ondersteunende buikband bij rugklachten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door romygizmo, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels 29 wk zwanger en sinds een dikke week krijg ik steeds meer last van mijn onderrug. Iemand adviseerde me om een ondersteunende buikband te gaan dragen.
    Ik heb er nu een gekocht van het merk carriwell (carriwell comfort), een brede band die je zelf kunt verstellen en dus vermindering van rugpijn geeft.
    Heeft er iemand ervaring met het dragen hiervan en hoe bevalt het...

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik kreeg het tijdens mijn zwangerschap van mijn fysiotherapeut om te proberen. Ik voelde echter geen enkel verschil. Nadeel hiervan is dat je je rugspieren minder gaat gebruiken zodat ze gaan verslappen met als resultaat nog meer last. Daar heeft mijn fysio mijn ook voor gewaarschuwd.
    Rug- en buikspieroefenigen (schuin buikspieren) hielpen hier geweldig voor de rugpijn. Je moet ze wel consequent elke dag 2 x per dag doen.
    Misschien kan een fysio je hierbij helpen.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En probeer ook zelf goed op je houding te letten als je staat en loopt: span je billen een beetje aan en trek ze een beetje "onder" je, en span je onderste buikspieren ook licht aan. Zo draag je je buik meer met je spieren, ipv dat alles "aan je rug hangt".

Je kunt in de spiegel ook goed zien dat je buik wat hoger komt en minder uitsteekt.

En geen hakken dragen...?! Doe je dat?

Ik merkte zelf al snel dat mijn houding minder werd door het extra gewicht van de buik, en dan krijg ik ook gelijk last van mijn onderrug. En jouw buik zal nog een stuk zwaarder zijn ;)

4. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels al advies ingewonnen bij de fysio en zij beaamden inderdaad dat het vooral belangrijk is om zelf met name je schuine buikspieren aan te spannen alvorens je gaat tillen. Verder werd geadviseerd om de band vooral te dragen tijdens het werk, ik werk in de zorg, dus veel lopen en tillen. Niet elke dag dragen dus. Hoge hakken droeg ik nog wel, maar die heb ik maar aan de wilgen gehangen!:(

Deel Deze Pagina