Heb even op internet lopen speuren en ik denk dat wij onze geboortebedankjes hebben uitgezocht. Maar ik hoor van heel veel mensen dat ze dit niet doen. Het is natuurlijk allemaal niet gratis, maar ik vind wel dat als mensen de moeite nemen om jullie wondertje te komen bekijken, ze een cadeautje meenemen, er ook een kleinigheidje in de vorm van een bedankje tegenover mag staan. Iedereen moet dit natuurlijk helemaal zelf weten. Verder ben ik wel van de praktische cadeaus dus een zakje met geboortesuikers wordt het niet. Maar het moet wel natuurlijk met de baby te maken hebben. Welke geboortebedankjes hebben jullie gegeven of uitgezocht?
Ik doe het niet, heb het tot nu toe bij niemand nog meegemaakt en heb het eerlijk gezegd toen ook niet gemist.
Wij doen dat ook niet. Eigenlijk ook nog noit meegemaakt dat ik een cadeautje /bedankje krijg... Vind het ook echt niet nodig. Ik ga toch op kraambezoek om interesse te tonen voor het kind en om zelf een cadeautje te brengen, niet om iets te krijgen. Ja een beschuit met muisjes
Wij doen ook niets. Mensen hoeven van ons geen cadeautje mee te nemen als ze de baby komen bekijken, doen ze dit dan is dit hun keuze Vind niet dat daar weer een bedankje van onze kant tegenover moet staan, zo blijf je bezig. Uiteraard zorgen we wel voor genoeg drinken en lekkers in huis
Ik vind die bedankjes meer iets voor na een doop. Met kraamvisite krijg je beschuit met muisjes of een alternatief erop.. Heb nog nooit een bedankje gekregen als ik 'gewoon' op kraamvisite ging.
Vind het grote onzin om een bedankje te geven. Het is voor het bezoek geen verplichting om te komen dat bepalen ze zelf en als ze iets meebrengen hebben ze dat ook zelf bepaald. Komt niet in me op om nu te gaan kijken naar bedankjes die ik kan geven in de kraamperiode.
Ik las pas in een topic dat babyangel hele leuke organza zakjes had gegeven. Weet de site niet uit mijn hoofd maar wij gaan daar ook bestellen. Zo'n mooi zakje met een gelukspoppetje erin, kost 0,40. Hier in de omgeving wordt er wel vaker iets kleins meegegeven.
Doen we niet aan. M'n zus had buideltjes thee. Nog maanden later liep ze met die zakjes te leuren, omdat ze ze steeds vergat mee te geven aan visite.
Wij doen ook geen bedankjes geven, vind het echt onnodig. Wel sturen wij de mensen om ons heen een geboortekaartje. ik vindt het ook niet meer dan normaal dat mensen de moeite nemen om te komen.. dat op zich is al bijzonder dat ze de baby mogen zien en wij doen gewoon heel traditioneel beschuit met muisjes eten
Hier ook geen bedankjes! Dat gebeurt hier in de omgeving eigenlijk nooit. En zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom?! Mensen om ons heen krijgen een geboortekaartje, daarvan komen de meesten op bezoek en ja, ze zullen ook vast een cadeautje meenemen. Maar goed, als je een verjaardag hebt, neem je (meestal) ook een cadeautje mee? En dan krijg je ook geen bedankje?
Hier (België) denk ik dat het eigenlijk bijna 'standaard' gebeurt. Maar er zijn natuurlijk andere gebruiken.
Hier in België wordt dat altijd gedaan ! Wij doen dan ook namelijk geen beschuit met muisjes wij delen suikerbonen uit en nadien nemen de bezoekers een bedankje mee. Een zakje of doosje of leuk prulletje met suikerbonen in , wij doen dat ook zo.
Ik denk niet dat het een hype is, ik weet namelijk niet beter. Ik hoor dat het door het hele land verschillend is of men dit doet of niet. Met een bruiloft wordt er ook vaker een bedankje gedaan maar sommigen doen dit ook weer niet. Dat verschilt ook. Ik vind ook niet dat je een kraambezoek moet vergelijken met een verjaardag. Als je een verjaardag houdt dan haal je namelijk wel iets meer in huis dan beschuit met muisjes. Dan zorg je vaker ook voor chips, drank, gebak etc. En dit is ook een jaarlijks terugkerend iets. Een kraambezoek vind ik dan toch iets anders. Enfin, ik haal wel bedankjes in huis en heb ze al besteld en ze waren uiteindelijk niet zo duur. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel mensen je verwacht. Sommigen doen dan weer een kraamfeest ipv kraambezoek.