Zoals mijn banner zegt, ik ben pas net zwanger , maar mijn stoelgang gaat Wat lastig. Kan het persen kwaad? Ook heb ik al een paar weken last van een vervelend droog hoestje, Kan dat ook geen kwaad Misschien stomme vragen maar ben al zo bang telkens dat het mis zou gaan
Ik heb ook last van verstopping vanaf het begin. Als je de huisarts belt krijg je daar zakjes poeder voor. Werken bij mij goed! En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Nee het persen en hoesten kan geen kwaad. Als je echt knikkers hebt, kan je gewoon een laxeer middel krijgen.
Van hard persen kan je wel aambeien krijgen. Dus inderdaad, als het echt moeilijk gaat even de huisarts bellen voor een middeltje.
Heb normaal dus altijd redelijk zachte stoelgang , dit is helemaal nieuw voor me. Heb geen knikkers maar het lijkt wel enorm op te hopen en word daardoor groter en harder (Wat een gesprek haha) Als dit zo door gaat inderdaad maar even de huisarts bellen
Je kunt eerst gewoon een flesje roosvicee laxo halen bij de drogist of een flesje lactulose. Bij mij was dat steeds meer dan voldoende Inderdaad niet te lang mee wachten, wordt alleen maar vervelender!
Dankjewel ik dacht namelijk wel eens gelezen te hebben dat deze dingen wel kwaad konden (hard persen/regelmatig hoesten Oh ik wist niet dat dat mocht ga ik dat eens proberen!
Haha Wel goed opletten met lactulose. Ik kon er niet tegen. Ik heb poeder gekregen. Movicolon. Bij mij hielp rosevice en gedroogte pruimen niet.
Gefeliciteerd! Ik had het ook heeeel erg in het begin, had zelfs krampen bij mijn anus overdag. Dus wel knikkers haha Vanaf toen heb ik elke ochtend een theelepel gebroken lijnzaad door mijn yoghurt gedaan en veel water gedronken. Perfect Geen last meer van Ik zelf wil het altijd eerst 'natuurlijk' oplossen ipv naar de arts. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt
Je hebt er zakjes voor, via de huisarts te verkrijgen. Bij mij werkte ze goed tot ik er nog misselijker van werd. Toen moest ik kiezen uit 2 kwaden: spugen of lastige stoelgang.. zonder zakjes spuugde ik ook al hoor alleen werd er nog misselijker van.
Wat je zelf voor je ontlasting al kan proberen is veel water drinken. Kiwi’s eten (1 a 2 per dag) en je voeten wat hoger zetten op het moment dat je naar de wc gaat. Dus bijvoorbeeld op een prullenbakje, dat is een natuurlijke houding, waardoor de ontlasting ook wat makkelijker komt. Blijf je problemen houden dan kan je de HA om zakjes, lactulose of magnesium vragen. (Magnesium is het minst vies)
Kwaat kan het opzicht niet maar als het erger word kun je wel aambeien krijgen. Weet niet of je een koffie drinker bent? In de ochtend iets met veel vezels nemen, mag ook gewoon een ontbijt snack zijn en een lekker kopje warme koffie als start. Het is nu fruit tijd en zelf ga ik heel goed op verse pruimen, ook zonder zwangerschap ga ik niet altijd makkelijk en mijn oma heeft altijd last soms echt veel last en met pruimen gaat het allemaal voorspoedig. Succes en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap
Voor je baby kan het echt geen kwaad, die zit als het gewoon goed zit zo goed ingenesteld dat gaat echt niet zomaar mis. Probeer die angst een beetje los te laten.
Dankjewel! Ik hou echt niet van koffie hihi. Thee wel! Maar gelukkig is het al wat minder geworden. Behalve dat vervelende hoestje!
Hoestje kan ik je niet mee helpen, als je verkouden bent wat meer vitamine maar als het echt door de zwangerschap komt, dat herken ik niet
Gefeliciteerd! Ik had het zelf ook tijdens mijn zwangerschappen, ben benieuwd hoe het deze zwangerschap zal zijn (3e)! Maar wat bij hielp was twee kiwi’s eten op een nuchtere maag. Nou dan kun je gelijk rennen naar de wc haha.