Acryl nagels en zwanger!?

Discussion in 'Zwangerschap' started by oogappel, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

Jul 26, 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Vraagje....volgende week ga ik met mijn nicht mee, zij doet een opleiding tot nagelstyliste. Nu heeft ze modellen nodig om acryl nagels te zetten. Ze heeft mij gevraagd, nu vraag ik me af mag dat nu wel wanneer je zwanger bent of is dat niet verstandig?

Hoor het graag ;)

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb ook altijd gel en acryl nagels gehad, maar ben er nu wel mee gestopt. Het is een hoop stof en vooral bij acryl ruikt de het heel erg nog sterker als verf lucht.

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja hoor! Mag gewoon, zorg wel voor voldoende ventilatie (met acryl)

Het kan wel zo zijn dat de nagels er weer heel snel afliggen of lucht krijgen door de hormonen.

Ik ben nagelstyliste en stop hier eind november mee. Ik loop nu al een aantal maanden nagelloos omdat het niet bleef zitten. Toch ga ik het van de week weer proberen. Dan begint mijn vakantie en verlof en ik mis ze zo :)

4. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik had ze voor mijn trouwen (toen 17 weken zwanger) en de nagelstyliste zei me achteraf dat het eigenlijk niet mocht als je zwanger was. Ik had er niet bij stil gestaan, nu lijkt het me wel logisch, toch heel chemisch enzo.
    Ik zou het aan je vk vragen. Iedere styliste antwoord weer anders.

Ik had wel hele lelijke vlekjes en dat kwam waarschijnlijk ook daardoor.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik heb tijdens mijn zw gewoon acrylnagels laten zetten. Helemaal niet over nagedacht of het wel of niet mocht, als ik eerlijk ben. De styliste zei alleen maar dat ik er idd rekening mee moest houden dat de nagels slechter zouden blijven zitten, omdat je nagels veranderen door de hormonen. Maar op zich viel dat wel mee, moet ik zeggen.

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb zelf gelnagels en bij mij zijn ze perfect blijven zitten tijdens mn zwangerschap... Maar goed bij een vriendin van me sprongen ze er nog net niet direct na het zetten af haha scheelt echt van persoon tot persoon!

7. sarahay

sarahay Lid

Oct 14, 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees hier mee, ik ben zelf nagelsyliste en werkt met acryl maar spoel die ik gebruik stinkt helemaal niet omdat het onder het lampje droog wordt, maar er is nooit bewezen dat het schadelijk is, dus daarom zijn de meningen verschillend. ik ga het iig toch beter informeren. misschien krijg ik morgen een echo ivm bruin afscheiding. ik hou jullie op de hoogte.
    en is een mondkapje geen optie voor jou voor die ene keer??

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik doe het niet meer vanwege de lucht, die lijkt mij schadelijk maar weet het niet zeker...
    bij mij bleven ze nog wel gewoon goed zitten maar het het ook alleeni n het begin geprobeerd.

9. vickie

vickie Lid

Jun 25, 2010
    40
    0
    0
    limburg
    ik heb ook al mijn hele zwangerschap acrylnagels als je niet te lang in de dampen zit wat er vanaf komen dan kon het geen kwaad zei mijn vk.Maar als ik je verhaal begrijp is zij het nog aan het leren zit je dan in een ruimte waar meerdere mensen bezig zijn met nagels zetten en wordt er goed geventileerd?ik zou me die dingen even navragen en dan een keuze maken waar jij je zelf het beste bij voelt.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Kan echt geen kwaad hoor. Ik heb tijdens mijn zwangerschap van Ayla ook gewoon mijn nagels elke 3 weken laten doen. Je zit geen uren bij je nagelstyliste en ik kan me echt niet voorstellen dat de lucht schadelijk is voor je kindje.

11. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    ik ben zelf nagelstyliste en werk met gel alsook acryl, heb op aanraden van mij gyn mijn zaak voor ee jaar stopgezet. het s niet zo zeer de "gevaar" van de stank, maar vooral de chemische geur, alsook de moliculaire deeltjes die door je nagel/ huid alsook ademhalingszorganen binnendringen.
    Sarahay, acryl onder de lamp? lijkt mij niet op acryl... maar gewoon gel...
    dit is eveneens schadelijk... als je er dagdagelijks mee te doen hebt. Ik denk dat nagels zetten mnder kwaad kan. Wel zou ik voor genoeg ventilatie/afzuiging zorgen, alsook mn klantje tijdens de vijlwerken een mondmaskertje geven...

12. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Ik had ze in het begin van mijn zwangerschap nog, maar merkte dat er een stuk sneller lucht onder kwam en sneller loslieten.

Share This Page