Heftige foto's/plaatjes op facebook...

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik ook ga het topic nu dan ook verlaten, ben ook een beelddenker

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Vraag me altijd af of mensen die dit soort dingen delen wel zulke goede bedoelingen hebben:( Volgens mij willen die mensen gewoon graag aandacht door te shokeren!

Vaak is het nep en als het niet nep is, dan wil je toch niet dat steunen:( door juist te doen wat die mensen van het filmpje willen, namelijk verspreiden (en bekend worden)..

En idd de zinnen met doe dit en dat, want anders.... Krijg ik ook helemaal de kriebels van!;)

Gr.
    Carlien

3. Chaea

Chaea Niet meer actief

Dat^ Ik vind dat echt zo irritant! Ben je reacties aan het lezen van iets, bestaat de helft er van uit dat soort dingen.

Ik kwam laatst een foto tegen die te erg was om te delen, het was er een over dierenmishandeling, en over dat die schoften gepakt moesten worden die dat hadden gedaan, hoe graag ik dat ook wilde, maar die foto was te erg om te delen en heb dat ook niet gedaan, gewoon omdat ik er zelf misselijk van was geworden en een ander hier niet mee wilde ''lastig vallen'' de foto was van een groep jongens die een kat hadden onthoofd, ik zat te hopen dat het nep was, maar ben bang dat het toch echt was. :( Zo aan de details te zien enzo...

Het zag er echt afschuwelijk uit, dit zijn dingen die ik echt niet ga delen gewoon omdat ik denk dat je een ander hier echt mee lastig valt dan dat het goed doet...

Dit soort afbeeldingen verberg ik zodat ik het niet meer op me nieuws overzicht zie. Gelukkig heb ik er niet super veel last van, maar vervelend is het wel.

4. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik kan me hier eigenlijk behoorlijk kwaad over maken aangezien zulke plaatjes een trigger voor me zijn en ik er ontzettend overstuur van kan raken. Ik weet van mezelf dat ik zulke dingen moet ontwijken maar ja, als het op je newsfeed staat, je ziet het dan toch. Vind het afschuwelijk dat ik dan geen keuze heb behalve heel snel er langs scrollen, maar dan is het meestal al te laat.

Ik gebruik facebook voor ontspanning en wat lol. Sommige mensen beseffen dat gewoon niet.

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

Dat zijn net als die doorstuur mailtjes die ik verwijderde en aangaf bij de persoon dat ik ze niet wilde hebben..

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ja inderdaad, je moet er heel snel langs scrollen wil je niet alle details zien van wat er op zo'n plaatje staat. Maar meestal ben ik ook net te laat en heb ik al genoeg gezien:x

Voor de mensen die dit topic 'te heftig' vinden, sorry daarvoor, hopelijk krijgen jullie die plaatjes niet te zien op facebook.

7. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    Dat filmpje over die ronddraaiende baby heb ik jammer genoeg ook gezien.
    een paar seconden, maar dat waren een paar seconden te veel.
    Ik krijg die beelden niet meer uit mijn hoofd!
    Ik word er mee wakker en ik ga er mee slapen.
    Echt ik kan hier zooooooooo slecht tegen.
    Maar lijkt wel of je steeds meer dat soort filmpjes en plaatjes op FB ziet.
    Jammer genoeg scroll ik ook niet snel genoeg weg.
    Dit soort dingen blijven op mijn netvlies staan........

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb gelukkig alleen maar een zakelijk facebook en geen prive facebook. Ik wordt alleen al naar van het lezen van dit topic, ook ik ben nl erg visueel ingesteld, bah, eigenlijk moet ik dit topic dus gewoon niet lezen :$

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook erg visueel ingesteld. Ik ben gelukkig nog geen plaatjes op Facebook tegengekomen, maar mocht dat wel gebeuren zou ik die personen direct verwijderen.

Tijdens mijn zwangerschap en nu ik moeder ben ben ik nog gevoeliger hiervoor geworden en ik merk dat, als ik tegen beter weten in toch iets walgelijks/zieligs heb gezien, ik echt nachtmerries krijg. Ik heb tijdens mijn zwangerschap regelmatig gedroomd dat ik een machinegeweer in mijn handen had en gewoon mensen uit de lucht knalde (en nee, ik heb geen therapie nodig).

Weet je wat ook zo frappant is, dat Facebook en Instagram allerlei andere onschuldige foto's wel verwijderen (zogenaamd seksuele inhoud). Maar dit soor twalgelijke dingen mogen er wel op staan. Hypocriete Amerikanen. Zou bijna mijn account opzeggen.

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    gadverdamme als ik het alleen al lees krijg ik kriebels en kotsneigingen!!

maar zal het echt waar zijn??? wordt er dan in dat soort landen niet ingegrepen? Ik bedoel een hond in pan? een kind dat echt wordt mishandeld en dan filmen?? Dat kan toch niet ongestraft!!! je wordt toch herkent?
    Ik kan er niks aan doen maar chinezen en een hond in een pan zou ik nog gaan geloven....
    zelfde als een kreeft in een pan kokend water, daar wordt ik zelf pislink van!
    Ik hoop dat de meesten gewoon nep zijn...
    moet eerlijk zeggen dat ik ze ook nooit (GELUKKIG!!!!) tegenkom want als mijn vrienden dit soort dingen gaan delen zal ik ze zeker erop aanspreken!! gekkenwerk!

*het lezen is bijna net zo erg als het zien denk ik want ik beeld het mij gewoon in!!*

11. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Nou bahbah, wist dus niets van die filmpjes, zie ik er dus net eentje op fb in het nieuwsoverzicht.. Wat vreselijk! Kon er echt niet naar kijken, heb het direct afgezet.. Pfoe..

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Echt Verschrikkelijk. Sorry maar ik vind china toch echt een walgelijk land (de goede mensen erbuiten gelaten)! Hoe hun met dieren en kinderen om gaan, alsof het niets is, Monsters! :x

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou idd... Zo zat ik van de week op de bank met dl en ik wilde haar foto's laten zien. Dus hij opent fb en joepie! Zo'n vreselijk plaatje. Ik heb er ook iets van gezegd. Maar kreeg vervolgens commentaar van iemand anders dat mensen maar eens moesten zien wat voor leed er in de wereld is en dat kinderen niet op fb thuis horen.

Ik wilde het zelf ook niet zien... Je hebt haast geen keus omdat het zo aan je opgedrongen wordt maar buiten dat ben ook meer dan genoeg op de hoogte van het leed in de wereld. Heb jaren als vrijwilliger voor de dierenbescherming gewerkt. Heb aardrijkskunde gestudeerd, werk in het onderwijs etc... Maakt ook niet uit maar je hebt geen vrije wil meer en een eigen keuze om te kijken wat je wil.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik pas ook zo iets gezien was echt heel eng. Ik weet niet meer wat.. scrolde meteen weer door en kreeg even zo'n kippenvel moment brbbrrr ging mijn lijf. Nee dankje.

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb iemand in mijn vriendelijkst staan die altijd 'vind ik leuk' gebruikt bij foto's van ernstig zieke kindjes waarbij een 'like' staat voor respect of succes.

Nou, dat zijn soms vreselijke foto's, waar ik al mee geconfronteerd werd bij mijn eerste bakkie koffie in de ochtend. Ik heb eens zelf een update geplaatst dat het vreselijk is dat mensen dit doen en dat deze kindjes echt niet geholpen worden met het 'liken' van dat bericht. Ook nog eens laten weten dat er niets zo ontoepasselijk is als een 'vind ik leuk'.

Nu zie ik gelukkig nooit meer dergelijke foto's. Mocht dit niet veranderd zijn zou ik betreffende personen verwijderen. Vind sowieso dat dit niet mag ter bescherming van deze kindjes.

Er was ook eens een filmpje te zijn van een meisje dat zelfmoord gepleegd zou hebben, wat een virus bleek te zijn. Echt zoveel mensen met een melding om anderen te waarschuwen voor dat virus: nou je weet meteen wie dat filmpje hebben geprobeerd te kijken.. Wie wil er nou zoiets zien? Nou, vind het dan wel prima dat ze allemaal met een virus opgescheept zitten! ;)

16. Jel

Jel Niet meer actief

Niet heftig, maar wel leuk. Wilde hem ff delen. ;)

156006_363348667113918_414932994_n.jpg

17. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen die doorgaans dit soort dingen delen kun je ook uit je tijdlijn verwijderen, of zo instellen dat je van hen geen foto's meer ziet.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Gisteren was ik lekker op m'n FB aan het scrollen, komt er opeens een plaatje in beeld van een vrouw die door de voorruit van de auto is gevlogen ofzoiets. Ze was dus dood en of het nou echt was of niet weet ik niet, vond het gewoon een heeel schokkend beeld. Ben echt klaar met die sensatiezucht, gatverdamme.

19. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Is er niet ergens zo'n goed quote-plaatje of zo?? Die dit soort mensen (die het wel interessant vinden om verschrikkelijke plaatjes/foto's te delen:x) is even flink in de zeik zet??;)

Dat vindt ik dan wel weer leuk om te delen namelijk!:D

20. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Die kwam hier net ook voorbij, en een overleden hond met veel bloed, bah!

Deel Deze Pagina