Vertellen aan Familie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jantien, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Hallo allemaal.

    Mijn vriend en ik hebben besloten om het met moederdag aan de familie te gaan vertellen. Tot die tijd genieten we er echt even met zijn 2-en van.
    Al kost het me moeite om het niet van de daken te schreeuwen. :confused:

    Nu ben ik aan het denken over een leuke manier om het te vertellen.

    En mijn zwager en schoonzusje zijn al met de 3de IVF behandeling bezig en het wil allemaal niet zo vlotten door bepaalde medische redenen.
    Ik vind het voor haar heel naar om blij te gaan zitten zijn en vertellen dat ik wel zwanger ben in 1 keer.

    Heeft 1 van jullie een idee om dit op een rustige manier te vertellen, zodat zij zich misschien minder onprettig voelt?
     
  2. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Misschien kun je het hun apart vertellen. Kan me voorstellen dat als je zoiets tegen je ouders/schoonouders zegt, dat je overenthousiast bent. Lijkt me voor hun niet leuk om daar bij te zitten. Als je het hun later verteld voorkom je een overenthousiaste melding/ kun je het op een gewone manier vertellen. Lijkt me dan voor hun beter te accepteren....Blijft natuurlijk altijd moeilijk.
    Suc6
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou het hun zeker ook apart vertellen!!!
    komt dat voor hun niet zo hard aan.
     
  4. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ik zou het idd ook apart vertellen, misschien zelfs bewust aan hen allereerst. Maar daarin moet je je eigen gevoel volgen. Alvast veel plezier met het vertellen, want zij zullen heus wel blij zijn voor jullie, ondanks dat het hun nog niet gegund is.
     
  5. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    mijn schoonzusje en zwager waren ook al 3 jaar bezig in het ziekenhuis en ik vond dat we het eerst tegen hun moesten zeggen, vond dit het moeilijkste wat er was!! heb haar indertijd wel als enige verteld dat ik gestopt was met de pil zodat ze wel wist dat het zou kunnen komen een keer, nu moet ik zeggen dat het in dit geval een gigantisch feest geworden is want toen ik met lood ik m'n schoenen zei dat we zwanger waren zei zij: wij ook!!
     
  6. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Tja Neeltje ik hoop dat mijn zwager en schoonzusje dat ook snel kunnen zeggen.
    Bij mijn vriend zijn familie verwachten ze van onze kant absoluut voorlopig nog geen kinderen, omdat we altijd zoveel plannen hebben om saampies te doen.
    Niemand weet ook daar dat we bezig zijn.
     
  7. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Jantien,

    Wij hebben toen we het aan de aanstaande opa's/oma's hebben verteld een pakketje samengesteld met allerlei babyspulletjes zoals een rompertje, spuugdoekje, sokjes, slabbertje en een leuk boekje over de baby.
    Mijn schoonzus/schoonbroer hebben een fotolijstje gemaakt met een leuke tekst erin waarop samengevat stond dat de kleine in oktober zou worden geboren en of hij/zij dan in dit fotolijstje mocht, ook een ontzettend leuk cadeautje.
    Misschien zijn dit leuke ideetjes?
     
  8. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dat zijn absoluut leuke ideetjes.

    Ik heb zelf ook zitten denken om witte sokjes te kopen en daar opa en oma op te borduren ofzo.
     
  9. Cinderella

    Cinderella Bekend lid

    20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Je hebt ook sites waar je dingen kunt kopen zoals een mok of een mini t-shirt, met de tekst: hoera wij worden opa en oma.

    weet iemand nog meer van die sites?
     
  10. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dat wil ik ook wel weten ja
     
  11. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ik heb toen voor de opa's en oma's boekjes gekocht met de titel: De allerliefste opa/oma, enne...de kwartjes vielen gelijk :D
     
  12. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb afgelopen zondag getest, heb toen gelijk mijn moeder gebeld, die wist dat ik gestopt was met de pil, daarna mijn zusjes en broer...
    Mijn vriend zijn ouders en zus...
     
  13. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb een t-shirt besteld met de tekst: ik ben stoer want ik word de grote broer. Deze krijgt mijn zoontje aan wanneer het zover is!!
    doordat ik een MK heb gehad weten ze nu wel dat we een 2de willen en dat wisten ze voorheen niet, maar dat mag en zal de pret niet drukken
     
  14. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Neeltje: Haha, geweldig idee want ik heb zo'n t-shirt zelf gemaakt met exact diezelfde tekst! Ik geloof dat ik die ergens op deze of een andere zwangerschapssite heb gelezen. Volgende week woensdag en donderdagavond gaan we het vertellen, ik kan bijna niet meer wachten !
     
  15. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    MIjn zusje is ook al ruim 3 jaar bezig....
    en wij vonden het dus ook super moeilijk om het haar te vertellen.
    Na mijn ouders heb ik het ook bewust eerst aan haar en mijn zwager
    verteld.

    Ze was heel blij voor ons, maar vond het ook een dubbel gevoel
    omdat zij het ook zo graag willen. Daarna heeft ze eindelijk een
    afspraak gemaakt bij de gynacoloog... en blijkt ze eerst een
    kleine operatie te moeten onder gaan.
    Hopelijk wordt ze daarna snel zwanger....
    Zij is ruim zes jaar jonger dan ik ben, dus heeft ook iets langer
    de tijd...... :D
     
  16. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Voor mij blijkt nu achteraf dat mijn schoonouders niet hadden mogen vertellen dat zij met ivf bezig zijn.
    In mijn schoonfamilie praten ze daar niet over, je ongemakken hou je binnen de deur.

    Mijn schoonzusje en zwager hebben het ons ook niet persoonlijk verteld. Dus als wij ineens daar voor de deur staan om het hun persoonlijk te vertellen valt dat misschien helemaal verkeerd.

    Mijn vriend wil nu gewoon met moederdag aan iedereen terplekke het nieuws vertellen.
     
  17. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Bij Prenatal hebben ze kaarten waarop een hele leuke opa & oma getekend zijn met een kindje tussen hen in. Die vond ik ook wel leuk als idee om het straks aan de de a.s. grootouders te vertellen.
     
  18. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Bij Drop-in heb je leuke mokken met teksten erop als "voor de liefste oma" en "voor de beste opa". Die hadden wij gegeven, gevuld met wat lekkers ! Ze vonden het erg leuk !

    Groetjes,
    Nikki
     
  19. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    ik zou het wel persoonlijk vertellen hoor. als je met een gezelschap bent is het toch moeilijker. wat zouden jullie zelf het fijnste vinden als jullie in hun situatie zaten?

    ennu die mokken met opa en oma heb ik ook wel eens bij de jamin gezien.
     
  20. Monique76

    Monique76 Niet meer actief

    Hoi iedereen,

    Ik had vond ik dan een leuk idee van een andere site opgevangen. Ik heb een doosje gekocht dat je kunt draaien tot een bonbon, hier stond een koe op met dikke zoen. In het doosje zelf heb ik een zakje rose en blauwe muisjes(gemengd) gedaan, dichtgestrikt met een blauw en rose lintje en een etiket vastgezet met een rose en blauw knijpertje, en op het etiket heb ik gezet eindelijk krijgen jullie te horen, onze kleine spruit wordt rond 16 november 2006 geboren. We hebben alleen de opa's en oma's dit gegeven, zussen en broer komen na de echo.

    We kregen toch leuke reacties.

    Misschien een idee.

    Groetjes Monique76
     

Deel Deze Pagina