoloog. Ik weet niet zo goed waarvoor ik terug moet. Alle onderzoeken tot nu toe zijn goed. Sprake van onverklaarbare onvruchtbaarheid. Dit maakt mij dan ook erg nerveus waarom we weer terug moeten.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en wat kan ik verwachten van de afspraak? Gaan ze dan meer onderzoek doen of krijg ik andere medicijnen?

Hoop dat iemand me meer kan vertellen :(

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Misschien is het gewoon een gesprekje over hoe het nu gaat, of jullie het trekken en wat de plannen zijn voor de toekomst? Hoeveel IUI behandelingen nog, en wat daarna?

Veel stellen krijgen 6 behandelingen dus je zit nu op de helft dus klinkt opzich logisch.

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Waarschijnlijk een evaluerend gesprek. Misschien dat ze voorstellen om een kijkoperatie te doen.
    Je gebruikt geen medicijnen?

Hopelijk is het niet nodig en is deze IUI raak!

4. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    In het eerste gesprek met de arts werd gesproken over 9 behandelingen omdat ik nog jong ben en onze onvruchtbaarheid onbegrepen is.. Al 2 wachtmaanden gehad dus hoop niet dat ik door die afspraak weer een maand moet overslaan.. Ik gebruik wel medicatie, dat is het protocol hier. Gebruik nu gonal f en ovitrelle. Ik heb ergens zo'n gevoel dat het probleem bij de innesteling ligt. Geen logische verklaring voor, gewoon echt een intuïtief gevoel.. Maar vraag me af wat ze daaraan zouden kunnen doen als dat zo is en hoe ze dat kunnen testen..

5. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Je progesteron waarde is goed? :)

6. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Bij ons was er ook geen reden waarom het niet lukte. We hebben uiteindelijk 7 iui's gehad. Wel is mij door de gynaecoloog verteld dat iui meestal in de eerste paar pogingen moet lukken en dat de pogingen daarna eigenlijk al minder kans tot slagen hebben.
    Wellicht gaat je gesprek daarover en over of je hebt nagedacht wat je wilt doen na je pogingen.

7. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja die hebben ze al een keer geprikt gedurende m'n cyclus en die was goed.

Vandaag helaas drie dagen te vroeg ongesteld geworden dus het gesprek is nu een feit.. Ben even heel verdrietig, teleurgesteld en gefrustreerd met m'n lijf. Morgen het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken. Ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Thanks voor het meedenken allemaal

8. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Wat jammer en verdrietig dat je weer ongesteld bent geworden.

Bij ons in het ziekenhuis krijg je ook standaard na 3 IUI's een gesprek bij de gyn. Toen wij dat gesprek hadden was het vooral een evaluatie. De gyn stelde ook voor andere hormonen te gebruiken. Ik ging van Clomid & Pregnyl naar Puregon & Ovitrelle voor de volgende 3 IUI's. Dus misschien is het bij jou ook zoiets. Niks om bezorgd over te zijn!

9. Liesjeexx

Liesjeexx Actief lid

18 mei 2013
    168
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks! Ik heb een mail gestuurd naar de verpleegkundigen, dus wacht even af wanneer ik naar de arts mag. Jullie hebben me wel gerust gesteld!

10. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn ervaring is dat er tijdens de IUI's eigenlijk niet naar het hele plaatje gekeken wordt, tijdens het gesprek wordt dat wel gedaan. Bij mij bleek het sperma toch niet helemaal goed en zijn we daarna doorgegaan voor IVF-ICSI.

Deel Deze Pagina