Aangezien de 1e poging niet zo gelopen is als het moest heb ik een nieuw topic geopend. Even een kort verhaal hoe onze 1e IVF is gelopen: 6 september gestart met Lucrin 150 daar kwam 7 september Gonal 150 bij. 15 september 1e fm, wienig reactie. Links 1 kleine eiblaas en recht 1 kleine en 1 die groeide. Gonal verhoogt naar 225. 19 september 2e fm, ondanks verhoging geen goede reactie nog steeds maar 1 die goed groeide. Besloten om geen IVF te doen maar een escape IUI zodat de kans wel benut wordt. 21 september 3e fm, ene eiblaas was groot genoeg en s'avonds om 23.30 uur de Pregnyl 10.000 erin en 23 september om 11.30 uur de IUI. Helaas van het prikken wel een allergische reactie op mijn huid. Het jeukt wordt rood met bultjes (soort brandnetelplek) en later blijft er een grote witte schijf achter die na een aantal uur verdwijnt. Dus donderdag 23 september de IUI. OMG...Die was echt mega pijnlijk....Ze heeft het 10x opnieuw moeten proberen en na 10 minuten zat die eendenbek eindelijk goed, s'vonds veel buikpijn gehad. Gelijk een afspraak gemaakt met de gyn die mij geopereerd heeft daar kan ik 2 november naartoe omdat sinds de operatie het heeeeel erg pijnlijk is als er iets in mij komt, zelf met glijmiddel doet het pijn. Het brand en snijdt. 5 dagen na de IUI 1,5 dag wat bruinverlies, alleen bij afvegen. 4 dagen voor NOD een lichte streep die 2 dagen later niet meer te zien was en ook de ongie pijntjes kwamen. 7 oktober testdag, helaas negatief en ook de ongie pijntjes. Vandaag 8 oktober, vanmorgen om 7 uur in de auto om om 8 uur bloed te laten prikken. Ze kregen mijn ader niet te pakken en hebben 4x moeten prikken in allebei de armen, AU. Nu wachten en om 1 uur mag ik bellen voor de uitslag. Ik kwam net thuis en het bruinverlies is begonnen dus ongie is onderweg..... Als ik bel voor de uitslag maak ik gelijk een afspraak voor het evaluatie gesprek en hopelijk krijgen we snel een nieuwe startdatum.... Aan de ene kant hadden we het verwacht omdat het kleine kans was maar aan de andere kant hadden we ook hoop aangezien ik 1,5 dag bruinverlies had maar ja niks aan te doen. Eventjes rust (wachtlijst) om alle moed en emoties bij elkaar te sprokkelen en vervolgens met nieuwe energie starten aan een nieuwe poging.
Ach jeetje... Toch die stomme rottige ongi op bezoek.... Sterkte meis! Ik waai heel veel energie en doorzettingsvermogen naar je toe voor je 2e IVF-poging. Dat je maar veel follikels en goede eicellen mag aanmaken dit keer, gevolgd door mooie emmy's en een super terugplaatsing!
En vanuit hier ook een dikke knuf en heel veel succes gewenst voor de volgende IVF!!! Ik hou je in de gaten meis!
Dank je lieverds! Toch vind ik de uitslag wel spannend hoor. Komt denk ik omdat ik wil weten of er een innesteling geweest is ja of nee. Nog 1,5 uur dan kan ik bellen voor de uitslag en een afspraak.... Duurt laaaaaaaaaaaaaang.
Er is helemaal niks geweest.... 14 oktober hebben we een gesprek. We moeten perse langskomen ze wilden het niet telefonisch doen omdat de behandeling niet goed is gegaan....
Ze bellen me vanmiddag nog even terug. Ik zit met endometriose en ze gaan even bespreken wat ik kan doen, pil ofzo.
Hier zit ik dan, alle hoop in 1 klap weg nadat ik te telefoon neerleg. Helemaal niks en leeg vanbinnen Wanneer mogen we nu weer beginnen. IVF was het al niet geworden maar een escape IUI moest het worden. Eierstokken die niet reageren zoals iedereen wou Ook nog endometriose, waarom nou? Wat moet ik doen om het geluk te vinden Moet ik dan alle eindjes aan elkaar blijven binden? Om positief te blijven en die vrolijke meid Helaas lukt het niet altijd, tot mijn spijt. Jammer voor de mensen die er niet mee om kunnen gaan Ik hoop dat hun er nooit voor komen te staan. Wij moeten het met zijn tweetjes doen en samen sterk zijn Maar weer een tegenslag doet ook ons veel pijn. Nu even bijkomen tot we weer morgen beginnen Als de endometriose maar rustig blijft bij mij binnen. Dan kunnen we weer met frisse adem en energie van start gaan en hopelijk zal het dan wel goed gaan. Ik moest het even kwijt hoor.
Mooi aangrijpend en gevoelig gedicht... Ik vind het knap dat een aantal onder ons hun gevoelens zo kunnen verwoorden in een gedicht, zoals jij en Juulzon. Natuurlijk schrijf ik ook van me af (zowel hier als in een Word-document), maar mijn gevoelens omzetten in een gedicht vind ik erg moeilijk. Knap dus dat je dat zo kunt! Ik hoop dat je snel weer verder kunt en mag met je volgende poging IVF (en dat deze dan wel mag slagen!).
Dank je. Ik heb sinds kort een IVF/ICSI dagboek. Deze is sinds kort verkrijgbaar. hetzelfde idee als een 9 maanden dagboek maar dan voor IVF/ICSI. Dus nu schrijf ik hier, in het IVF/ICSI dagboek en in words van me af.
Zo heb je de uitslag en zo zit je weeeeeer te wachten op een telefoontje ivm de endometriose. Ik ben benieuwd hoe of wat ze willen doen. Ik moest het zelf vragen, ze zei 'dat is een goede vraag' Dat staat toch in mijn dossier???? Maar goed ik wacht het wel weer af.
Ze belden me om half 6 terug, het was de IVF-arts zelf en ze vond me allert dat ik vroeg naar hoe met de endometriose.... Hallo, daar moeten jullie toch aan denken????? Maar goed, ze had besproken met collega's of ik weer in de overgang gezet moest worden of de pil mocht slikken. Ik mag de pil slikken dus geen overgang, heerlijk. Ik ben net van die opvliegers af, dan zou ik weer moeten beginnen. Ze wilde een recept naar mijn apotheek doorfaxen maar ik heb nog een pilstrip liggen in huis, deze zat bij mijn IVF medicatie. Volgende week donderdag krijg ik een recept mee voor meerdere strips zei ze. Ik ben zo benieuwd wat er allemaal te bespreken is....
Vlinder@ Spannend meis!! Ik duim en denk aan je lieverd. IK zit nu in de overgang weer eerst de pil gehad en nu de decapeptyl, zweet overdag meer en ben moe.
Hey Vlinder, Wat ontzettend balen dat de escape IUI niet gelukt is. Hopelijk deze IVF meer geluk! Ook bij mij is de IUI mislukt en ik ga dus ook beginnen met IVF. Hier ook een flinke baal en huildag bah! Ik las over een IVF dagboek? Waar kun je die kopen / hoe heet dat? Dat lijkt mij ook erg fijn! Liefs, Janneke
Vlinder@ Hoef je na de pil niet te prikken? Hij is idd rot nu hij is heel scherp deze keer !! Maar als ik hem er heel rap in ram als een dart pijl is het goed .
Lieve Marnat, Dat weet ik toch nog niet, ik heb donderdag pas een gesprek. Heb vandaag alleen de uitslag gehad en de afspraak voor het gesprek gemaakt en gevraagt of ik de pil moet slikken voor de endometriose.... Of de deca rot is met prikken geen idee, ik kreeg hem om de 4 weken in het ZH en vond hem wel pijnlijk maar met leegspuiten. Ik had daar heel veel bijwerkingen van. @Misty, he meis begrijp goed hoe je je voelt. Sterkte en een heeeeeeeeeeele dikke knuffel. Ik stuur je de link ff via PB voor het dagboek
Graag gedaan meis. Ik heb na overleg met de uitgever de link op ZP geplaatst. De :x:x duivels en hier echt aangekomen nou en de pijnen zijn weer begonnen. Gelukkig kan ik nog lopen maar het doet wel zeer. Tja, het hoort erbij he.... Mijn eerste ongie sinds 5 maanden maar wat zal ik blij zijn als hij weer weg is.... Ik keek net op de site van het Ziekenhuis en normaal heb je ongeveer na 5 weken pas het evaluatie gesprek....Wij volgende week al.... Nu ben ik wel heel benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Hey Vlinder, Kan me voorstellen dat je erg benieuwd bent! Balen dat je zo'n last van je ongi hebt. Komt ook door endometriose bij jou toch? Ik heb een vriendinnetje die dat ook heeft, die wordt nu in de overgang gehouden (heeft nog geen kinderwens). Lijkt me erg rot om te hebben. Ik heb ook altijd wel last van buikpijn en lamlendig gevoel tijdens de menstruatie, maar gellukkig zakt dat altijd snel af en dan heb ik er niet zo'n last meer van. Sterkte en succes met het evaluatiegesprek. Liefs, Misty